Origineel geplaatst door overclocked
het is nog niet eens een synth maar de nn19 sampler uit reason met een ofander subbass sample . maar dit problem heb ik vaker met zowel synths als samples . maar dit voorbeeld is ook mn beste resultaat dus minst harde laatste 2 noten . en ik kan me daarom ook niet voorstellen dat jullie dat probleem nooit hebben met dit soort bassen . of heb ik echt zo'n verrotte monitors en koptelefoon ?
je monitors en headphone zijn misschien niet verrot, maar het wel een plus als je de frequecny eigenschappen ervan een beetje kent. dit geld ook voor je eigen ore, je kamer en je gear (reason in jou geval).
echte subbassen hoor trouwens niet meer met het oor, maar die 'hoor' je met je lischaam. daarom dat producers vaak een klein beetje (of een beetje meer) distortion toevoegen aan een subbas, omdat dit hogere tonen toevoegt (aldan niet harmonisch of in-harmonisch, afhanklijk van de soort distortion). als je dan in een basslijn plotseling twee noten hebt, die wel duidelijk opgepikt worden door je oor, lijken die dubbel luid, want je voelt en hoort ze tegelijk.
als je naar een D'nB feest gaat in een zaal van ongeveer 1000 man merk je toch ook soms dat die ene vette bass harder resoneert in je benen, terwijl die andere eerder de bekertjes doet trillen. allemaal afhanklijk van de ruimte en de spearker system.
zoals eerder al vernoemt, maak gewoon je nummer alsof ze niet te luid zijn (en check met een decibel meter of ze echt het zelfde zijn). als ze dan in het agfewerkte nummer op andere (vele verschillende) speakers, in een andere omgeving echt te luid klinken, pas dan de eq-comp-eq truck toe ...
in reason moet je wel even checken of je velocity weldegelijk je amp aanstuurt en in welke mate ... maar dat wist je al neem ik aan