Gloomy - We Make Your Music

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Dames en heren,
Hierbij de nieuwste track van Gloomy.
Terug een beetje Neuro House.
Ik hoop dat jullie er plezier aan hebben.

Track gratis te streamen en te downloaden op Soundcloud :

Ook te bekijken op Youtube:

Veel luisterplezier en zoals steeds kijk ik uit naar een commentje. :)

Niet helemaal mijn smaak maar het zit goed in elkaar! :-)

Wat me soms bij je tracks opvalt is dat er veel mid/hoog in zit.
Maar ik luister nu ook niet op mijn stereo en ik heb ook geen studiomonitors.

Lekkere track gloomy! Lekkere effecten en ik vind die "rubberen bas" heel erg lekker klinken. Mooi in elkaar gezet!!

Niet helemaal mijn smaak maar het zit goed in elkaar! :-)

Wat me soms bij je tracks opvalt is dat er veel mid/hoog in zit.
Maar ik luister nu ook niet op mijn stereo en ik heb ook geen studiomonitors.

veel mid/hoog, daar moet ik eens op zoek naar gaan.. Op mijn monitors klinkt alles vrij prima.. Misschien ligt het aan mijn oren ;) Dank Bohemen!

Lekkere track gloomy! Lekkere effecten en ik vind die "rubberen bas" heel erg lekker klinken. Mooi in elkaar gezet!!

Hey 3ddie, leuke feedback man, dank je wel, van harte! :)

Lekker intro heeft deze track.
Vind dat je leuke sounds hebt gebruikt en de leads zijn ook erg fijn.

Dank je wel Robi, altijd fijn van je! :)

Mooie track, lekkere opbouw

Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld, maar ik vind hem persoonlijk ook wel goed.. Thanks Digital! :)

hmm deze kan ik niet zo veel mee, weinig samenhang, alles lijkt wat los van elkaar te staan
en de algehele kwaliteit is echt minder dan je andere tracks, bv het hiraeth album. ach ja, soms een missertje hoort er bij he ;)

Hey Slave, dank je wel voor te luisteren man... Weet je, een goede vriend van me heeft deze track gisteren avond geluisterd, en hij zei precies hetzelfde wat jij zei... Dus je kunt wel gelijk hebben. Maar ik hoor dat niet hé, dat er geen samenhang is... mmm, moeilijk. Anyway, thnx again! :)

Ha gozert,

Ok ik heb eens geluisterd.
Wat me opvalt is dat er in de mix behoorlijk wat mid en hoog aanwezig is. Deze voeren best wel de boventoon. Ik vraag me daarom ook gelijk af hoe je akoestiek in je studio, kun je me dat in grote lijnen eens uitleggen?
Verder klinkt de mix ook niet echt coherent, daar bedoel ik mee dat de geluiden allemaal een te eigen rol spelen en niet lekker mee doen in het geheel. Sommige synthparts hoor ik ook best wel wat laag in wat zit te wringen met de kick. Je zou het op kunnen lossen met dynamic sidechain eq eventueel. Maar de voorkeur geniet toch, zeker voor je headroom, om iets nauwkeuriger te EQ-en.
Muzikaal gezien mis ik echt een bassline die samen met de kick 1 mooi geheel zouden kunnen vormen. Nu is er alleen een kick en wat mid en high synths.
Maak je gebruik van bussen? Met wat buscompressie en EQ kun je de mix sowieso al meer coherent maken.

Bijvoorbeeld in het gitaarachtige stuk wat er ineens komt op 3:18. Daar zitten ook nog andere parts in die op dezelfde frequentie zitten, zo wordt het erg druk.

Even mijn ongezouten mening :D

Hey 1NC1N, long time no see man.. Hartstikke bedankt voor de nuttige feed.

De akoestiek in mijn studio ? Euh, alles is en staat vrij normaal. Het enige minpuntje is dat mijn monitoren aan een groot raam staan, dat geeft wel eens een vervorming van het werkelijke geluid.. Maar ik ben niet in de gelegenheid om de monitoren op een andere plaats te zetten.

Dus te weinig bass ook.. Ik had't moeten weten. Nee, ik maak geen gebruik van bussen, ik moet me daarin eens verdiepen want ik weet nog niet wat een buscompressie is, dank je wel voor de tip.

Ongezouten meningen zijn leuk, daar leer je nog wat van.. ik weet weer wat doen vandaag, thnx makker! :)

Mooie dreigende arp. Stemmetjes eronder werken ook goed. Hij valt voor mijn gevoel wel wat 'lomp'. Ik mis de rollende trancebas die de boel voortstuwt. Of die komt niet lekker door. Geluidjes eronder zijn top, er gebeurt genoeg.

Break zoals het hoort. Bouwt goed op, vocals ook weer lekker. Maar hij valt niet verassend. Komt denk ook door de akkoordprogressie die je door laat lopen in de break. Daar wil ik even op het verkeerde been gezet worden, waarna hij weer 'fris' valt. Nu loopt alles in hetzelfde sfeertje door.

Gitaar op 3.21 vind ik niet mooi. Te hard en past er niet lekker bij. De mix vind ik ook niet zo. Beetje schel en te weinig in je face.

Maar al met al een leuke track. Niet vernieuwend of wereldschokkend en ook niet je beste. Maar er gebeurt genoeg en muzikaal valt er weinig op aan te merken.

Hey Bombario, dit is een stukje professionele commentaar, dank je wel makker. Ja, de volgende wordt hopelijk beter. Dank voor te luisteren en je super feedabck ! :)

Hi Gloomy,

als ik je 1 belangrijke tip(s) kan geven is het dat hoe meer instrumenten\effects enzv je erin gooit hoe meer frequencies opstapeling je krijgt.:beard:
Dit is niet slecht want daardoor krijg je vaak een vollere sound maaarrrrrrrrrrrrr.
Ler hierbij op dat dan je per instrument of effect op individueel nivo moet gaan kijken wat waar de ruimte krijgt in het gehele frequency spectrum en hoeveel volume.Zo krijg je de optimale mix in balans.
Doe je dit niet betekend het vaak hoe meer instrumenten hoe meer frequency clashes en hoe meer de kans dat je mix een doffe futloze muddy boel wordt omdat alles om zijn eigen plekkie probeert tevechten zeg maar.
Dus dit is niet fout maar maakt het mix proces wel complexer.

Zoals altijd heb ik ongevraagd de boel even wat meer in balans gezet met deze versie.
Maar eigenlijk heeft dat weinig zin.
Het moet allemaal gedaan wordt op mix nivo per channel/instrument in je daw.:okdan:

Attachments

• gloomy balance mix.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 178
Laatst gewijzigd:
Hi Gloomy,

als ik je 1 belangrijke tip(s) kan geven is het dat hoe meer instrumenten\effects enzv je erin gooit hoe meer frequencies opstapeling je krijgt.:beard:
Dit is niet slecht want daardoor krijg je vaak een vollere sound maaarrrrrrrrrrrrr.
Ler hierbij op dat dan je per instrument of effect op individueel nivo moet gaan kijken wat waar de ruimte krijgt in het gehele frequency spectrum en hoeveel volume.Zo krijg je de optimale mix in balans.
Doe je dit niet betekend het vaak hoe meer instrumenten hoe meer frequency clashes en hoe meer de kans dat je mix een doffe futloze muddy boel wordt omdat alles om zijn eigen plekkie probeert tevechten zeg maar.
Dus dit is niet fout maar maakt het mix proces wel complexer.

Zoals altijd heb ik ongevraagd de boel even wat meer in balans gezet met deze versie.
Maar eigenlijk heeft dat weinig zin.
Het moet allemaal gedaan wordt op mix nivo per channel/instrument in je daw.:okdan:

Hey just a dude, hartstikke bedankt voor al die moeite die je voor me gedaan hebt, toppie man!

Maar weet je, ik geef thans iedere sound een plekje ub het gehele geluidsspectrum.. Ik pan bijna ieder geluid, ik geef ze aparte voulmes, ze krijgen allemaal een apart kanaal en een aparte eq toegewezen enz.. Dus ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen. Bus compressie misschien maar zoals eerder gezged moet ik me daarin nog verdiepen. Thanks dude ! :-)

mogu gloomy,

je mixen naar een pro nivo krijgen is ook niet makkelijk ,is vele jaren ervaring voor nodig.
Dat gezegd hebbende kun je thuis met de meest simpele setup goede resultaten halen.
Het sterkste wapen is nog natuurlijk nog steeds je oor.

Onderstaande plaatje is de mid/side frequncy van je track.

Groen is Mid
Donkere kleur is Side.

Valt op dat je sub frequencies niet stereo zijn.En dat wil je toch echt voor ene strakke low end sound.Zeker met EDM achtige tracks.
Probeer alles tot 80 HZ vb mono tehouden!

mid_side.jpg - Click image for larger version  Name:	mid_side.jpg Views:	0 Size:	52,8 KB ID:	3708955

Back