Gratis compressie plugins (multiband,sidechain,stereo)

fuse

Gepokt en gemazeld
Voor de liefhebbers van geinige gratis pluggo's.
Weet niet hoe ze klinken maar menigeen loopt hier wel vaker te zoeken naar dit soort pluggos.
Je moet er maar tegenaan lopen. Trouwens staat er ook nog een grappige EQ.

1,2,4 probier! :D

http://www.ismusic.ne.jp/slim_slow_slider/vst/

Bedankt voor de tip fuse, maar helaas is het niks!
Ik heb de sidechain compressor uitgeprobeert maar Cubase ziet um niet en Wavelab starte niet meer op.
Dus maar weer gauw weg met die zooi....maar liet ie zich ook nog niet zomaar wissen. Damn lijkt wel een virus!

Het was ook te mooi om waar te zijn, een goedwerkende freeware sidechain compressor bestaat naar mijn weten nog niet!
Mischien een idee voor de Synthediters onder ons? :eureka:

Origineel geplaatst door MIDIoot
Bedankt voor de tip fuse, maar helaas is het niks!
Ik heb de sidechain compressor uitgeprobeert maar Cubase ziet um niet en Wavelab starte niet meer op.

Some plugins were compiled by VC++.NET2003. And "msvcr71.dll" is need to run.
If "msvcr71.dll" isn't installed, copy "msvcr71.dll" to your windows system folder (ex. system32).

Dat had je ook gedaan, die file daar neerzetten?

Origineel geplaatst door MrM
Some plugins were compiled by VC++.NET2003. And "msvcr71.dll" is need to run.
If "msvcr71.dll" isn't installed, copy "msvcr71.dll" to your windows system folder (ex. system32).

Dat had je ook gedaan, die file daar neerzetten?
En waar had ik dat moeten lezen?
M'n Japans is niet zo best namenlijk!
Maargoed, hier heb ik dus geen zin in, gewoon een dll voor in de pluginfolder moet genoeg zijn.
Ik heb geen zin in m'n systeem te gaan liggen kloten. Windows loopt op dit moment redelijk stabiel voor de afwisseling!

En waar had ik dat moeten lezen?
M'n Japans is niet zo best namenlijk!
Maargoed, hier heb ik dus geen zin in, gewoon een dll voor in de pluginfolder moet genoeg zijn.
Ik heb geen zin in m'n systeem te gaan liggen kloten. Windows loopt op dit moment redelijk stabiel voor de afwisseling!

maakt niks uit hoor....er zijn meer plug-ins die die .dll nodig hebben...

Origineel geplaatst door dione
maakt niks uit hoor....er zijn meer plug-ins die die .dll nodig hebben...

Is inderdaad gewoon een DLL uit de .Net framework. Niet echt een spannende gebeurtenis ofzo.

Een ander progje zal deze nog wel een keertje automatisch installeren maar nu vindt je het teveel moeite.
Misschien had de ontwikkelaar dan toch een installer moeten maken.

Persoonlijk heb ik liever dat dit soort plugins handmatig worden geplaatst; dan weet je wat erbij komt op je PC, en dan je het weghalen; uninstallers maken vaak een puinzooi van je register; het proggie is weg maar de verwijzingen en andere restanten blijven achter. Totdat Norton ze verwijdert, in mijn geval dus.

Ik vindt het best wel tof dat je de kans krijgt deze DLL handmatig te plaatsen. En dat 'ie dan toevallig in de system folder van windows moet; dat is nog beter dan DX plugins; die zijn helemaal lastig te verwijderen zonder speciale DX uninstaller applicatie.

Mzzl.

Hmm, toch nog een keer proberen dan?
Ik had eigenlijk gehoopt dat er reactie's kwamen van mensen die de plugins met succes werkend hadden gekregen voordat ik nog eens een poging zou overwegen.
En dat ze de moeite waard zijn!

Ja ik weet het, ik ben erg lui! :z

Om de waarheid te zeggen heb ik al de TC compressor, dan ga ik natuurrlijk géén andere meer proberen.
Die EQ heb ik wel geprobeerd, en daar heb ik onlangs een 'bootleg*' van een concert mee bewerkt, en dat beviel me erg goed.

*
Het was niet echt een bootleg, want ik had toestemming van de band. Maar kwa bas in de opname was het echt een bootleg!

Ik heb die sidechain compressor aan de gang gekregen, maar het sidechain compressen zelf lukt niet helemaal.

Ik wil dus dat de bassdrum bass en synths wegduwt, maar aan de bassdrum zelf mag niks veranderen. Ik heb me de hele middag suf geprobeerd, maar het wil niet echt vlotten (ook met de hulp uit andere threads).

Er is dus een mono en een stereo sidechain compressor. Ik denk dat ik met die stereo aan de slag moet, maar dat weet ik zelf niet zeker ...

Oja, ik werk in cubase SX 1.

Iemand die mij uit de nood kan helpen?

sidechcomp.gif

Origineel geplaatst door MrM
EDIT: waarschijnlijk is dit niet wat je bedoelt?

Nee niet echt. :D

Hoe kwam je er eigenlijk op om dat te antwoorden? :confused: :D

Origineel geplaatst door apollo
Ik heb die sidechain compressor aan de gang gekregen, maar het sidechain compressen zelf lukt niet helemaal.

Ik wil dus dat de bassdrum bass en synths wegduwt, maar aan de bassdrum zelf mag niks veranderen. Ik heb me de hele middag suf geprobeerd, maar het wil niet echt vlotten (ook met de hulp uit andere threads).

Er is dus een mono en een stereo sidechain compressor. Ik denk dat ik met die stereo aan de slag moet, maar dat weet ik zelf niet zeker ...

sidechcomp.gif

Dat bedoel ik nou....ik zit met precies hetzelfde probleem...:erm:

Ik had eigenlijk gehoopt dat er reactie's kwamen van mensen die de plugins met succes werkend hadden gekregen voordat ik nog eens een poging zou overwegen.

Tjonge, scheelt me dat toch weer hoop werk! 8o)

sidechcomp.gif

Iemand?

Iemand?

Het enige wat ik kan inbeelden is dat je die compressor in Cubase op een stereo track gebruikt. Een BD uitgang via een gepande send (mono groep aanmaken en op audiotrack een send ernaar toe sturen)naar het linker kanaal stuurt van de sidechain comp en het te bewerken signaal naar de rechter kanaal. (of andersom, hangt van de comp af?)

Back