TR-808 sync problemen

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Bleef het beat lampje de hele tijd knipperen of juist niet?

hij knipperde met de beat mee zodra ik op start drukte van me sequencer
als ik de sequencer stopte bleef het lampje knipperen ..

Origineel geplaatst door MadR
hij knipperde met de beat mee zodra ik op start drukte van me sequencer
als ik de sequencer stopte bleef het lampje knipperen ..

Het zou kunnen dat de sequencer MIDI clock-data blijft versturen (wat wel vaker voorkomt en verder geen problemen hoort op te leveren) of dat de MDS het tempo blijft aanhouden wat ie het laatst ontvangen heeft. De eerste optie lijkt me het meest logisch (je zou dit met een MIDI viewer zoals MIDI-Ox na kunnen kijken), de tweede mogelijkheid ligt minder voor de hand...

de sequencer is een mpc2kxl
en Midi OX heb ik al gebruikt om het uitgaande midi signaal van logic mee te testen
maar ik denk niet dat het iets met me probleem te maken heeft ... toch ?

eigenlijk zoek ik iemand met ook een mds die hem eventueel zou willen testen
en die in de buurt van rotterdam woont ....

ik zou iig niet weten waar het nog aan kan liggen

txs iig voor het meedenken !!!

Hoi Madr,

ik woon in de omgeving van Rdam. Heb een MPC, 303, een doepfer MSY en wat kabels.
Ik zou wel een keer langs kunnen komen om te testen. Ik heb in ieder geval geen problemen meer met syncen...

oke ik ben blij .. erg blij
die MDS gaat terug en ik krijg met geld terug (ik moet er wel wat anders van kopen maar das beter dan weggegooid geld)
Philip rees is volgens mijzo failiet als wat
op niks reageren ze meer ...

anywayz Ik zit nu aan een andere sync bak te denken
zoals de doepfer MSY2 (thx Onacid !!! nogmaals bedankt voor de hulp)

Of kan ik ook een andere bak uit de tr range scoren die midi naar din sync strak om kan zetten ?
las ergens iets over tr 707 maar daar ben ik niet zeker van ...

alvast bedankt !!!

Origineel geplaatst door MadR
Of kan ik ook een andere bak uit de tr range scoren die midi naar din sync strak om kan zetten ?
las ergens iets over tr 707 maar daar ben ik niet zeker van ...

Een TR-707 kan tegelijk Din Sync en MIDI sync doen, maar dan moet je 'm wel als master clock gebruiken. Als je van Roland bakken houdt, dan heb je nog de keus uit de SBX-10, SBX-80 of SBX-1000. Heb je liever Korg, neem dan een KMS-30. En er zijn verder genoeg nieuwere bakken die naast hun normale funkties nog even wat Din Sync erbij doen, zoals bijvoorbeeld de Novation Drumstation.

..
.... Heb je liever Korg, neem dan een KMS-30. ....

een ander groot voordeel van een KMS-30 is dat de sync output per output instelbaar is op 24 of 48 ppqn. dus je kan er zowel je ouwe roland als je ouwe korg bakkies mee aansturen.

Met msy kun je ook aan de onderkant regelen of je hem voor Korg wilt gebruiken of voor Roland.Ik heb mds en een msy en het werkt alle bij goed enkelt msy 2 is nieuw wel een stuk goed koper en kleiner qwa formaat als een mds.

Een TR-707 kan tegelijk Din Sync en MIDI sync doen, maar dan moet je 'm wel als master clock gebruiken. Als je van Roland bakken houdt, dan heb je nog de keus uit de SBX-10, SBX-80 of SBX-1000. Heb je liever Korg, neem dan een KMS-30. En er zijn verder genoeg nieuwere bakken die naast hun normale funkties nog even wat Din Sync erbij doen, zoals bijvoorbeeld de Novation Drumstation.

ah ... ik wil hem eigenlijk graag iig als midi 2 din sync gebruiken
zodat logic master is en alle bakken op zijn eigen sequencer mee 'synced'

txs iig !!

Probeer anders 2dehands (op ebay.de) een Doepfer MSY-1 te pakken te krijgen...
En er is in Nederlad nog een jongen die midi-dinsync bakkies in elkaar soldeert. Ik weet alleen z'n naam niet meer. Maar is vast wel iemand op het forum die het weet. Volgens mij was het iets van Django. :confused:

Origineel geplaatst door OnAcid
Probeer anders 2dehands (op ebay.de) een Doepfer MSY-1 te pakken te krijgen...
En er is in Nederlad nog een jongen die midi-dinsync bakkies in elkaar soldeert. Ik weet alleen z'n naam niet meer. Maar is vast wel iemand op het forum die het weet. Volgens mij was het iets van Django. :confused:

ik heb de knoop maar doorgehakt
ik wilde al een usb keyboardje hebben
en heb toen maar alles in 1 besteld

dus het word een doepfer MSY2 voor 88 euro en 134 euro voor zo'n oxygen 8

zooooo .... nu maar hopen dat alles gaat lukken ;)

txs nogmaals allemaal !! :halleluja

Back