Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

RAM en GPU prijzen zijn gewoon van de pot gerukt momenteel omdat alles wordt opgekocht door de techbedrijven voor hun AI datacenters.Of de M5 chips zijn rete duur, of het heeft iets (idd) met die AI intergratie te maken.
De verwachting is dat in 2027 de ram prijzen zullen gaan dalen.Ik zou ook maar ff wachten met een nieuwe Mac aanschaffen/upgraden. (prijzen kunnen alsnog dalen.)
De verwachting van wie? Ik zie vooral veel berichten van lui die verwachten dat de huidige situatie nog minstens tot 2028 aan zal houden aangezien de hele capaciteit van 2027 al verkocht is. Je zou denken dat de lucht een keer uit die AI bubble moet lopen, maar vooralsnog is daar geen sprake van.De verwachting is dat in 2027 de ram prijzen zullen gaan dalen.
Bron: https://en.unibetter-ic.com/when-will-ddr5-prices-drop/De verwachting van wie? Ik zie vooral veel berichten van lui die verwachten dat de huidige situatie nog minstens tot 2028 aan zal houden aangezien de hele capaciteit van 2027 al verkocht is. Je zou denken dat de lucht een keer uit die AI bubble moet lopen, maar vooralsnog is daar geen sprake van.
Ik heb mijn post gewijzigd naar een echte bron..Het enige bericht op Tweakers over dalende prijzen is meer dan 8 maanden oud, de rest gaat in het beste geval uit van 'lichte stabilisatie' of gewoon chronische tekorten voor de 'foreseeable future'.
Ga er maar vanuit dat het nog wel even gaat duren.
Droog, alle water in gebruik door AI data centers.Weet je ook wat voor weer het volgend jaar wordt? Ik wil graag mijn vakantie plannen.