In FL-studio gemaakt (demotracks)

Heb deze week nogal experimentele tracks gemaakt in FL-studio (op mijn werkplek-dagbesteding).
Vind het een heerlijk programma, toch heb ik wel iets meer met Ableton; vraag me niet waarom, maar het is gevoelsmatig (vooral met audio etc).
Eén van deze experimentele tracks (met nogal bizarre gitaarachtige-invloeden) is hieronder te beluisteren;

Dat klinkt heel erg lekker!! Het roept spanning op. Ik zou nog wel iets toevoegen... misschien een dun melodie-lijntje... of als je dat niet ziet zitten iets van percussie dat op bepaalde momenten de aandacht vasthoudt.. Maar lekker bezig!!
En wat betreft de eerdere demo tracks waarvan jij je afvroeg of je ze wel zou moeten plaatsen of niet... zolang als je erbij zet dat het een demo/tryout is kunnen mensen zelf bepalen of ze de tijd willen nemen om te luisteren en te reageren of niet... dus als je vast zit en ideeën van mensen wilt hebben zou ik ze gewoon plaatsen. Helaas heb ik zelf niet genoeg ervaring en kunde om je echt heel erg te helpen maar er zijn vast mensen die dat wel kunnen en soms tijd hebben om iemand "een kontje te geven" zodat die weer boven zichzelf uit kan stijgen.

3ddie
Heel erg bedankt voor je attente en fijne reactie.
Er zou inderdaad nog wel een melodie-lijntje bij kunnen.
Vind het wel handig om erbij te zetten dat het om een demo/try-out gaat.
Voor mijn gevoel zijn zulke tracks nog niet helemaal af en nog vrij 'ruwe versies'.

Heb trouwens nog een track afgelopen week gemaakt.
Iets minder experimenteel, maar toch nog wel ergens bijzonder;
https://soundcloud.com/gardensofhega/demotrack-20-6-2019-2-try-out-made-in-fl-studio

Ik vind 'm heel leuk Jeroen, alleen zou ik graag meer afwisseling horen in de percussie.. Good luck, werk er nog maar een paar uurtjes aan :)

Dank je wel voor reactie en tip.
Welke track bedoel je eigenlijk?
De laatst geplaatste of die vorige (met gitaarinvloeden)?
Ik weet het; soms is het wat onoverzichtelijk en heb ik een heleboel nieuwe tracks ineens :P

3ddie
Heb trouwens nog een track afgelopen week gemaakt.
Iets minder experimenteel, maar toch nog wel ergens bijzonder;

Ja, de 20/6 demo 2 is ook bijzonder... ik vind vooral de gelaagdheid met een paar mooie sounds heel geslaagd. Als opbouwende kritiek had ik willen geven dat ik de drums te luid vind maar ik denk dat reactie van e-Gloomy-Nations eigenlijk veel waardevoller is: meer afwisseling. Het naar achteren drukken (lager volume) van de percussie zou het gebrek aan afwisseling verbloemen omdat de percussie dan meer in dienst komt te staan van de andere tracks... maar als je juist wilt dat die beat eruit springt dan is inderdaad afwisseling een veel beter idee... en zo heb ik ook weer wat geleerd. Dank u wel.

Ja, de 20/6 demo 2 is ook bijzonder... ik vind vooral de gelaagdheid met een paar mooie sounds heel geslaagd. Als opbouwende kritiek had ik willen geven dat ik de drums te luid vind maar ik denk dat reactie van e-Gloomy-Nations eigenlijk veel waardevoller is: meer afwisseling. Het naar achteren drukken (lager volume) van de percussie zou het gebrek aan afwisseling verbloemen omdat de percussie dan meer in dienst komt te staan van de andere tracks... maar als je juist wilt dat die beat eruit springt dan is inderdaad afwisseling een veel beter idee... en zo heb ik ook weer wat geleerd. Dank u wel.

Wat een mooie reactie.
De gelaagdheid van sounds is inderdaad erg geslaagd.
Je hebt ook wel gelijk de drums iets te hard staan.
En deze zouden ook wel wat gevarieerder kunnen.

Als ik volgende week eventueel weer nieuwe demotracks heb gemaakt, zal ik ook even een (tijdelijke?) titels erbij gaan vermelden, ipv alleen maar 'demo/try-out' etc.
Tevens probeer ik de afmixing, eq en evt de mastering aan te gaan passen en zodoende te gaan verbeteren.

Heb gisteren (overdag op mijn werkplek-dagbesteding) nog twee tracks gemaakt en nog een leuke (ambient)remix.
Nog niet helemaal gestroomlijnd, maar ik vind dat deze eigenlijk wel leuk zijn geworden.

https://soundcloud.com/gardensofhega/to-the-bone-demotrack-27-6-2019

https://soundcloud.com/gardensofhega/fanstary-trip-demotrack-2-27-6-2019

https://soundcloud.com/gardensofhega/fanstay-trip-ambient-remix-demotrack-2-27-6-2019

Heb vanmorgen wederom een demotrack gemaakt.
Deze is wel totaal anders geworden, dan wat ik gisteren heb gemaakt.
Was vanmorgen nogal humeurig en had hier best veel last van.
Gelukkig gaat het wel weer beter met me.
En het is toch een soort inspiratie gebleken om over deze vervelende bui een track te maken; met rock/metal invloeden zelfs.

https://soundcloud.com/gardensofhega/stuck-in-a-moment-demotrack-28-6-2019

e-Gloomy-nations
Bedankt voor je reactie en interesse in mijn tracks
Momenteel ben ik erg productief wel.
Moet wel mezelf wel wat afremmen, want 'overdaad schaad'; vooral in de zin dat ik mezelf niet moet voorbij lopen.
Als ik er toch wat tracks uit moet halen; dan vooral Fantasy Trip - ambient remix.
En de tracks To the bone en Stuck in a moment..

Fantasy trip vond ik de beste.. Maar mag ik nou eens eerlijk zijn : je dramt zoveel nummers uit je hoofd, iedere dag wel 2 of 3, maar je maakt nooit wat écht af.. Ik zit soms aan twintig en meer uur aan 1 project. Jij maakt ze in een paar uur, dat wil zeggen dat er "iets" scheelt. In dit geval is het de afwerking van je tracks.. To the bone en Stuck in a moment, er zitten goeie sounds in, maar 't is allemaal zo "looperig".. Mss wil je deze stijl behouden, maar ik ben eens werkelijk benieuwd hoe jouw nummers zouden klinken als je er twintig uur aan werkt.. Dat moet meesterlijk zijn.. Don't shoot me now :)

e-Gloomy-nations
Nee hoor; daar heb je zeker wel gelijk in.
Het probleem echter met deze demotracks is dat ik deze, meestal op de donderdag, op mijn werkplek(dagbesteding) maak.
Vervolgens blijft het weer even liggen en kan ik er dan verder even niets aan uitwerken etc.
Ook kan ik vaak daarna geen projecten meer opvragen, wat ik wel erg balen vind.
Daardoor blijven het vooral demotracks, wat ruwe schetsen zijn en vaak ook blijven.
Nogmaals; erg jammer en eigenlijk had ik dit ook wel wat anders gewild.

Wil er verder nog het volgende aan toevoegen.
Soms lukt het me soms niet om de patterns goed achter te zetten (in de song-menu) en daardoor lopen sommige stukken niet helemaal vloeiend in elkaar over.
Dat is natuurlijk erg zonde en hier wil ik voortaan toch wel meer op gaan letten.

Hahaha... wauw... jij schudt ze uit je mouw zeg... Ik heb bovenstaande reacties gelezen. Ik vind het heel knap dat je in een paar uurtjes dit soort demos maakt. En inderdaad wat e-Gloomy-nations zegt: als je meer tijd zou kunnen nemen voor jouw tracks zit er heel veel potentie in. Ik bedoel: je hebt leuke (muzikale) ideeën genoeg. Ik weet niet of ik het helemaal goed begrepen heb maar je kunt maar beperkt aan een track werken ("geen projecten meer opvragen")? Bedoel je dat ze dan van die machine verwijderd zijn? Misschien kun je ze opslaan op een USB-stick of geheugenkaartje en later weer meenemen naar je werkplek? Of opslaan in google cloud als je geen geheugensticks/kaartjes hebt? Of dropbox?
Hoe dan ook: als dat de beperking is waar je tegenaan loopt: ik vind dat je wonderlijke mooie dingen maakt in het korte tijdsbestek dat je hebt.

To the bone: mooi begin. Lead synth treedt, voor mijn gehoor, iets te veel op de voorgrond. Ik denk dat een klein beetje terugzetten in de begeleiding beter werkt (later gebeurt dat ook een beetje rond 02:30). Ik vind de melodie wel heel erg mooi in de begeleiding... track met potentie. Knap gedaan. Met plezier naar geluisterd.

Fantasy trip: Lekkere sequence. Fijne opbouw, roept spanning op. Lekker om naar te luisteren.Trippy... roept een trance op... een trip. Ook in deze track weer heel leuke ideeën!

Fantasy trip (Ambient remix): Jaaaaa. lekker gedaan.. nog extra laagjes eroverheen gedaan. Mooi gemaakt.

Stuck in a moment: Fijn dat je een slecht humeur kunt omzetten (en oplossen) in muziek. Fijn dat het weer beter gaat. Lekkere track. Is inderdaad wat 'loopy' zoals e-gloomy het noemt met hier en daar een paar abrupte overgangen maar ook weer interessante ideeën en inderdaad anders dan je andere tracks... heel mooi gemaakt... heeft een heel aparte sfeer...

Je laatste upload werkt niet...

Heel knap gemaakt, heel productief. Ik hoop dat het lukt om een manier te vinden waarop je zou kunnen werken zoals je wilt. En blijf lekker je werk uploaden. Ik vind het leuk om naar te luisteren. Ik heb niet altijd tijd maar probeer wel zoveel mogelijk bij te werken op het forum (zoals vandaag) :-)

Wil er verder nog het volgende aan toevoegen.
Soms lukt het me soms niet om de patterns goed achter te zetten (in de song-menu) en daardoor lopen sommige stukken niet helemaal vloeiend in elkaar over.
Dat is natuurlijk erg zonde en hier wil ik voortaan toch wel meer op gaan letten.

ah... daar komen de wat abrupte overgangen door waar ik het over had. Ja zou mooi zijn als je die kunt vermijden...

Hahaha... wauw... jij schudt ze uit je mouw zeg... Ik heb bovenstaande reacties gelezen. Ik vind het heel knap dat je in een paar uurtjes dit soort demos maakt. En inderdaad wat e-Gloomy-nations zegt: als je meer tijd zou kunnen nemen voor jouw tracks zit er heel veel potentie in. Ik bedoel: je hebt leuke (muzikale) ideeën genoeg. Ik weet niet of ik het helemaal goed begrepen heb maar je kunt maar beperkt aan een track werken ("geen projecten meer opvragen")? Bedoel je dat ze dan van die machine verwijderd zijn? Misschien kun je ze opslaan op een USB-stick of geheugenkaartje en later weer meenemen naar je werkplek? Of opslaan in google cloud als je geen geheugensticks/kaartjes hebt? Of dropbox?
Hoe dan ook: als dat de beperking is waar je tegenaan loopt: ik vind dat je wonderlijke mooie dingen maakt in het korte tijdsbestek dat je hebt.

To the bone: mooi begin. Lead synth treedt, voor mijn gehoor, iets te veel op de voorgrond. Ik denk dat een klein beetje terugzetten in de begeleiding beter werkt (later gebeurt dat ook een beetje rond 02:30). Ik vind de melodie wel heel erg mooi in de begeleiding... track met potentie. Knap gedaan. Met plezier naar geluisterd.

Fantasy trip: Lekkere sequence. Fijne opbouw, roept spanning op. Lekker om naar te luisteren.Trippy... roept een trance op... een trip. Ook in deze track weer heel leuke ideeën!

Fantasy trip (Ambient remix): Jaaaaa. lekker gedaan.. nog extra laagjes eroverheen gedaan. Mooi gemaakt.

Stuck in a moment: Fijn dat je een slecht humeur kunt omzetten (en oplossen) in muziek. Fijn dat het weer beter gaat. Lekkere track. Is inderdaad wat 'loopy' zoals e-gloomy het noemt met hier en daar een paar abrupte overgangen maar ook weer interessante ideeën en inderdaad anders dan je andere tracks... heel mooi gemaakt... heeft een heel aparte sfeer...

Je laatste upload werkt niet...

Heel knap gemaakt, heel productief. Ik hoop dat het lukt om een manier te vinden waarop je zou kunnen werken zoals je wilt. En blijf lekker je werk uploaden. Ik vind het leuk om naar te luisteren. Ik heb niet altijd tijd maar probeer wel zoveel mogelijk bij te werken op het forum (zoals vandaag) :-)

Bedankt voor je reactie.
Vind je beschrijvingen erg leuk om te lezen.
De laatste upload (Mindfulness chill out) werkt inderdaad niet.
Heb deze even moeten weghalen, omdat er bij het begin te veel foutjes in zaten (sounds die wegvallen etc).

Back