Nederlandse veiligsites doen vaag

demian

Ojee
FF een beetje zeuren.

Ik struin soms nog wel eens wat veilingsites af met de search engine van www.vergelijk.nl

Deze kan je vinden op : http://www.vergelijk.nl/p/veiling.html .. normaal gesproken werkt dit top
omdat deze search engine in alle nederlandse veiligsites zoekt naar jouw zoekstring.
Scheelt veel gedoe.

Nu is sinds kort www.speurders.nl in de lucht gekomen en nu is een en ander beetje veranderd.

De search engine www.vergelijk.nl zoekt niet meer op www.marktplaats.nl .. lastig.

Het viel me ook op dat advertenties die ik zelf op 2ehands.nl had geplaatst ineens volledig zijn overgenomen door speurders.nl (op zich niet vreselijk want dat scheelt míj weer werk) maar erg netjes vind ik het niet.

Ik heb zelf het idee dat er een soort van samenwerking is tussen verschillende sites om marktplaats.nl van de koppositie te drukken. (dat moeten zij zelf weten natuurlijk)

Maar ik vind het zuigen dat er niet meer in www.marktplaats.nl wordt gezocht door www.vergelijk.nl en dat terwijl marktplaats wel hits geeft op dingen die ik zoek en vergelijk.nl niet.

Dus.. be aware, www.vergelijk.nl is niet meer 'compleet'. (of iets gaat langs mij heen)

Dat was alles.

Re: Nederlandse veiligsites doen vaag

Origineel geplaatst door demian
Het viel me ook op dat advertenties die ik zelf op 2ehands.nl had geplaatst ineens volledig zijn overgenomen door speurders.nl (op zich niet vreselijk want dat scheelt míj weer werk) maar erg netjes vind ik het niet.

Ik heb zelf het idee dat er een soort van samenwerking is tussen verschillende sites om marktplaats.nl van de koppositie te drukken. (dat moeten zij zelf weten natuurlijk)

[/B]
Klopt ze hadden van mij ook een advertentie overgenomen en dit is ZEER irritant. Het product is allang verkocht en ik kan zelf de advertentie niet verwijderen omdat hij niet onder mijn eigen inlog naam geplaatst is. Krijg je nog een tijdje mail van mensen die denken dat je het product nog te koop hebt. :(

Er is overigens een deal tussen 2dehands.nl en speurders.nl wat betreft advertenties overnemen. Gelezen op nu.nl pas geleden.

Re: Re: Nederlandse veiligsites doen vaag

Re: Re: Nederlandse veiligsites doen vaag

Origineel geplaatst door omc
Klopt ze hadden van mij ook een advertentie overgenomen en dit is ZEER irritant. Het product is allang verkocht en ik kan zelf de advertentie niet verwijderen omdat hij niet onder mijn eigen inlog naam geplaatst is. Krijg je nog een tijdje mail van mensen die denken dat je het product nog te koop hebt. :(

wthstupid.gif

Copy that, kreeg de laatste tijd vragen over mijn ouwe tafel die ik allang verkocht had en heb de beste man maar even gevraagd waar hij die ad vandaan had. Bleek dus idd speurders te zijn waar een intergrale copy van mijn 2ehands.nl advertentie van maanden geleden.

Heb toen maar een klacht ingedient via hun site omdat ze de ad zonder mijn toestemming hadden overgenomen.

Kreeg wel netjes een mail terug dat de boel verwijderd was:
De advertenties die u van uzelf op Speurders.nl tegenkomt zijn
geimporteerd vanaf 2dehands.nl.

2dehands.nl heeft u via een e-mail op de hoogte gesteld van deze
import en daarbij aangegeven dat u via een reactie op die mail aan kon
geven dat u niet accoord ging met de import naar Speurders.nl.

Wijziging die u aanbrengt in uw advertenties op 2dehands.nl worden
elke nacht bij ons doorgevoerd. Als u de advertenties op 2dehands.nl
verwijdert, zou deze dus de volgende dag ook bij ons verwijderd moeten
zijn. Mocht u concluderen dat dit niet het geval is, geef middels de link
'klacht indienen' onder uw advertentie op speurders.nl aan dat wij hem
voor u moeten verwijderen.

Ik heb op uw verzoek uw advertentie verwijderd.

En die mail heb ik dus nooit gehad van 2ehands en ik kijk trouw mijn bulkmailfolder door...

Re: Re: Re: Nederlandse veiligsites doen vaag

Re: Re: Re: Nederlandse veiligsites doen vaag

Origineel geplaatst door The Q
wthstupid.gif

Copy that, kreeg de laatste tijd vragen over mijn ouwe tafel die ik allang verkocht had en heb de beste man maar even gevraagd waar hij die ad vandaan had. Bleek dus idd speurders te zijn waar een intergrale copy van mijn 2ehands.nl advertentie van maanden geleden.

Heb toen maar een klacht ingedient via hun site omdat ze de ad zonder mijn toestemming hadden overgenomen.

Kreeg wel netjes een mail terug dat de boel verwijderd was:

En die mail heb ik dus nooit gehad van 2ehands en ik kijk trouw mijn bulkmailfolder door...
Die mail heb ik dus ook nooit gehad en ik heb niet eens een spamfilter / bulk map etc.
Konsumentenbond.nl maar eens mailen? :D

Back