techno (met een vleugje detroit en een snuifje ambient)

mooi pad geluid zeg! Track heeft wel potentieel, maar heb toch wat opmerkingen. Allereerst moet er echt iets gebeuren met de drums (met name de kick); die knallen niet, maar worden een beejte ondergesneeuwd. Het tweede punt(je) betreft dat hoge synthje dat je er vanaf een minuut of twee indoet. Daar zitten een paar nootjes tussen die niet lekker harmoniëren met de rest van het nummer. Vind het wel een heel lekker relaxed trackie verder.

yup jullie hebben gelijk over de melodie. kheb een andere versie geupload waarin ik de melodie
en het geluid wat veranderd heb. de drums wil ik toch eigelijk wel wat op de achtergrond houden.
de link is hetzelfde als hierboven.

gvd wat klinkt dit relaxed en zeer volwassen voor een isnie track al zeggen jullie het zelf...
heel mischien (ik zeg mischien) moet die zware kick niet direct aan het begin...
en maak het nummer wat langer, 7min+ ofzo, ik heb nu het idee na 4min dat ie verder moet gaan, hij is nu te snel afgelopen...

zeer strak werkje weer! :mega:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
gvd wat klinkt dit relaxed en zeer volwassen voor een isnie track al zeggen jullie het zelf...
heel mischien (ik zeg mischien) moet die zware kick niet direct aan het begin...
en maak het nummer wat langer, 7min+ ofzo, ik heb nu het idee na 4min dat ie verder moet gaan, hij is nu te snel afgelopen...

zeer strak werkje weer! :mega:

Vind versie twee al een stuk beter! Maar beste 6, zware kick? Mijn enige kritiek op deze track is dat er nou net ff geen zware kick inzit. Heb het al gezegd maar zeg het gewoon nog een keer, maar ik zou er echt een kick onderzetten met (veel) meer punch. Verder erg mooi hoor :halleluja

ok ik heb toch nog wat aan de kick en percussie gesleutelt.
de kick iets meer punch gegeven en de percussie wat "ruimer" gemaakt.
de link is nog steeds hetzelfde.

Origineel geplaatst door Hazes
Vind versie twee al een stuk beter! Maar beste 6, zware kick? Mijn enige kritiek op deze track is dat er nou net ff geen zware kick inzit.
ik bedoel eigenlijk dat de kick vrij plat is...
heeft idd weinig punch en het klinkt nu meer als een gepitchenvelopte sub bass...
als het totale ritme er bij komt klinkt het wat beter allemaal... mischien moet isnie eens ff een ander kickje proberen idd

synthwerk is excellent, percussie is minder, en de kick is vies zwaar en log. echt zo'n machinedrum kick waar je niks mee kan :D :D

Dus verdeeld gevoel.... vraagt om n edit :p

ok en OPNIEUW heb ik dus de kick veranderd. maar nu denk ik dat ik toch vrij goed zit. hij heeft nu vrij veel punch.
link is hetzelfde.

Goed man!
Doet me erg aan 808 State denken
Heb je plannen serieus hiermee verder te gaan of blijf je het als hobby zien?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Frer!k
Goed man!
Doet me erg aan 808 State denken
Heb je plannen serieus hiermee verder te gaan of blijf je het als hobby zien?

bedoel je met techno? of muziek in het algemeen? ja voorlopig is het een hobby. en het
zal altijd een hobby blijven. maar ik wil wel graag eens wat uitbrengen op plaat of cd. :D
en met techno zal ik ook wel blijven verder gaan. ik maak zowiezo niet graag 1 stijl van muziek.

Laatst gewijzigd:
Jezus, wat een lekkere string !

Is er nog ruimte voor een lekker tegendraadse bassline? Vind je sound als altijd supergoed. Dit nummer vind ik alleen iets te afstandelijk. Maar, jah.. zit nu ook achter me computertje.

Hij komt iig in me mapje, 'isniezot'. :)

Ik vind het technisch goed in elkaar zitten, en het klinkt lekker.
Ik vind eveneens als de andere mensen hier dat de kick vrij plat is, die mag er wat meer uitspringen
Voor de rest eindelijk eens een no-nonsense track van jou, ga zo verder zou ik zeggen :okdan:

Ik moest gelijk denken aan At Les van Carl Craig toen ik deze track hoorde.

Hij is erg lekker.

Misschien een ideetje om niet direct met een kick te beginnen en naarmate de track vordert wat uitbundiger percussie er in te stoppen?

Back