technotrack van matt met comageluid

@matt: mijn nieuwsgierigheid is al aardig bevredigd, toch wil ik nog steeds weten uit welke synth je het gehaald hebt! ;)

Is dat die Vanguard? Ik vind dat ding een beetje blikkerig klinken... het kan aan mij liggen

Beetje Dave Clarke - The storm, dit.

Na 3 minuten word pas echt lekker imo, als die bassline erbij komt.

Origineel geplaatst door forcesupreme
Is dat die Vanguard? Ik vind dat ding een beetje blikkerig klinken... het kan aan mij liggen

Ik hoop toch niet dat je Dave Clarke ook blikkerig vindt klinken?! :P

Origineel geplaatst door Frer!k
Ik hoop toch niet dat je Dave Clarke ook blikkerig vindt klinken?! :P

Haha, nee niet echt... Maar die gebruikt ook geen Vanguard.

fijn nummer 8) zowel synthgeluid aan het begin als de (omgekeerde? ) percussiegeluiden en verderop de 8 bits baslijn :okdan:

het is inderdaad vanguard
goed gehoord !

Origineel geplaatst door matt second
het is inderdaad vanguard
goed gehoord !

En ik dacht een cynisch grapje te kunnen maken over ''Welke VSTi je hebt gebruikt....'' Damn weer mislukt maarruh klinkt wel lekker hoor !

De eerste synthlijn is lekker Basic Channel achtig. Lekker gefilter! De kick vindt ik er alleen niet zo goed bij passen. Ik zou 'm wat minder punchy, wat langer en smoother maken. Het trancelead-achtige geluidje vind ik ook een beetje jammer, die andere synthlijn is zo kewl!

Het stuk na de break had van mij ook niet echt gehoeven. De extra melodie voegt niet echt wat toe en tsjing-tsjing-tsjing-tsjing 909 rides heb ik nu echt wel gehoord.
Misschien ben ik een beetje te veel Basic Channel fan, maar ik zou proberen van dat eerste gedeelte met die synthlijn een meer smoother nummer te maken. Wat dat eerste stuk is echt top!

speciaal voor jou, proto
omdat je zo'n toffe peer bent :

mattsecond-dashdotcomma-b.mp3

ik weet niet wat basic channel is , maar ik heb wat dingen uit de track gesloopt

speciaal voor jou, proto
omdat je zo'n toffe peer bent :

mattsecond-dashdotcomma-b.mp3

ik weet niet wat basic channel is , maar ik heb wat dingen uit de track gesloopt
Wat een eer... :)
Het begin is goed, precies zoals ik bedoelde. En eigenlijk wordt ie alleen maar beter! Te gek nummer hoor! Ik ga 'm bewaren :). De break klinkt ook erg lekker nu. heb je nog iets aangepast aan de mix? Klopt het dat de hihats iets zachter zijn? 'k vind de bassdrum er nu ook iets beter uitkomen.
Nog ff vergelijken met het 'oude' nummer...(ff luisteren...): te gek, je hebt zelfs de rides weggehaald! :) Top, nieuwe versie is beter:halleluja.

owja: Basic Channel is een label met relaxte minimale techno waarop vooral Maurizio maar ook Carl Craig en Jeff Mills platen op hebben uitgebracht. tresor 200 is een compilatie van 't label.

ehy, is er al ergens een mattsecond fanclub? :D blijft een lekker minimaal nummer zeg, mooi synthwerk

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Wat een eer... :)
Het begin is goed, precies zoals ik bedoelde. En eigenlijk wordt ie alleen maar beter! Te gek nummer hoor! Ik ga 'm bewaren :). De break klinkt ook erg lekker nu. heb je nog iets aangepast aan de mix? Klopt het dat de hihats iets zachter zijn? 'k vind de bassdrum er nu ook iets beter uitkomen.
Nog ff vergelijken met het 'oude' nummer...(ff luisteren...): te gek, je hebt zelfs de rides weggehaald! :) Top, nieuwe versie is beter:halleluja.

owja: Basic Channel is een label met relaxte minimale techno waarop vooral Maurizio maar ook Carl Craig en Jeff Mills platen op hebben uitgebracht. tresor 200 is een compilatie van 't label.

ja de mix heb ik ook aangepast, vanwege o.a. de andere kick.
of deze versie beter is, dat weet ik niet , ik zie het maar als een andere versie :)

ja de mix heb ik ook aangepast, vanwege o.a. de andere kick.
of deze versie beter is, dat weet ik niet , ik zie het maar als een andere versie :)
In dat geval vind ik de tweede versie beter :)

Tis net alsof het van Basic Channel zelf komt. Toppie!:biertje:
(oftewel nog een Basic Channel fan hier:doei: )

Ik lust er nog wel een paar in deze richting, Matt!

Origineel geplaatst door forcesupreme

Na 3 minuten word pas echt lekker imo, als die bassline erbij komt.

Het grappige is dat ik het nr aan het luisteren was en ik had deze opmerking nog niet eens gelezen en ik dacht meteen vanguard.

Ik vind de vanguard 1 van de slechst klikende vsti's in mijn persoonlijke smaak (ik heb hem als vsti...maar die gaat er snel vanaf), hij is dun, trancey en niet vet in mijn oren. Tja de track vind ik daarom ook weinig met techno van doen hebben, behalve de percussie dan maar daar houd mijn referentie van techno wel op. Ik vind de vanguard na verloop van tijd irritant worden, en overheersen over de hele track. De kick mag van mij ook wat feller.

Geen techno? Volgens mij is dit wat tegenwoordig uit Detroit komt, luister maar eens een Echoplex bijvoorbeeld.

Vind het wel een relaxed trackie trouwens. Af en toe zit ik een beetje te wachten tot ie helemaal los gaat, maar dat gebeurt niet echt heb ik 't gevoel. Maar misschien dat het in een club nog veel vetter klinkt.

Ben het met C-Code eens over de Vanguard. Ook ik vind het maar een dun ding. Een V-station of Albino vind ik velen malen lekkerder klinken.

Origineel geplaatst door C-Code
De kick mag van mij ook wat feller.

Misschien iets ronder van klank, uuh hoe zeggie dat? Gewoon zoals een korte 808 bassdrum.:) (zonder oneindige decay hoor!)

Back