abelton 2.0 vraagje

t_concept

Ingeburgerd
Kan iemand me een antwoord op deze vraag geven :

kan ik in ableton 2.0 men mpc 2000 via midi aansluiten en die dan via een kanaal laten spelen

alvast merci

Bedoel je dat je je MPC1000 wil synchroniseren aan ableton, en dan de geluiden uit de MPC de computer in voeren en binnen ableton bewerken?

-C-

Men mpc 2000 loopt nu synchroon met ableton 2 via midi, maar ik laat hem gwoon via een audiokanaal lopen.

Dit werkt okay maar als je een loopje effe snel wil bewerken zou dit handiger zijn in midi.

you see

beetje belachelijk en 'offtopic' vraagje, maar kan ableton meerdere audio-interfaces tegelijk gebruiken? ik gebruik zelf Ableton live, maar mijn comp is al een hele tijd in herstelling, en ik heb al in geen weken geen ableton meer gezien =( ;{

bedoel je dat je meerdere audio signalen kan laten spelen tegelijk door LIVE

als je meerdere ingangen op je comp hebt wel denk ik

Origineel geplaatst door t_concept
bedoel je dat je meerdere audio signalen kan laten spelen tegelijk door LIVE

als je meerdere ingangen op je comp hebt wel denk ik

ik bedoel een USB en een firewire interface samen gebruiken, voor opnemen en afspelen...

ik denk dat het moeilijk wordt/niet kan...
die ene Uli Behringer-boy dacht dat ook:)

Origineel geplaatst door Maks
ik denk dat het moeilijk wordt/niet kan...
die ene Uli Behringer-boy dacht dat ook:)

klopt ;)
tenzij je natuurlijk een geluidskaart van een type hebt dat je kunt "cascaden" dus meerdere kaarten tegelijk die middels 1 driver worden aangesproken...... dan denkt ableton dat het gewoon 1 geluidskaart is, maar kan je er dus wel meerdere gelijk gebruiken..werkt dus alleen bij bepaalde merken en types, vaak ook de duurdere kaarten..maar dat kan je in de specs vinden

Back