Vaag probleem met m'n midicontroller in CubaseSX

Dr.Daggla

Nieuwkomer
Argh! Argh! Argh! Frustratie alom..
Ik heb een week geleden m'n geluidskaart + midicontroller gekocht maar tot aan vandaag is frustratie het enige dat ik er aan over heb gehouden.

Wat is nou het probleem?
M'n midicontroller doet raar in cubase.. Als ik iets real-time wil opnemen (dus iets inspelen en dan midi recorden) dan gebeurt er iets heel raars..
Of hij zet de toon die ik aan sla een aantal maten vooruit of hij trekt een lijn van 0 tot aan de verticale lijn die loopt als je opneemt.. Als je dan een toets los laat zet ie alleen een nootje op de 0.
In m'n boekje staat niets, in de manual van Cubase kan ik niets vinden En zoeken op internet is ook lastig omdat ik geen flauw idee hoe het heet.. Op "lag" kan ik iig niets vinden.
Weet iemand wat ik moet doen, ik heb echt alles al geprobeerd in Cubase qua instellingen geloof ik.. Het enige dat gebeurt is dat ie van probleem wisselt. :erm:.
Het gaat om een Radium 49 trouwens.. Ik las hier wel iets over een Generic Module toevoegen maar dat begrepe ik ook niet helemaal.

Is er iemand die mij van mijn lijden kan verlossen, zonder dat ik dat met de dood moet bekopen? ;(.

Back