Loops !!!!

Vijf Loops :)

(in dat laatste loopje ben ik de "paaah" door een Casio sk-1 :D )

Attachments

• vijf loops.mp3
    734,3 KB · Bekeken: 118
okee inderdaad de reply's die ik al zo'n beetje verwacht had.

over het snatchen van loops: nee dank je, ik maak liever zelf iets. klinkt het ook nog ergens naar.
Nee ik gebruik sowieso geen loops van anderen. Ook geen sample cd's trouwens. Of presets. Maar goed das weer een hele andere discussie.

een loop is vaak de basis voor een trek. de dingen die hier gepost worden, worden in elk geval op die manier gebracht. Je kan horen of de beats funky zijn, en hoe de sounds zijn. er wordt een sfeer gezet. Je kan dus zeker wel wat horen aan zo'n loop. (dus ook of het liftmuziek is)

waar mijn loops blijven?Om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe ik eigen shit upload.maar goed ik vind het ook altijd jammer als mensen denken dat je ergens alleen een mening over mag hebben als je het zelf beter kan. Misschien ben ik wel een ontzettende prutser! wat maakt dat uit! ik vond gewoon dat er wat gezegd moest worden over het bedroevend lage nivo van de meeste mp3 tjes hier.

zoo dat was het weer,
ik ga verder de discussie niet aan, want aan van die forumgasten die elkaar zo via het internet zitten af te zeiken heb ik altijd een hekel gehad. "wat doe je nou zelf dan?!!" .....tja sorry.... maar goed daarom zal ik dus niet meer reageren in deze thread. Reply gerust, ik zal het nog wel lezen...

Later!

Re: loops

Re: loops

nog maar in keer met die shit verbinding!!

Origineel geplaatst door sjam
Ja, kaatsen, bal, etc.

een loop is vaak de basis voor een trek. de dingen die hier gepost worden, worden in elk geval op die manier gebracht. Je kan horen of de beats funky zijn, en hoe de sounds zijn. er wordt een sfeer gezet. Je kan dus zeker wel wat horen aan zo'n loop. (dus ook of het liftmuziek is)
En als je wist wat voor replies je zou krijgen weet je ook dat er over smaak niet te twisten valt, en dat een loop op zichzelf misschien 3 keer nergens naar kan klinken, maar de rest van de track wel gaaf kan zijn.

maar goed ik vind het ook altijd jammer als mensen denken dat je ergens alleen een mening over mag hebben als je het zelf beter kan.
Nee, dat vind ik niet. Genoeg keren dat ik kritiek heb gegeven op tracks die ik zelf niet zou kunnen maken. Je lijkt alleen hier alles vrolijk over 1 kam te scheren in plaats van te zeggen wat ermee mis is - kortom, waar de mensen hier voor bekritiseerd worden (het gebrek aan 'echte' kritiek) geef jijzelf -ook- niet.

Misschien ben ik wel een ontzettende prutser! wat maakt dat uit! ik vond gewoon dat er wat gezegd moest worden over het bedroevend lage nivo van de meeste mp3 tjes hier.
En meningen kun je het beste onderbouwen. Dus, wat is er mis met de loops, en waarom zijn ze niet funky - en als je echt goed bent kun je ook nog zeggen hoe ze je wel funky kan maken.

Als ik in een museum rondloop en naar een willekeurig schilderij ga wijzen en luidkeels roep "jemig, wat is dat dan voor een prutser, daar klopt niks van, de vlakverdeling zuigt en de verhoudingen zijn er grof naast", dan kan ik me maar 1) beter voorbereiden op kritiek en 2) m'n eigen standpunt onderbouwen. Het heeft stukken minder met afzeiken te doen, maar meer met het voeren van een debat: jij bent ergens tegen, zij zijn ergens voor, als je het zodanig kan verdedigen of beargumenteren dat de tegenpartij niet anders kan dan toegeven dat je of gelijk hebt, of dat je argumenten waarde hebben, dan scoor je een punt. Anders niet.

Verder vind ik het een beetje vreemd dat je niet eerder ingegrepen hebt. Je zit hier al sinds september, en er zijn genoeg loops gepost om eens tussentijd aan de rem te trekken in plaats van pas na een pagina of 5 te gaan klagen over kwaliteit. Toch? ;).

Wat vaag, na conversie naar mp3 komt er een kleine stilte voor en na de wav file? :confused:

algoed, leef je uit...

Attachments

• ietsvaags.mp3
    143,2 KB · Bekeken: 128
ik ga verder de discussie niet aan, want aan van die forumgasten die elkaar zo via het internet zitten af te zeiken heb ik altijd een hekel gehad. "wat doe je nou zelf dan?!!" .....tja sorry.... maar goed daarom zal ik dus niet meer reageren in deze thread.

Als ik je vorige post lees, ben jij degene die iedereen "af zit te zeiken". Je zegt ongeveer letterlijk dat alles hier bagger is en dat niemand weet waarover hij praat. Wat verwacht je dan terug?

Niemand zal er een probleem mee hebben als je iets constructiefs te vertellen hebt, dat weet ik zeker ...

Wat is er gebeurd? Jij maakt een zwaar negatieve post ("alles is slecht op twee na") zonder ook maar enige beargumentering. Vervolgens komen er een aantal sarcastische reacties van mensen die dat soort gedrag niet bijzonder waarderen. En vervolgens claim je op arrogante toon dat al verwacht te hebben. Tsja, jij en iedereen die kan lezen had dat verwacht, vrees ik. Ben je nou aan het flamen of aan het posten?

Sowieso: je plaatst een post en verwacht al dat er reacties op komen die je erg vervelend gaat vinden. Waarom post je de post dan nog op deze manier? Waarom ondervang je de kritiek niet alvast? Of formuleer je het anders? Als je een post plaatst waarvan je weet dat er geïrriteerde reacties op gaan komen, dan ben je eigenlijk gewoon aan het provoceren, en het lijkt me toch nog niet dat dát je bedoeling was.

waar mijn loops blijven?Om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe ik eigen shit upload.maar goed ik vind het ook altijd jammer als mensen denken dat je ergens alleen een mening over mag hebben als je het zelf beter kan. Misschien ben ik wel een ontzettende prutser! wat maakt dat uit! ik vond gewoon dat er wat gezegd moest worden over het bedroevend lage nivo van de meeste mp3 tjes hier.

Tuurlijk! Als jij het écht slecht vindt, dan is het je goed recht dat te laten weten en snap ik ook erg goed dat je verbaasd of zelfs geïrriteerd bent dat iedereen elkaar ophemelt. Maar waarom geef je dan niet aan wat je er vervelend aan vindt? Want welke argumenten heb je gegeven? "[M]isschien 2 loops met kwaliteit", "de originaliteit ontbreekt overal", "[o]f het klinkt als een track die 10 jaar geleden gemaakt had kunnen zijn", "[o]f het is liftmuziek". De definitie van kwaliteit, originaliteit, de datering van een track en liftmuziek zijn zo subjectief als het maar zijn kan. Vind jij de zoveelste uitvoering (door een orkest) van Le sacre du printemps origineel? Niet? Een klassiek dirigent zal echter luisteren naar de originaliteit van de interpretatie van de desbetreffende uitvoering en misschien allerlei dingen horen die hij nog nooit eerder gehoord heeft in het Sacre. Toch origineel dus, in zijn oren. Jouw argumenten zijn dus subjectief en daarmee op deze manier redelijk inhouds- en betekenisloos voor de overige forumleden.

Bovendien, belangrijker dan dit alles: je bent een nieuweling op dit forum, hebt nog nooit iets van jezelf laten horen en het eerste dat je zegt is (letterlijk): "Er zitten in deze hele thread misschien 2 loops met kwaliteit". Als je dit terugleest zul je toch moeten toegeven dat die uitspraak in deze context elke nuancering en subtiliteit mist en onmogelijk goed kan worden opgepakt door anderen, behalve als ze het negeren, wat je post weer zinloos maakt, wat jouw bedoeling nou ook weer niet geweest is, lijkt mij.

Ofwel: je hebt vast gelijk (in ieder geval wel in jouw perceptie), maar als je het op deze manier formuleert zul je dat gelijk nooit krijgen van anderen.

zoo dat was het weer,

Dat arrogante toontje bedoel ik dus. Misschien bedoel je het niet zo, maar als je dit leest klinkt het wel érg verheven boven de massa (de rest van het forum dus).

ik ga verder de discussie niet aan, want aan van die forumgasten die elkaar zo via het internet zitten af te zeiken heb ik altijd een hekel gehad. "wat doe je nou zelf dan?!!" .....tja sorry.... maar goed daarom zal ik dus niet meer reageren in deze thread. Reply gerust, ik zal het nog wel lezen...

Tsja, uh, was jij niet de eerste die mensen liep af te zeiken? :confused: (okee, niet precies op de manier die jij hier bekritiseert, dat klopt) Bovendien: als jij beweert dat alle loops die hier gepost zijn niet origineel zijn, dan is de vraag naar jouw muziek bijzonder relevant. Ik ben nu namelijk ontzettend nieuwsgierig naar jouw definitie van 'origineel'. Maar als je een paar acts, albums of nummers zou kunnen komen die jij als grensverleggend beschouwt, dan is mijn nieuwsgierigheid ook al bevredigd. Ik ben dan ook niet van mening dat je zelf goede tracks moet posten om commentaar te kunnen hebben. Als opmerkingen onderbouwd worden, dan weet iedereen wat er bedoeld wordt en kunnen ze ermee doen wat ze willen. Het zou dus niet uit moeten maken wat jij zelf doet met je muziek. Maar dat doet het ook niet op dit forum: ik heb hier nog nooit iets gepost en heb nog nooit te horen gekregen dat ik 'dus' niet mag regaeren op andermans tracks (wat ik wel regelmatig doe). De achtergrond van dit soort opmerkingen in relatie tot jouw post was mijns inziens dan ook anders dan hoe je ze hebt geĂŻnterpreteerd, zoals ik hierboven al uiteenzette.

Ik hoop trouwens dat je alsnog de moeite wilt nemen om te reageren op de posts van Yoozer, Apollo en mij. :)

<blablabla>

Okee, dit is een edit. Hier stonden wat links naar een turntablist genaamd Sjam, maar dat boeit niet en ik moet hier geen persoonlijke links lopen plaatsen (niet dat het iets bijzonders was; alleen maar positieve dingen en iedereen kan ze zo terugvinden met Google, maar dat terzijde).

(sorry voor degenen die op dit bericht reageerden en door mijn edit nu zinloze posts hebben)

Laatst gewijzigd:
I think you're on to something, Sherlock :maffia:

Origineel geplaatst door Soundtrooper
I think you're on to something, Sherlock :maffia:

I'm not. Ik had het eigenlijk ook niet moeten posten (het maakt het zo privé-erig), maar aangezien het alleen maar positief voor Sjam is, neem ik aan (hoop ik) dat er verder geen bezwaar tegen is (anders moeten de mods het gewoon deleten).

<edit: en dus heb ik het bericht nu veranderd>

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cheimoon
I'm not. Ik had het eigenlijk ook niet moeten posten (het maakt het zo privé-erig), maar aangezien het alleen maar positief voor Sjam is, neem ik aan (hoop ik) dat er verder geen bezwaar tegen is (anders moeten de mods het gewoon deleten).

Hay

ik bergrijp het probleem niet ,cheimoon zie ik als de einstein onder de forunmleden
waar hij altijd informatie vandaan haalt , hij haalt het
hij weet ook de sfeer goed te houden in een thread

als er dan een is die opruiend en sfeerverziekende opmerkingen maakt, ja dan vraag je erom
het maakt niet uit wie het is
wij leren van mekaar op dit forum, dat ook verhitte discusies heeft en dat leeft
om helemaal niet meer te reageren vindt ik wel vreemd, na zo een statement

als we allemaal opruien , nou leuke boel hoor, tenzij het het idolsforum is

oscilators are go beam me up mr scoty:luv:

o

over het snatchen van loops: nee dank je, ik maak liever zelf iets. klinkt het ook nog ergens naar.
Nee ik gebruik sowieso geen loops van anderen. Ook geen sample cd's trouwens. Of presets. Maar goed das weer een hele andere discussie.

zoo dat was het weer,

Later!

niet zo zeuren .. gewoon zeggen welke loops je goed vindt ! daar hebben we wat aan !
voor de rest zalk je niet op je tegenstrijdige uitspraken aanvallen ;)

Back