Ik zoek hulp met Prominy's V-metal

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Hey luitjes,

V-metal is een peperdure Kontakt library die ik me heb aangeschaft. Zware metal gitaargeluiden.. dàcht ik.
Maar het probleem is dat ik steeds het geluid krijg van een accoustische gitaar, ook na al die maanden lukt het me niet.
Je bent genoodzaakt een gitaar amp te gebruiken zoals bvb GuitarRig, maar dan nog krijg ik geen metal gitaargeluid.
Ik ben zeer ontevreden over deze library, geld weggesmeten dus..

TENZIJ er hier iemand is die wat van V-metal afweet, en me hierbij kan helpen..

Is er iemand op SF die V-metal bezit en er coole metal sounds mee kan uithalen ?

Mijn dank is dan zeer groot.

HELP !

Gloomy.

Ik ben bang dat je idd losse effecten erbij moet kopen.
niet alle gitaar-plugins hebben effecten; "om het geluid puur te houden"...:o:

Wel een gave plugin!!

En voor de metalen:

Laatst gewijzigd:
Zo staat het op de site:
"De samples werden rechtstreeks vanaf de gitaar opgenomen en volledig droog.
Je kunt je eigen gitaargeluid maken zodat het past bij het muziekgenre waarmee je werkt door je favoriete versterkersimulator toe te voegen.
(* Amp simulator is niet inbegrepen in het product.)"

Als de sounds van de demo niet in de library zitten is dat regelrechte oplichterij. Anders kunnen ze net zo goed na betaling alleen een verzameling van midi-files opsturen en daarbij zeggen: die moet je alleen nog even door je favoriete gitaar vst halen met je favoriete cabinet vst er achter. We moeten toch niet overal continue de kleine lettertjes gelezen hebben. Gewoon een shit bedrijf. Wel wat laat nu. Zonde.

Welk keyboard gebruik je?
Om deze plugin te gebruiken moet hij minstens 8 octaven omvatten.

Met de toetsen D#-(min)2 t/m E-0 actieveer je de diverse klanken/mode's. (gebied 1) (octaaf min 2 - E0)
Met de toetsen F-0 t/m A#0 beïnvloed je het klank type mee. (pickup noise enz)
Met de toetsen D1 t/m D2 bepaal je de akkoorden die gespeeld worden.
Met de toetsen F5 t/m A#5 bespeel je de 6 snaren. (gebied 5) (octaaf 5)

Wat gebeurd er als een willekeurige toets aanslaat in gebied 1 en gelijktijdig speelt in gebied 5?

Let op, ik zelf heb deze plugin niet, dus als je geen metal sound krijgt houd het voor mij ook even op. :beard:
P.S er zijn nog een aantal octaven die een functie hebben, maar heb ik voor nu buiten beschouwing gelaten.
Het is in ieder geval wel een complexe plugin om te bespelen.

Succes met het proberen.

Nog even verder op zoektocht gegaan en
het blijkt dat ze gebruik maken van

Peavey ReValver MK III.V Guitar-Amp Simulation Software.

Hey @MPU-401AT dank je wel voor de bijdrage, man. Ja, een zeer dure en complexe plugin. Ik speel zelf geen gitaar en kan geen enkele noot lezen. Ik heb ook geen keyboard, maar gebruik de ingebouwde pianoroll van FL. Als ik een toets aansla (dezelfde welk) dan hoor ik een heel licht gitaargeluidje ("plong" bvb). Nu, ik heb GitarRig 5 maar als ik die instel als pre-amp, dan krijg ik dat "plonggeluidje" gewoon vervormd; maar een echte vette metaalsound haal ik er niet uit. :(

dank ook aan @vipal en @Googol :biertje:

Je moet denk ik even kijken hoe metal gitaristen hun sound maken. In Guitar Rig zullen ook best metal presets zitten. Je moet je amp simulator plugin gebruiken als een insert op je track. In guitar rig kun je dan in je rack iets bouwen van noise gate -> compressor -> overdrive -> preamp -> guitar cabinet(Marshall, Soldano, Vox Ac30 of zo) -> speaker cabinet -> -> chorus -> delay -> reverb. Met zoiets moet je een eind kunnen komen.

Mocht je nog vragen hebben....

Je moet denk ik even kijken hoe metal gitaristen hun sound maken. In Guitar Rig zullen ook best metal presets zitten. Je moet je amp simulator plugin gebruiken als een insert op je track. In guitar rig kun je dan in je rack iets bouwen van noise gate -> compressor -> overdrive -> preamp -> guitar cabinet(Marshall, Soldano, Vox Ac30 of zo) -> speaker cabinet -> -> chorus -> delay -> reverb. Met zoiets moet je een eind kunnen komen.
Thnx a lot @DaVince , maar mijn oren doen erg pijn nu. Ik bak er niets van.. nog niet :)

Mocht je nog vragen hebben....
Ah okee, wist ik niet, dank je wel om te delen, zal daar in de toekomst mss wel eens een vraag of twee stellen.

Back