irritante .ASD files...

Riezz

Ooit... ooit komt het er van.
hey hoi allemaal...

zomaar es een vraagje.. als ik Reason gebruik en dan samples.. komen me mappen vol te staan met voor mij, irritante .ASD files.. lijk wel soort van cookies voor de samples.. word er nie goed van en snap het nut ook niet ervan...

wie weet waar ze voor dienen, of ze nodig zijn en of ze ook te voorkomen zijn?

bij voorbaat dank

Richard

ik denk dat, netzoals in bijv soundforge(*.sfk en logic *.ovm) , ze bedoeld zijn als waveform image bestanden dus om heel snel weer de juiste wave op je scherm te toveren

ik zat hier laatste ook weer mee te kloten met soundforge 8.0 (sfk files)

Zit onder options, preferences, general

* Hide temporary files
* Delete temporary files on quit

Dit in tegenstelling tot wat de meeste google hits geven, die noemen tabblad file, wat alleen gaat over filetypes toegewezen aan soundforge.

vreemd, ik gebruik ook reason maar zie nooit die files, audition, protools en ableton wel.

Gebruik je dan "record"

Ik draai ccleaner en heb dan een custom regel die alle rommel weghaalt

bv *.pk;*.old;*.log;*.tmp;*.asd;*.bak

Je kan ze ook laten 'hiden' doormiddel van een klein scriptje in notepad.

Als je op windows zit kan je notepad openen, dan het volgende intypen:

Code:
attrib +h c:\*.asd /s /d
En dan opslaan als bestandsnaam.bat (ervanuitgaande dat je c:\ als harde schijf hebt, anders moet je die veranderen)
Als je dat hebt opgeslagen en je dubbelklikt het zal ie alle .asd files hiden op die schijf. Dit kan wel een paar minuten duren! (ze blijven wel beschrijfbaar)

Als je ze weer terugwil moet je van de + een - maken.

Dit kan natuurlijk met alle soorten files. Gewoon even asd in de code vervangen door de file extension die je niet meer wil zien.

Laatst gewijzigd:
ha das wel een goede, maar dat help alleen als je "show hiddenfiles" uit hebt staan neem ik aan?

Back