[aor_techno] need comment :-)

quid pro quo :p

percussie is in orde, die hoge priegelsynthjes vind ik niks, kan je imho net zo goed weglaten. Verder zou ik proberen op de een of andere manier de functie van bassline te vervullen, of dat nou met synth of met perc is. Maar helemaal niet sjlechte natoerliek

hee na 6:53 is er ff een bassline....wel wat laat :p

[edit] ok nader onderzoek wijst uit dat ie er vaker inzit.....maar mag dus nog vaker van mijn :D

jeetje wordt wel waardeloze comment zo! [/edit]

Komt echt weer lekker door.. dus EQ vind ik OK.
Compressie = Het pomp lekker

Structuur = top

Af en toe die vocal vind ik ook strak.

Het nummer gaat gewoon niet vervelen en ik luister al ruim 7 min. Ik had het gewoon niet door dat het al zolang was. Ik was iets aan het zoeken dat ik helemaal niks vond, maar geen resultaat. Die drive/lead gaat niet vervelen. als je net denkt dat dat zo wordt komt er weer variatie in. Ik vind je nummer daarom ook niet te lang.

:halleluja

Doe je dit nog steeds alleen met Reason?

Ik mis wat mid, tevens zou ik bij die eerste korte break de beat niet zo plots afkappen misschien fade out dan weer fade in?

Origineel geplaatst door Mexes
Komt echt weer lekker door.. dus EQ vind ik OK.
Compressie = Het pomp lekker

Structuur = top

Af en toe die vocal vind ik ook strak.

Het nummer gaat gewoon niet vervelen en ik luister al ruim 7 min. Ik had het gewoon niet door dat het al zolang was. Ik was iets aan het zoeken dat ik helemaal niks vond, maar geen resultaat. Die drive/lead gaat niet vervelen. als je net denkt dat dat zo wordt komt er weer variatie in. Ik vind je nummer daarom ook niet te lang.

:halleluja

Doe je dit nog steeds alleen met Reason?

Ja, deze track wel. Sommige andere tracks zijn met cubase gemaakt, maar deze alleen in Reason. Leuk te lezen dat die niet verveeld. Ik wil hem misschien nog iets inkorten, maar ik vind het wel moeilijk waar ik dit dan moet doen.

Op de stukken die me na een tijdje langdradig beginnen te klinken wil ik dat oplossen door wat fx erbij te doen.

Klinkt goed (Sony fontopia ). Zou inderdaad nog wat meer dubdelay op de hoge stab doen. En er mist denk ik nog een instrument in de midrange wat voor wat warmte kan zorgen.'t Transponeren vind ik niet zo ok.

Origineel geplaatst door Backdrop
Klinkt goed (Sony fontopia ). Zou inderdaad nog wat meer dubdelay op de hoge stab doen. En er mist denk ik nog een instrument in de midrange wat voor wat warmte kan zorgen.'t Transponeren vind ik niet zo ok.

Wat bedoel je me Sony Fontopia?

Origineel geplaatst door Backdrop
oh dat zijn van die walkman koptelefoontjes, niets ernstigs dus :)

:stupid die heb ik zelf ook. :D

Hij is even wennen qua sound maar hij klinkt zeker OK.

D'r kan zeker nog ambience bij maar dat zou hem wat meer trippy maken. Je kan er ook lead achtige geluiden bij verzinnen.

En die baslijn mag je wel meer horen hoor. Wordtie wel wat meer clubbie vin'k zelf. Misschien daar zelfs wat mee freaken. Die vocals kunnen evt ook wat harder.

Zelf zou ik dan een D&B break achtig iets erin gooien gewoon omdat het kan met een tempo wisseling of zo.

start lekker direct; geen eeuwigdurende intro's met vage geluiden maar gewoon een lekkere beat meteen vanaf het begin. Na 1.30min. komt er een lekker geluidje in, maar mis ik een baslijn! 2.13 mooi lekker tegendraads akkoordje erin, maar waar blijft die baslijn? Yeah! 3.42 en er is een baslijn! En het is nog een mooie ook ;) 4.15min Waarom is die bas nou weer weg? Het gedeelte met bas had ik wat langer doorlaten gaan, ook al komt de bas daarna weer ff terug. Vervolgens komt er nog een prima hoog geluidje bij maar had ik op 5.55min echt weer die bas erin gestopt.... Transponeren rond 7.05min vind ik persoonlijk wat minder geslaagd (is wat te gemakkelijk).
Percussie vind ik erg geslaagd, synth riedeltjes enzo zijn eigenlijk allemaal prima, mix is wat mij betreft ok, maar het nummer komt pas echt lekker los als je die catchy baslijn wat vaker zou laten horen! Verder isie af wat mij betreft. :okdan:

Origineel geplaatst door fuse
Hij is even wennen qua sound maar hij klinkt zeker OK.

D'r kan zeker nog ambience bij maar dat zou hem wat meer trippy maken. Je kan er ook lead achtige geluiden bij verzinnen.

En die baslijn mag je wel meer horen hoor. Wordtie wel wat meer clubbie vin'k zelf. Misschien daar zelfs wat mee freaken. Die vocals kunnen evt ook wat harder.

Zelf zou ik dan een D&B break achtig iets erin gooien gewoon omdat het kan met een tempo wisseling of zo.

Ik wil de vocals wel heel verweg laten. Ik zoek liever wat andere vocals die ik meer opde voorgrond kan zetten, bedankt voor de andere tips.

Ga denk ik toch een compactere versie maken.

Origineel geplaatst door Hazes
start lekker direct; geen eeuwigdurende intro's met vage geluiden maar gewoon een lekkere beat meteen vanaf het begin. Na 1.30min. komt er een lekker geluidje in, maar mis ik een baslijn! 2.13 mooi lekker tegendraads akkoordje erin, maar waar blijft die baslijn? Yeah! 3.42 en er is een baslijn! En het is nog een mooie ook ;) 4.15min Waarom is die bas nou weer weg? Het gedeelte met bas had ik wat langer doorlaten gaan, ook al komt de bas daarna weer ff terug. Vervolgens komt er nog een prima hoog geluidje bij maar had ik op 5.55min echt weer die bas erin gestopt.... Transponeren rond 7.05min vind ik persoonlijk wat minder geslaagd (is wat te gemakkelijk).
Percussie vind ik erg geslaagd, synth riedeltjes enzo zijn eigenlijk allemaal prima, mix is wat mij betreft ok, maar het nummer komt pas echt lekker los als je die catchy baslijn wat vaker zou laten horen! Verder isie af wat mij betreft. :okdan:

Leuk dat je ff live verslag geeft, krijg ik een goed beeld van. Jah, ga er vandaag maar meteen mee aan de slag. :engel:

Origineel geplaatst door AOR
Leuk dat je ff live verslag geeft, krijg ik een goed beeld van. Jah, ga er vandaag maar meteen mee aan de slag. :engel:
H6, uw live verslaggever ter plaatse; there where the action is! :D En nu genoeg geouwehoerd! Aan de slag ende het werk gij AOR; baslijntjes laten klinken ende horen in uwen technofabrikaten! hup hup.:)

Back