Eproms kopieren Rotterdam

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo,

Ik ben op zoek naar een adresje in Rotterdam om Eproms aan te schaffen en er de inhoud van de Eproms van mn Kawai R100 op te kopieren. Iemand enig idee?

alvast bedankt.

Ha Biels, kan wel aan de eeproms komen en branden, maar dan zou het verder per post moeten, of als je binnenkort een keer in de buurt bent. Per post kost niet al te veel.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik wil dat eventueel wel voor je doen. Als je geinteresseerd bent, dan stuur me maar even een mailtje (PB box zit vol).

Ja daar hadden we het al over gehad he. harstikke fijn, effe kijken of er volgende week in Den Decibel iets gebeurd...

dank u

Eventjes een noob-achtige vraag tussendoor, maar wat zijn eproms precies?
(Heb hier zelf ook nog een R-100 staan die af en toe een beetje vaag functioneert, dus misschien hebben eprom's voor mij ook enig nut?)

Erasable Programmable Read Only Memory. Dus een ROMchippie, maar dan kun je de inhoud wissen door met een uv-lampje op het ronde vensterje op de bovenkant te schijnen. Daarna kun je hem opnieuw programmeren als je daar apparatuur en verstand van zaken voor hebt. Heb ik allebei niet helaas. Ik dacht dat de geluiden van de R100 op 2 Eproms staan en dus te vervangen waren. Elke R100 zou er beter van worden, maakt haast niet uit wat je erin stopt. Maar nu hoorde ik gisteren van iemand dat bij de R50 het besturingssysteem op de Eproms in plaats van de geluiden. Het zou jammer zijn als het bij de R100 ook zo is, want aan het besturingssysteem hoeft niet echt iets gedaan te worden, dat is namelijk prima geregeld door Kawai (op een paar eigenaardigheden na, maar eigenaardigheden zijn nog geen problemen).

Anyway ik ga het uitzoeken, en als het wat wordt laat ik het wel horen. Kun jij ook van je R100 een nieuw muziekaal wereldwonder maken...:okdan:

Drums: AiRBase99, R-8, TR-808, R-100 lees ik nu. misschien is het een beetje veel moeite voor je. Je moet heel knappe samples verzinnen om de R100 leuker te maken dan je andere drumcomputers...:mega:

In de r100 zaten exact dezelfde klankchips als de R50. Ik weet alleen niet meer of dat nou eproms waren. Ik geloof het niet.
Anyway, ze waren onderling gewoon uit te wisselen.Ik had een R50e met een dubbele geluids-set en die was ook in de r100 te plaatsen. De r100 klonk wel een stuk beter. dynamischer,schoner en helderder.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Drums: AiRBase99, R-8, TR-808, R-100 lees ik nu. misschien is het een beetje veel moeite voor je. Je moet heel knappe samples verzinnen om de R100 leuker te maken dan je andere drumcomputers...:mega:

Hehe, ach ja..ik heb hem enkele dagen terug es door de Micro Mod gegooid en dat gaf toch wel enkele leuke klanken dus ik wil hem misschien toch wel es voor wat tracks gaan gebruiken.

In elk geval alvast bedankt dat je een en ander wilt uitzoeken want als ik een eprommetje kan krijgen met het besturingssysteem zal ie vast ook wel weer beter gaan functioneren.

met het besturingssysteem is toch niks verkeerd? Ik denk dat ie verrekte handig is om je airbase aan te sturen eigenlijk. een beetje lomp misschien...

Wat ik hier een endje naar boven ook al had geplaatst, functioneert is soms vaag. Zo goed gooit hij sommige patterns overhoop en springt ie af en toe ook random naar andere patterns.

(Heb je btw ook een pdf-manual o.i.d. van de R100? Want ik snap niet alles van het apparaat)

geen pdf, maar ik kan mn manual wel effe door een kopieerapparaat halen (losse vellen zijn het al). Patterns door elkaar? nooit gehad. Ik heb wel stroeve drukknoppen. Eigenlijk te schraal voor woorden, heel het forum vondt het al een suf apparaat en dan gaan wij als laatste gebruikers hem ook nog eens afzijken...

Ik kan misschien...

Ik kan misschien...

...een Kawai R-50 krijgen voor € 20,-. Is dat een beetje een goeie prijs voor wat je ervoor krijgt? Eigenlijk zoek ik alleen maar een MIDI-controller met rubber pads, dus...

voor mensen die nog een handleiding van de R100 of ander (oud) Kawai apparaat zoeken.
HIER kun je veel downloaden.
kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen!

Moet die site het in ieder geval...

Moet die site het in ieder geval...

...wel doen. Ik krijg alleen maar blanke PDF-pagina's te zien !!

Re: Moet die site het in ieder geval...

Re: Moet die site het in ieder geval...

Origineel geplaatst door pjeut
...wel doen. Ik krijg alleen maar blanke PDF-pagina's te zien !!
hier doet ie het gewoon. Ligt het misschien aan je PDF reader?

Back