In FL-studio gemaakt (demotracks)

Wil er verder nog het volgende aan toevoegen.
Soms lukt het me soms niet om de patterns goed achter te zetten (in de song-menu) en daardoor lopen sommige stukken niet helemaal vloeiend in elkaar over.
Dat is natuurlijk erg zonde en hier wil ik voortaan toch wel meer op gaan letten.

Dan moet je dat hoefijzertje op MAIN zetten !

Haha, heb je al die tijd zo liggen klooien, Jeroen ? Niet door dat er "iets" niet klopte ? :) Fijn zo yo, als je vragen hebt over FL, kom gerust nog eens langs op NFF (of stuur me een pb). Trouwens, lang niet meer gezien daar !?

Haha, heb je al die tijd zo liggen klooien, Jeroen ? Niet door dat er "iets" niet klopte ? :) Fijn zo yo, als je vragen hebt over FL, kom gerust nog eens langs op NFF (of stuur me een pb). Trouwens, lang niet meer gezien daar !?

Ik hoorde wel bij bepaalde demotracks dat de overgangen niet altijd vloeiend gingen, maar ik ging er gemakshalve steeds vanuit dat ik de patterns wel goed en strak had geplaatst en dat het kwam omdat veel plugins demoversies zijn en niet mee werden gemixt (bij het uiteindelijke resultaat).
Iets wat dus niet waar bleek te zijn.
Ben ik toch wat te slordig in geweest.
Op het FL-forum kom ik inderdaad niet zo vaak en ben vaker hier te vinden.
Komt ook wel omdat ik normaliter vaker met Ableton werk.

Ik heb de indruk dat ik tegen muren praat als ik jou feedback geef Jeroen.. Je doet er niets mee.. al vele jaren lang.. Ligt het aan mijn slecht humeur, vergeef me het dan. Heb ik gelijk ? Doe er dan wat aan ajb. Je basis is altijd goed, maar de uitwerking.. mmm, ik ga daar geen woord opplakken. Doe eens wat meer je best tijdens het produceren.. Leer eens bvb te automaten, te sidechainen.. Zorg dat je wat FX-freeware kunt vast krijgen (er zijn er genoeg), probeer te layeren, vind countermelodëen uit.. ga niet zo atonaal en off-tune.. enz, enz.. Ik weet dat je het kunt, maar je doet het niet. Doen kerel, werk nu eens een week aan 'tzelfde project. En het feit dat je op je dagbesteding deze nummers maakt, nou ja.. maak dan korte soundfragmenten van 30 seconden, en als je er 20-30 hebt, breng je een album uit.. Net zoals mijn "Disruptive Zen" bijvoorbeeld. Daar zou ik persoonlijk veel meer aan hebben. En jij ook wellicht. Aan deze Wipjes die je nu maakt, is niemand wat mee.. En feedback geven is nutteloos, want je kunt niets meer veranderen. Vergeef me als ik het verkeerd zie, maar het gevoel zit er allang en dat weet je.. Succes kerel, ik typ meer dan een kwartier om jou te helpen hé makker, niet om je af te breken. Alles goeds, veel succes.

Ik heb de indruk dat ik tegen muren praat als ik jou feedback geef Jeroen.. Je doet er niets mee.. al vele jaren lang.. Ligt het aan mijn slecht humeur, vergeef me het dan. Heb ik gelijk ? Doe er dan wat aan ajb.

Vind het wel jammer om dit te lezen.
Ik probeer wel degelijk iets te doen met je feedback en ik waardeer dit ook ten zeerste.
Met FL-studio (vooral met de versie op mijn werkplek-dagbesteding) vind ik dat wel iets lastiger, ondermeer qua mixing, eq, mastering.
Bij Ableton lukt mij dit wel wat makkelijker, alhoewel dit ook nog niet altijd vlekkeloos verloopt.

Waarom maak je dan geen korte soundclips op je werkplek ? Die kun je dan toch rustig mixen en masteren.. Ik heb het je al gezegd : je maakt mooie geluiden. Ableton kun je nog altijd thuis doen en dan goéd afwerken. Bekijk mijn boodschappen maar positief, ik heb geen enkele negatieve bedoeling. Nogmaals, veel succes.

Je basis is altijd goed, maar de uitwerking.. mmm, ik ga daar geen woord opplakken. Doe eens wat meer je best tijdens het produceren.. Leer eens bvb te automaten, te sidechainen.. Zorg dat je wat FX-freeware kunt vast krijgen (er zijn er genoeg), probeer te layeren, vind countermelodëen uit.. ga niet zo atonaal en off-tune.. enz, enz.. Ik weet dat je het kunt, maar je doet het niet. Doen kerel, werk nu eens een week aan 'tzelfde project. En het feit dat je op je dagbesteding deze nummers maakt, nou ja.. maak dan korte soundfragmenten van 30 seconden, en als je er 20-30 hebt, breng je een album uit.. Net zoals mijn "Disruptive Zen" bijvoorbeeld. Daar zou ik persoonlijk veel meer aan hebben. En jij ook wellicht. Aan deze Wipjes die je nu maakt, is niemand wat mee.. En feedback geven is nutteloos, want je kunt niets meer veranderen. Vergeef me als ik het verkeerd zie, maar het gevoel zit er allang en dat weet je.. Succes kerel, ik typ meer dan een kwartier om jou te helpen hé makker, niet om je af te breken. Alles goeds, veel succes.

Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk.
Vind de track To deepen nog wel redelijk te doen (kreeg ik zelfs complimenten voor)..
De track Between the lines valt echter wel wat uit de toon; helemaal nu ik deze thuis terug beluister.

Waarom maak je dan geen korte soundclips op je werkplek ? Die kun je dan toch rustig mixen en masteren.. Ik heb het je al gezegd : je maakt mooie geluiden. Ableton kun je nog altijd thuis doen en dan goéd afwerken. Bekijk mijn boodschappen maar positief, ik heb geen enkele negatieve bedoeling. Nogmaals, veel succes.

Ik bekijk je boodschap zeker positief!
Jouw suggesties in deze quote vind ik zeker ook nuttig.

Ik lees in de reactie van e-Gloomy-nations een zeer positief bedoelde frustratie omdat hij gewoon voelt of weet dat je beter kunt dan je nu doet en dat jouw tracks een beter lot verdienen dan de fase waarin jij ze hier deelt. Misschien is zijn manier van uitdrukken wat "recht voor de raap" maar ik ben er van overtuigd dat het absoluut positief bedoeld is.

Ik vind beide tracks "To Deepen" en "Between the lines" ook weer heel veel potentie tonen. Ik vind het echt heel gaaf wat jij in korte tijd maakt. Ik ben zelf geen ster in produceren en mixen en kan je daar niet bij helpen. Als je muziek van e-Gloomy-nations beluisterd (en andere gevorderde talenten op dit forum) hoor je inderdaad een meer "uitgebalanceerd" resultaat. Ik denk dat hij daar ook op doelt.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw werk-omstandigheden zijn waaronder je deze tracks maakt en hoeveel tijd en ruimte je fysiek en geestelijk hebt om meer aandacht aan de afwerking te besteden maar ik denk, net als e-Gloomy-nations, dat er veel meer in jouw tracks zit dan je er nu uithaalt. De ideeën en sounds die je gebruikt zijn gewoon goed. Niets mis mee. De suggestie van layering en contramelodieën geeft inderdaad meer body en afwisseling aan een track... maar zeker melodieën en contramelodieën is niet iets dat je even in vijf minuten uit je mouw schudt (tenminste: ik niet, misschien wel als je veel ervaring hebt).

Ik kan je helaas niet helpen met tips, aanwijzingen en voorbeelden omdat ik zelf nog niet boven jouw niveau uitstijg maar ik heb wel weer met plezier naar je tracks geluisterd. Ik hoop dat je je inderdaad laat inspireren door de feedback van vooral de mensen die "verder zijn" (wat dat dan ook moge betekenen) dan wij. En je hoeft niet je werkwijze in 1 keer radicaal te wijzigen. Je kunt gewoon beginnen zoals je altijd doet en dan de opmerkingen en feedback op eerdere tracks erbij pakken en zien of je daar iets mee kunt in het stuk waar je op dat moment aan werkt.

Wil ik graag afsluiten met de constatering dat ik met veel plezier naar je nieuwe tracks geluisterd heb en wederom mijn waardering uitspreken voor het werk dat je produceert in een "ochtendje" en een "middagje". En het is natuurlijk leuk om welgemeende complimenten te krijgen maar daar word je niet beter van. De feedback zoals bijvoorbeeld e-Gloomy-nations geeft heb je veel meer aan om nog beter te worden. In ieder geval... ga lekker door en ik hoop dat het lukt om op de één of andere manier de suggesties te verwerken in je toekomstige werk... maar hoe dan ook... ik blijf gewoon luisteren naar wat je met ons deelt. Ik wens je een mooi weekend.

Laatst gewijzigd:
Back