Koopje: Akai Headrush 2 (delay pedaal)

Dat is echt een koopje....ik heb gehoord dat dit ding vrij goed is! Denk dat ik er maar een ga bestellen van mijn verjaardagsgeld :)

PS - als er forumleden zijn die SLECHTE ervaringen hebben met deze delay dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Als dat ding nou eens MIDI sync had... :erm:

Ik heb er een, anderhalf jaar geleden voor 150,- 2ehands, was toen normale prijs... denk eraan om er nog eentje te bestellen.. ahum.

Maar goed, mijn ervaringen: gebruik vooral de loopfunctie (soms de delay en nooit de 4 uitgangen) en die is erg prettig in gebruik! Je trapt op de rechterknop, ding begint op te nemen, (tot 23 sec) je trapt als je klaar bent op linker knop en hup, ding begint meteen te loopen! Als je minder dan 11 s hebt opgenomen, kun je er nog een laag bovenop opnemen (zelfde procedure) die je ook weer kunt deleten/heropnemen terwijl de eerste laag gewoon lekker doorspeelt.

Ben zelf erg tevreden dus, is lekker degelijk praktisch ding. Klinkt prima. Gebruik hem om live synths/stem loops mee te maken en die met andere fx-en te bewerken. Ook erg leuk is een heel erg kort stukkie te loopen, heb je een lekker snelle puls in je sound!

Enige nadeel vind ik is dat de footswitches een flinke klik maken, waardoor dat klikgeluid via mijn microfoon ook in de loop terecht komt (afhankelijk van de ruimte waar ik ben).

bij de musicstorekoeln.de staat die gewoon voor 199 euro!

hopelijk is er geen foutje in het spel, heb er nl net eentje besteld!:D

In de Future Music van deze maand staat een review. En dit is trouwens versie 2, die is volgens mij pas net uit...

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
En dit is trouwens versie 2, die is volgens mij pas net uit...

Ja idd, zover ik kon zien is naast de nieuwe kleur het verschil iets andere knoppen voor de diverse functies (tapedelay/normaldelay/loopdelay) en een extra knopje om de opname tijd nóg langer te maken (23s-dik 30sec!) zal waarschijnlijk met iets andere samplerate oid gaan dus ten koste van kwaliteit, of dat te merken is is een tweede en of je meer dan 23 seconden nodig heb is ook de vraag. Ik kom er nooit aan iig.

Phew... gelukkig... ik was al in de verleiding! :W

...en, Cangoeroes, heb je hem al binnen?

Ik heb al wel de bevestiging gehad dat ze mijn geld binnen hebben bij Thomann en verwacht de Akai eigenlijk zo'n beetje deze week. Zelf heb ik geen ervaring met dat bedrijf maar ik las dat ze meestal vrij vlot zijn.

Naar de Headrush zelf ben ik erg benieuwd in ieder geval. Zit ondertussen te twijfelen of ik mijn DOD Dimension 12 ga verkopen - misschien ga ik ze wel gewoon allebei gebruiken :)

yep! ben er zeer content mee! binnen een week, goed bezig die gasten van thomanns!

tis echt een cool ding... eerst had ik die dd-20 van roland.... (verkocht wegens geen geld)
en ik moet bekennen dat die veel vetter is dat de Headrush qua delays...
alleen voor die zestig euro kan ik voor akai wel een oogje dichtknijpen!:D

het toffe van die akai is dat je een basis loop kan maken en hier een loop overheen kan dubben...
vervolgens kun je de 2e loop weer uitzetten en een nieuwe maken terwijl de basis loop blijft bestaan...
je kunt je 'sample' ook aan en uit zetten wat volgens mij bij de dd-20 van roland niet kan...

dus als je voor loopen gaat is de akai beat die de roland als je het mij vraagt!

voor de delays lijkt het me zowiezo beter om hiervoor een 19" rackie te scoren!

Oké...

Oké...

...we zijn een paar maandjes verder. Heb ik even de volgende vragen:

- Hoeveel leden hebben inmiddels zo'n headrush aangeschaft;
- Hoe bevalt 'ie, en dan met name het loopen;
- Missen jullie het ontbreken van MIDI-sync?

Graag even massale reacties.

Bedankt!

Pjeut.

Yep, ik heb hem inmiddels al weer een tijd. Ging gelukkig zeer vlot bij Thomann.

Hij bevalt mij uitstekend in ieder geval, ook al heb ik hem niet in eerste instantie voor het loopen. Die loopfunctie gebruik ik eigenlijk alleen als ik een beetje aan het stoeien ben met 1 of meerdere monofone synths; ik speel handmatig wat in, loop dat op de Headrush, maak een paar overdubs met andere sounds en als het klaar is dan neem ik dat weer op in een gewone sampler om verder te gebruiken / te bewerken. Voor dat doel, het snel inspelen en opnemen van ideeen, is de Headrush zeer geschikt. Gaat het fout dan erase je snel en begin je weer opnieuw.

Zoals gezegd heb ik hem voornamelijk voor de 2 delayfuncties en die zijn meer dan okee. Ik zal er verder niet op ingaan want daar ligt denk ik jouw interesse niet.

Voor alle drie de functies mis ik MIDI-sync in ieder geval niet; ik werkl het liefst handmatig en op gehoor.

Nadelen behalve de kleur kan ik zo 123 niet verzinnen eigenlijk. De opmerking over een slechte constructiekwaliteit begrijp ik ook niet, want het zit allemaal zeer degelijk in elkaar. Ook de knoppen voelen voldoende stevig aan!

Aanradertje wat mij betreft dus...

Ik heb m al ruim twee jaar. Als gitarist vind ik het een heerlijke footswitch. Ik heb m nog niet op een andere manier gebruikt. Mijn uad-1 kaart functioneert in de studio als delay (o.a.) en die is toch wel wat veelzijdiger. Wat ik mooi vind aan de headrush is de sound. Lekker karakteristiek.
IK zal m niet gauw wegdoen in ieder geval.

Dus...

Dus...

...geen aspirant "van de hand"-doeners?

<<zie mijn "te koopgevraagd"-thread>>

Poep!
Pjeut.

Back