-
Moederboard: Gigabyte Z790 EAGLE AX (veel PCI-e aansluitingen en voldoende ruimte rond de Videokaart
-
CPU: Intel i9-14900f (iets sneller dan de normale versie. Mist de iGP maar ging toch voor een losse videokaart)
-
Videokaart: Asus GT730-4H-SL-2GD5 (4 x 4k op HDMI en passief gekoeld, dus geen fans!! En met max 30 watt weinig warmte)
-
Geheugen: 2 x 32gb G.Skill Ripjaws S5 DDR5-6000 BK C30 DC (gekozen wegens een Noctua CPU koeler, die achteraf niet in mijn kast paste) maar volgens mij prima plankjes.

-
Bootschijf: Samsung 990 PRO 4TB M.2 SSD (snelste, betaalbare schijf van het moment).
-
Backup schijf: Verbatim Vi550 S3 4TB 2.5" SSD (betaalbare SSD zonder draaiende delen die geluid maken)
-
Behuizing: Be quiet! Pure Base 600 black Behuizing (een van de stilste, compactere, behuizingen)
-
Extra behuizing fan: Noctua NF-A14 ULN, 140mm
-
CPU koeler: Be quiet! Dark Rock TF 2 (na teveel hebben gecheckt wist ik het niet meer.. dit pastte sowieso maar het is een gokje.. iig één van de stilste koelers)
-
Voeding: Seasonic Prime TX-650 PSU / PC voeding (aanvankelijk fanless gekozen maar die was niet meer leverbaar in lage vermogens). Deze gebruikt tot +/- 40% load zijn fan niet in hybrid mode en met convector naar boven. Is tevens door het '80 plus titanium' certificaat efficienter en produceert daardoor minder warmte.