Nieuws van Behringer

er komt een waveterm achtig software iets van Behringer waarmee je je eigen wavetables kan maken en kan inladen in de Wave.

Die software waarmee je gebruikers wavetables kunt
importeren en exporteren is er al.
Op de Behringer site staat het volgende.

And if you wanted to get even more sounds out of WAVE,
additional user wavetables and transients can be easily
imported via the SynthTribe app, available on both macOS and Windows.

ik weet het niet zeker maar die software werkt waarschijnlijk pas op het moment dat er een Wave is aangesloten, daarna wordt de bijbehorende software / geinstalleerd cq opgestart.

Het is dus niet zo dat je zonder de Wave al aan de slag kan met de bijbehorende software.

Nee er is geen editor van Behringer waarmee je een sample kunt omzetten in een wavetable.
Ook niet via de SynthTribe app, ben dan ook benieuwt wanneer ze er mee gaan komen.

1734200499402.png

Erg aantrekkelijk maar aangezien ik een Quantum heb voegt deze niet veel toe.
Super fijne bak.

zo een beetje iedere wavetable synth word van de classic ppg wavetables voorzien.

Quantum, 3rd wave. Wave, M, etc etc

Ik kende deze niet maar dat het een 8-12 bit drumsampler is en je ook je eigen samples op kwijt kan is lekker.
Je kan er ook pads op kwijt en op de site zag ik dat de toetsen met aftertouch zijn, dat klinkt wel okay.

Laatst gewijzigd:
Ik heb geen plek of behoefte aan meer drumbakken en ik ben ook niet echt een Behringer fan maar als schaamteloze Tears for Fears fanboy ga ik deze natuurlijk gewoon keihard halen want ik MOET DIE TFF EPROM SOUNDS HEBBEN.

Yes, 399,- heb de bestelling direct maar alvast geplaatst :)

Ja..ziet er wel tof uit zeg, heb nog nooit een drumcomputer gehad eigenlijk, alle drums komen uit de Mpc.
Waarom zitten er eigenlijk 16 uitgangen op zo'n drummachine?

Ja..ziet er wel tof uit zeg, heb nog nooit een drumcomputer gehad eigenlijk, alle drums komen uit de Mpc.
Waarom zitten er eigenlijk 16 uitgangen op zo'n drummachine?
Je kunt elk kanaal (drum geluid) afzonderlijk mixen of effecten toevoegen. Ik gebruik dit bijvoorbeeld om de kickdrum door een effectbox te halen. De overige instrumenten worden niet aangetast door de effecten.

Back