Fantom power to the masses : fantom XA

Is dat nou een kleiner broertje van de Fantom X, dan?
Ik zie in de specs weinig verschil, alleen hij ziet er wat bescheidener uit.

64 MB ROM ipv 128 MB ROM in de fantom X
geen digitale IO denk ik
geen touch sensitive pads

Fantom-Xa

Roland Fantom-Xa is an affordable sampling workstation with 128-voice polyphony, 64 MB wave ROM, up to 516 MB sampling RAM and 1x SRX expansion, and all the synthesis and effects processing power found in the Fantom-S/X series. 320x80 dot graphic LCD and a friendly user interface, new triggering/numeric pads, track/part/tone selection and switch buttons altogether make your work as easy as possible. It's a perfect board for those who want a killer workstation with a relatively low price tag.

.... het is inderdaad een soort uitgeklede Fantom X

Bijzondere marketing move van Roland, de verkoop van de (te) dure Fantom X zal wel wat tegenvallen.

Zeg nou zelf, wie koopt nou een Fantom X?
De die hard synth freak wil toch iets anders;
de keyboard speler wil toch iets anders;
de pianist wil toch iets anders.......

Eigenlijk blijft er dan maar een over die zoiets koopt......... ikke :eureka:

Origineel geplaatst door Bartology
Bijzondere marketing move van Roland, de verkoop van de (te) dure Fantom X zal wel wat tegenvallen.

Hoeft niet: de Motifs en Tritons doen het toch ook prima? Vooral coverbands en grotere bands met geld zat kopen dit soort apparaten. Net zoiets als die keyboard workstations eigenlijk, maar dan voor iemand die iets meer met zijn geluid wil kunnen doen.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Hoeft niet: de Motifs en Tritons doen het toch ook prima? Vooral coverbands en grotere bands met geld zat kopen dit soort apparaten.

Ik speel zelf in een coverband en ik moet zeggen dat een dergelijk apparaat uitstekend voldoet, maar het blijft een giga-investering!! Zeker als je bedenkt dat een band-toetsenist eigenlijk wel twee rijen toetsen moet hebben.

Origineel geplaatst door Bartology
Ik speel zelf in een coverband en ik moet zeggen dat een dergelijk apparaat uitstekend voldoet, maar het blijft een giga-investering!! Zeker als je bedenkt dat een band-toetsenist eigenlijk wel twee rijen toetsen moet hebben.

Ja, snap ik... Vaak zit er wel vrij veel geld bij grotere coverbands, dus dan is dat niet zo'n probleem (laatst één gezien met een Triton én een Motif!), maar dat zal niet voor iedereen gelden. Maar of het nou duur is of niet: zo'n Fantom is gewoon ideaal in een coverband, lijkt mij, dus veel toetsenisten moeten wel, in zekere zin. ;)

Back