Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Die is bij mij niet zo goed dus, al twee keer het cirklon potje voor wat anders moois geleegd hehe

Ik sta ook op de lijst. Voor de tweede keer. Eerste keer maar oogegeven, maar toch weer terug.

Maar hoe langer het duurt hoe minder relevant midi voor mij wordt. En idd het potje gaat steeds leeg op iets anders leuks wat wel verkrijgbaar is.

Als dat het model is om zaken te doen , vraag ik me af hoe die daar ooit iets mee kunnen verdienen ...
Er waren de laatste jaren heel wat onvoorziene omstandigheden waardoor de wachtlijst veel langer is geworden , dus informeer jullie eerst even ipv te insinueren , FFS !

-Relocation van Schotland naar Berlijn
-Eenmaal gevestigd in Berlijn moesten ze weg uit Kreuzberg , dus opnieuw op zoek naar een nieuwe locatie ( welliswaar nog steeds in berlijn )
-Covid
-Global chip shortage
Colin heeft ook gezegd dat hij naast het maken-creeren van de cirklons ook nog een kwalitatief leven wil hebben met zijn geliefden .
Aangezien de wachtlijst 4 jaar is en de cirklons heel gegeerd zijn , verdienen ze er dus effectief wel hun boterham mee !

Laatst gewijzigd:
Er waren de laatste jaren heel wat onvoorziene omstandigheden waardoor de wachtlijst veel langer is geworden , dus informeer jullie eerst even ipv te insinueren , FFS !

-Relocation van Schotland naar Berlijn
-Eenmaal gevestigd in Berlijn moesten ze weg uit Kreuzberg , dus opnieuw op zoek naar een nieuwe locatie ( welliswaar nog steeds in berlijn )
-Covid
-Global chip shortage
Colin heeft ook gezegd dat hij naast het maken-creeren van de cirklons ook nog een kwalitatief leven wil hebben met zijn geliefden .
Aangezien de wachtlijst 4 jaar is en de cirklons heel gegeerd zijn , verdienen ze er dus effectief wel hun boterham mee !
Ik wil niet mottig doen MAAR voor de pandemie was het geloof ik ook al 1,5 tot 2 jaar wachten , idd de heeeeel extreme wachttijden zijn gevolg van wat je bovenaan schrijft! Anyway , de cirklon fanboys zijn even erg als de elektron fanboys (en voor er een gevecht uitbreekt ik ben bv. een TB303 fanboy :D)

Inderdaad voor de pandemie was het al 2 jaar wachten , toen verhuizden ze van schotland naar berlijn ( eind 2017 ) , en dan opnieuw verhuizen in berlijn .
Fanboy is veel gezegd , er is gewoonweg geen andere sequencer op de markt zoals de cirklon .
De aux events en good old hands on control , ck patterns , build quality , timing , input-output , etc..
En de toekomst ziet er veelbelovend uit , colourscreen is touch sensitive , alles ready voor midi spec 2.0 etc...

Fanboy is veel gezegd , er is gewoonweg geen andere sequencer op de markt zoals de cirklon .
De aux events en good old hands on control , ck patterns , build quality , timing , input-output , etc..
En de toekomst ziet er veelbelovend uit , colourscreen is touch sensitive , alles ready voor midi spec 2.0 etc...
Hier en daar heb ik er al een tweedehands gezien, binnenkort zijn mijn financiële middelen beter en ga ik er meebie eens een aanschaffen om te zien wat de magie is (als het lukt) maar ik ga zeker niet 4j in de rij gaan staan!

Mooie is dat het je niks kost om in de rij te staan, dus als het je een keer interessant lijkt zou ik me gewoon inschrijven. Kan je altijd nog nee zeggen als je aan de beurt bent. Afhankelijk van de componenten tekorten zou de wachttijd toch weer moeten gaan afnemen ipv toenemen (hopelijk…)

Ik sta op de lijst sinds 2019, dus ik verwacht nog 2 jaar te moeten wachten.

Daarom heb ik heb ik het erop gewaagd en een mainboard Cirklon 1 met scherm gekocht op Reverb van iemand die een upgrade heeft gedaan in het buitenland.
Ik wil proberen om deze Cirklon een tweede leven te geven door de UI pcb en midi/stroom pcb na te maken en te laten produceren door JLCPCB met een frontje door schaefers. Ik heb dan 4 pcb's over als het lukt, dus als er andere zijn die nog een Cirklon 1 mainboard over hebben kunnen dit dan ook doen (of een upgrade set aanschaffen)

Ik heb alleen goede foto's nodig van de stroom/midi pcb en UI board van de voor en achterkant om deze te kunnen reproduceren in KiCad.

Is er hier misschien een Cirklon eigenaar die mij zou willen helpen om meer Cirklon's in de wereld te krijgen door deze 2 boards 1x los te maken en te fotograferen? Stuur me dan een PM!

Ik heb wel al wat foto's van de video's van Colin kunnen gebruiken maar dat is alleen de achterzijde van de PCB, maar kom er wel al een heel eind mee. Ik heb hem ook gemaild of ik het een schema of UI pcb kan afnemen voor eigen gebruik, maar nog geen antwoord gehad.

Ik wil zoieso de Cirklon 2 kopen als ik aan de beurt ben, ook om Colin te supporten, maar meer Cirklon's in de wereld is altijd goed toch? :)

Gewoon geduldig zijn denk. Ik heb 4 maanden terug bericht gehad dat ik het kopen kan. Niet gedaan. Maar als ik het wil hebben is gewoon een e-mail versturen.

Lijkt erop dat e wel een flinke stap door de lijst kunnen gaan nemen de komende maanden. Bericht van cirklon forum van Colin zelf:

Post by sequentix » Thu Apr 07, 2022 6:09 pm
Folks,

A quick update on "the wait".
As you may have seen, we've been shipping Cirklons again over the last few weeks, after an extended wait for some new PCBs.
The PCBs that arrived were the first ever batch of fully populated UI (front panel) boards we've had.
Before now, we'd been doing a lot of time consuming extra soldering and assembly work here.
We just got more units done in a week than a typical month so far.
So we should be able to start making good progress on the waiting list over the next few months.
But, there are on-going worries about availability of parts.
I believe we already have enough parts for mainboards to get through the waiting list well towards 2020.
I'll be ordering larger volumes of the other boards needed soon, and as far as I know, there are no major problems with those parts.
There is still no indication from the suppliers when new CPUs, and other ICs needed for the next batch of mainboards will be available.
In fact, our PCB supplier has still not received an order for CPUs they placed in January last year.
If I hadn't secured the large quantity of CPUs we received last June, we would have had to suspend production long ago.
The Corona siutation is also most certainly not over - we currently have bare PCBs for BOBs that have been stuck for over a week in Shanghai, and there's no clue when the lockdown there might end.
If the last two years taught me anything, it's that I have absolutely no idea what the next two years might bring...
Colin Fraser
Sequentix GmbH

tja we zullen zien, ik zal maar wat geld opzij zetten dan :) +4 jaar wachten al.
Hopelijk zet ik 'm na een maand al niet te koop, je weet maar nooit.

zal er vanaf hangen hoe diep 't is... als 't zoals elektron is staat ie binnen de week te koop :D
ik check ff je link

Alvast de handleiding een beetje lezen en dan heb je wel een idee denk ik, het gaat mij in ieder geval wel wat tijd kosten om hem onder de knie te krijgen :D
Maar ik moet zeggen dat ik op de digitakt best snel mijn weg gevonden had. Sneller dan op de MPC One gek genoeg. De machinedrum koste wel wat tijd.

Volgens mij valt het wel mee met de moelijkheidsgraad. Als je denkt dat je er mee aan de slag kunt zonder de manual te openen, zal et tegenvallen maar als je die wel leest, wordt er een hoop duidelijk. Het is een erg intuïtief apparaat, naar mijn idee en als je ermee overweg kunt, zal het je workflow enorm versnellen/boosten. De videos op YT dragen zeker bij aan de snelheid van het onder de knie krijgen. Splitradix is goed maar ook de tuts van Modus Obscura zijn de moeite waard.

De cirklon is echt helemaal niet moeilijk , na enkele dagen heb je het meeste onder de knie , en dan heb je nog jaren de tijd om metd eaux events te experimenteren .
IN een notedop
Je hebt instrument definitions , dit zijn eigenlijk gewoon templates om snel een track toe te wijzen
Voorbeeld : instrument definiton ' Nord lead 2' , midi out bus 1 , nu kan ik deze instrument def. toewijzen aan een track ( of meerdere ) en de cirklon route dan de data naar de midi out
Tracks : de cirklon heeft in totaal 64 tracks , zie dit als de tracks op een mengpaneel , je route een instrument naar je mengpaneel , in de cirklon assign je instrument definitons aan een track .
Tracks bevatten data in de vorm van patterns .
Een track kan zowel p3 als ck patterns bevatten ( zoveel de ram toelaat )
Je bouwt dus je song door je track telkens nieuwe patterns toe te wijzen , of te muten etc...
Patterns : P3 patterns die zowel monofoon als polyfoon kunnen zijn ( met aux ) met een max lengte van 16 bars en fantastsich aux events
P3 patterns zijn fantastisch voor polyritme en polymeter ,
Ck patterns , pianoroll-drumgrid style patterns met beter visuele feedback maar minder gericht op experimentatie , heeft ook een dedicated cc editor
Track controls : dit zijn real time track controls per track voor real time swing , transposition , midi cc , je kan aux events toewijzen aan track controls etc...echt te gek
Je kan p3 en ck tracks ook gebruiken als midi cc tracks , net zoals je cc tracks gebruikt in je daw ...moduleer de cutoff van je synth met track 2 , mute de track om de modulatie te stoppen etc..
Scenes : opbouwen van je song , welke track speelt welke pattern , welke is gemute etc....
En er is nog veel meer , p3 patterns kunnen elkaar beinvloeden , je kan track laten muten door andere tracks ( mute tracks met ck patterns door p3 patterns ) , intermodulatie , te gekke aux events ...

Back