Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door OnAcid
Vraagje: Je kan toch niet van pattern write overschakelen naar manual play als de 808 loopt?
het was een optie ...Origineel geplaatst door Leudes
Lijkt me sterk. Als deze hoeveelheid apparaten voor een dusdanige spanningsval op de AC in van de MDS zorgen dat de interne 5V naar 2,5V zakt moet je :
1. een heeeele boel apparaten op de desbetreffende groep hebben aangesloten,
2. helemaal geen sync-output meer hebben omdat de microcontroller van de MDS ook niet meer loopt.
Dus...volgens mij is het apparaat gewoon kaduuk!
Origineel geplaatst door MadR
ik kon me oude topic niet meer vinden .. maar ik heb nog een vraagje
ik heb die MDS namelijk een tijdje laten stofhappen
maar ben er nu weer mee aan het kloten
Ik las ergens op een forum dat DIN sync 5 volt DC is
Ik heb dus effe een multimeter op me sync out aangesloten om te kijken wat er uitkwam
dat bleek dus 2,5 volt te zijn ipv 5 volt
Nou heb met google nog wel een beetje gezocht of die 5 volt klopt maar ik kwam er niet echt uit
Ook de manual gaf het niet aan...
Zijn er misschien mensen die hun din sync output willen meten ?
of er iets over weten is ook cool ...
Origineel geplaatst door Boemtsjak
DIN Sync werkt inderdaad met voltages van 0 en 5 Volt. Alleen als het Sync signaal uit staat, meet je met een multimeter 0 of 5 Volt op de uitgang. Als het Sync signaal aan staat, dan beweegt het voltage aan de uitgang zich continu tussen de 0 en 5 Volt. Een multimeter neemt het gemiddelde voltage over een bepaalde tijd en het gemiddelde van 0 en 5 Volt is 2,5 Volt. En deze 2,5 Volt zie je dus op je multimeter staan. Een multimeter is niet geschikt om tijdafhankelijke signalen zoals het Sync signaal te meten, daarvoor gebruik je een oscilloscoop. Met een oscilloscoop zou je wel kunnen nagaan of de voltages wel kloppen en of het Sync signaal wel strak loopt.
Origineel geplaatst door Leudes
We gaan er natuurlijk wel vanuit dat MadR het RUN (start/stop) signaal heeft gemeten!!!!!
MadR?
Origineel geplaatst door MadR
eh volgens mij heb ik alle combinaties gemeten .. dus ook de pinnen voor start/stop
en ook die waren allemaal 2,5
maar of ik die tijdens het op start/stop heb gemeten weet ik niet (denk het niet overigens)
probleem blijft dat hij op de eerste noot van bij de seqeuncers (tr909 en mc202) blijft loopen
netzoals het originele probleem van dit topic en dus niet netjes het patroon afmaakt
Ik heb ook met een midi app gekeken wat uitgestuurd werd vanuit logic en dat klopte qua run/stop en continue signaal
txs iig .... leudes en boemtsak
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Als de Start/Stop maar 2,5 Volt is als je MIDI sequencer op Run staat, dan is er waarschijnlijk iets mis met je MDS. Maar voor de zekerheid: Op welke pinnen heb je wat gemeten? Welke pin heb je als aarde gebruikt bij het meten? Heb je al andere (sync-)kabels geprobeerd?

Origineel geplaatst door Leudes
Ok laten we eerst even op een lijn m.b.t. de pin-nummers : DIN-SYNC cable
Je moet dus idd de zwarte kabel van je multimeter op de middelste van de 5 pinnen zetten, dit is echter niet pin 3, maar pin 2. Laat vervolgens je sequencer lopen en zet de rode kabel op pin 1 (RUN). Je moet nu 5V meten. Je kan voor de zekerheid ook nog even meten of de spanning 0V is als de sequencer uit staat. Het heeft geen zin om het Clock signaal (zwart op pin 2, rood op pin 3) te meten om exact de reden die Boemtsjak heeft gegeven.
De kabel die je gebruikt zou goed moeten zijn. Je zou de kabel voor de zekerheid nog even kunnen checken op korsluitingen tussen de pinnen onderling.
Succes...