Midi-kanalen samenvoegen

Fritz8zuid

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een keyboard in de vorm van een gitaar, nou gebruikt elke snaar een eigen midi-kanaal, dwz dat ik in Reason mijn melodieen maar per snaar kan inspelen. Is er een manier om die kanalen samen te voegen, zodat hij maar 1 kanaal gebruikt voor alle 6 de snaren? Software of hardware-matig, maakt niet uit. Goedkoper = beter

PS: Ik kan op m'n keyboard niks instellen.

Alvast bedankt

Software: MIDI-OX. Nog gratis ook.
En: als het daarmee niet lukt, vraag ik me af waarmee wel. :D

Trouwens, wat je wil heet 'rechannelizen'. Niet 'samenvoegen'.

Laatst gewijzigd:
Okee, in meer detail. Even uit het blote hoofd, aangezien ik het hier op 't moment niet uit kan testen.
Gebruik in MIDI-OX de menufunctie Options -> Data Mapping...
Druk op Insert om een nieuwe data mapping regel toe te voegen.
In de invoerregel, zorg dat bij Input alle events worden meegenomen op alle kanalen (any...)
In de uitvoerregel, zorg dat bij Output alle events op 1 kanaal terechtkomen (set output to channel...)
Activeer de map, en kijk wat er gebeurt. Naar smaak tweaken, peper en zout toevoegen.

Succes!

Hanz bedankt voor de snelle reactie,

Ik moet idd dit programma hebben, het werkt in principe al half: Ik zie bij Midi-port activity dat ie inderdaad alle 6 de kanalen die ik gebruik naar kanaal 1 stuurt, maar in Reason ontvangt ie het nog niet zo. Moet ik ergens nog iets aanzetten, dat ie ze daarin ontvangt zoals ik ze heb ingesteld in Midi-OX?

Fritz

Back