JD-800 of ...

hydroïd

Nieuwkomer
Hi,

Om maar eens direct met de deur in huis te vallen...

Ben aan het twijfelen over de volgende 2 synths ;

JD-800 of JD-990...

Maar ik geraak er nie goe uit.

Iemand enige voorkeur ?

Greetz,

H.

Ik heb van gebruikers begrepen dat de JD-990 technisch wat geavanceerder is tov de JD-800. Of zich dat ook uit in een betere kwaliteit durf ik niet te zeggen.

JD-990 is inderdaad iets beter omdat je een paar dingen meer kan maar een JD-800 is veel gemakkelijker te bedienen ..

Je kan hetzelfste bekomen maar op de JD-800 heeft elke functie zen schuifje ..
De JD-990 werkt met knopjes en je moet van het 1ne menu naar het andere ..

Dus besluit
JD-800 (gemakkelijke bediening)
JD-990 (iets moelijkere bediening) :D

De JD-990 kan je natuurlijk ook uitbereiden met een expansie kaart ..

Greetz,
Com8

Altijd JD-800, zoveel mooie schuiven..............................................*D

Of gewoon allebei, met de schuifjes van de JD-800 kan je ook de JD-990 bedienen :)

Origineel geplaatst door Ionide
Of gewoon allebei, met de schuifjes van de JD-800 kan je ook de JD-990 bedienen :)

Als da zou kunnen mag je mij da is uitleggen want ik zou ni weten hoe je dit doet ..

Schijfjes op de JD-800 zenden geen midi data .. Of toch??

Greetz,
Com8

Jawel, ze sturen sysex. Moet je dan wel even instellen, in het MIDI menu geloof k.

De JD990 is een stuk uitgebreider maar mist de schuifers. Is dus niet zo handig te programmeren, hoewel er best een lekker groot LCD scherm op zit. O ja Hydroid, ik wil mijn JD-800 spoedig verkopen, dus als je er 1 zoekt, kan je ook mij PMen.

Ge zie z'n synthforum is een nuttig ding ..

Waar kan je dat juist instellen ik vrees dat ik da nog ni ben tegengekomen ..

p.s. Wa vraag je voor jou JD?? Had de mijne onlangs ook te koop staan maar ben der van terug gekomen ..

Greetz,
Com8

Origineel geplaatst door Com-Eight

Ge zie z'n synthforum is een nuttig ding ..

Waar kan je dat juist instellen ik vrees dat ik da nog ni ben tegengekomen ..

Volgens mij ergens achter de MIDI functie knop. 'Send sysex' ofzo.

p.s. Wa vraag je voor jou JD?? Had de mijne onlangs ook te koop staan maar ben der van terug gekomen ..

700 Euri denk ik. Snap wel wat je bedoelt, ik vind het ook nog steeds een mooi ding. Maar ik doe erg weinig met de sliders de laatste tijd dus ik maak liever plaats voor iets anders, en als ik toch nog een JD wil, ga ik dan wel voor de JD-990.

'kzie de JD-800 de laatste tijd met bosjes te koop staan, zit d'r soms een bug in dat ie op 12-12-04 crasht? :confused:

te koop zonder bugg

te koop zonder bugg

Leuke reacties...

Ik denk nie dat er een bugg in zit :confused:

Ik ben op zoek naar een JD-990 of een JD-800. Ik weet een JD-990 te koop staan voor 520 euro met expansion card
(vintage) wat ik wel leuk vin, maar idd...menu gestuurd é. Mijn JV-1080 is ook al menu gestuurd en ik merk dat er 1 ding kan verslijten, nl. de value knop. En dat is iets wat ik echt haat, afgedraaide knopjes. Maar ja..het blijft 2de hands é

Laat maar weten wat je voor die JD-800 vraagt...PM me :)

Greetz,

H.

Re: te koop zonder bugg

Re: te koop zonder bugg

Origineel geplaatst door hydroïd
Leuke reacties...

Ik denk nie dat er een bugg in zit :confused:

Ik ben op zoek naar een JD-990 of een JD-800. Ik weet een JD-990 te koop staan voor 520 euro met expansion card
(vintage) wat ik wel leuk vin, maar idd...menu gestuurd é. Mijn JV-1080 is ook al menu gestuurd en ik merk dat er 1 ding kan verslijten, nl. de value knop. En dat is iets wat ik echt haat, afgedraaide knopjes. Maar ja..het blijft 2de hands é

Laat maar weten wat je voor die JD-800 vraagt...PM me :)

Greetz,

H.

wat ik erger vind zijn van die brakke draaiknoppen zoals bijvoorbeeld korg ze nog wel eens wil hebben op de oudere modules of de volume knop van de S1000 die kan ook nog wel eens brak zijn...

of van die faders met dikke laag stof en vuil enzo dat ze echt zo brak omhoog en omlaag schuiven.

verder zou ik voor de 990 gaan want je hebt dan zowieso expansies, minder ruimte voor het zelfde, groter display (al is het zo dat als je zelf programmeert vanaf 0 je alle parameters op de JD800 uiteraard in 1 oogopslag ziet) en gewoon een vette module die minder kost als de JD800 en ook lichter is :)

Overigens hebben de JD800 en de JD990 de zelfde presets/banken en golfvormen?

Re: Re: te koop zonder bugg

Origineel geplaatst door Slipperman
wat ik erger vind zijn van die brakke draaiknoppen zoals bijvoorbeeld korg ze nog wel eens wil hebben op de oudere modules of de volume knop van de S1000 die kan ook nog wel eens brak zijn...

of van die faders met dikke laag stof en vuil enzo dat ze echt zo brak omhoog en omlaag schuiven.

verder zou ik voor de 990 gaan want je hebt dan zowieso expansies, minder ruimte voor het zelfde, groter display (al is het zo dat als je zelf programmeert vanaf 0 je alle parameters op de JD800 uiteraard in 1 oogopslag ziet) en gewoon een vette module die minder kost als de JD800 en ook lichter is :)

Overigens hebben de JD800 en de JD990 de zelfde presets/banken en golfvormen?

Als ik een goede editor kan vinden, ga ik voor de JD990. Leuk dat de JD-800 overzicht biedt, maar idd...stof en andere vormen misschien een probleem (vermits het geen nieuwe synth is).

Tnx voor de antwoorden :halleluja

Ik heb zelf een JD-800 en een JD-990 erbij lijkt me wel wat (hij is inderdaad wat uitgebreider) maar als ik nu 1 van de 2 moest kiezen........dan hield ik het toch bij wat ik had. Het is gewoon veel sneller werken met een schuif / knop per functie en dat is soms niet te onderschatten. Ik heb sowieso al te veel modules waar je gedurende lange tijd op een schermpje zit te turen om een sound te bouwen. Niet dat ik dat erg vind natuurlijk (anders had ik wel een andere liefhebberij gekozen) maar de JD-800 is daartussen af en toe een verademing. Het is dan ook niet voor niets een digitale synth met een "analoge" interface, dat kan van zijn modulebroertje natuurlijk niet gezegd worden.

Nou moet ik er ook bij vermelden dat ik de JD-800 al wilde toen hij uitkwam (ik meen in '91). Was natuurlijk veel te duur voor me en meer een soort droom.....dus ik ben heel blij dat er 13 jaar na dato alsnog 1 staat te glimmen bij mij! :luv:

Origineel geplaatst door Slipperman

Volgens mij wil ik niet met Slip samenwonen, jeuz man waar komt dat stof vandaan? Heb je soms geleverd voor de nieuwe Rammstein clip?

fahne.jpg

vlnr: Slipperman, 6Trak

Een hoes of af en toe afstoffen doet al wonderen! *D

Nee ff serieus; kijk naar de ouwe Jupes, die sliders zijn ook van uitstekende kwaliteit en lopen op de meeste bakjes ook al 20 (!) jaar. De servicevriendelijkheid van Roland apparatuur is altijd hoog geweest als het op onderhoud aan komt.

By the way, de JD-800 heeft redelijk luxe faders die zijn afgeschermd op de bodem. Ziet er niet alleen erg netjes uit maar er komt dus vrijwel geen stof in.

Daarnaast is het sowieso raadzaam om zo nu en dan het stof te verwijderen; ik doe dat met een speciaal "hulpstuk" voor de stofzuiger dat over vrijwel alle knoppen van mijn apparatuur past. Fluitje van een cent dus (maar wel uitkijken of je geen loszittende knoppen hebt, want anders kan je gaan wroeten in de stofzak 8))

Weet iemand toevallig of de tones van de JD-800 apart op een midikanaal toe te wijzen zijn?
dus: Tone1 =midi4, Tone2=Midi6 enz enz

Heb inmiddels ook uitgevonden hoe het zit als je een JD-990 wil aansturen mer een JD-800

Check Turbo Start die ik ff opgegoogled had.

Volgens mij geeft het ook antwoord op mijn vraag, de parts zijn wel apart per midikanaal te sturen, da's ook goe
:halleluja

Back