[TRACK] Shibumi Symen

vette triphop, lache :D

de beat klinkt in het begin nmi een beetje te klinnisch verder is de zang vet, maar mag meer erin. ik vind de piano niet echt bij het geheel passen om eerlijk te zijn maar das persoonlijk. Verder vind ik het leuk dat t nr rijkelijk van kleine details gekleurd is. Ook zijn de aziatische klanken weer een beetje te horen. gaaf hoor!!!

Origineel geplaatst door sjeijk
vette triphop, lache :D

de beat klinkt in het begin nmi een beetje te klinnisch verder is de zang vet, maar mag meer erin. ik vind de piano niet echt bij het geheel passen om eerlijk te zijn maar das persoonlijk. Verder vind ik het leuk dat t nr rijkelijk van kleine details gekleurd is. Ook zijn de aziatische klanken weer een beetje te horen. gaaf hoor!!!

Dank je ;)

Wat raad jij aan i.p.v. de piano? Een snaar instrument?

het kan nmi best een piano blijven maar ik zou m dan veel guurder maken om m bij de sfeer ta laten vallen. misschien een klein beetje vals stemmen, beetje dichtknijpen met een filter en een mooie reverb en delay. en een wat minder vrolijke nootjes. maar das allemaal weer persoonlijk

btw een piano heeft ook snaren :D

Symen.. Het valt niet echt bij mij in de smaak...ik weet ook niet echt wat je hieraan moet doen om het levender te maken.

Sorry.

Onder de noemer 'experimenteel' hoor ik vaak zaken met veel effecten, vreemde bliepjes en zo. Zonder veel karakter. Dat is hier zeker niet het geval, er is over nagedacht, er zit een visie in. Het duurt (voor mij) wel heel lang maar ik vind het goed gedaan. Over geluiden valt eigenllijk niet veel te zeggen aangezien het jouw persoonlijke keuze is en 'experimenteel' is een term die eigenlijk alles kan overkoepelen.

Hallo Mensen,

Na alle kritiek te hebben bekeken staat er een nieuwe en verbeterde versie online.

Het nummer is veel compacter, en luistert prettiger.
Ook heb ik hard gewerkt aan hoe alles klinkt. Alle lagen in het nummer komen nu beter tot hun recht, en zitten elkaar minder dwars.
Verder zijn de bruggen allemaal veranderd, is er heel wat veranderd aan de drum partij en is de baspartij waar nodig recht getrokken.

Graag hoor ik wat jullie van deze versie vinden.

allereerst, vette intro :okdan: kvind nog steeds dat die stem er iets duidelijker in mag. Die snare is lekker, maar er mag wel mee gespeeld worden nmi, hij klinkt te eenzijdig voor zo'n dynamisch nummer (maar ik heb ook altijd wat te zeiken). Lekkere break op 3.58 en die piepjes (o.a. 4.07) zijn echt heel erg lekker. Ik zou er nog wat vocals aan toevoegen. Verder is het nr nmi ook wel af dus je hoeft er nmi niets verder aan te doen, maar toch zou ik dat wel doen.
Gr. en succes ermee

zozo ik vind dit wel een track met veel sfeer. en ook interessant door een paar plotse veranderingen.
ik zou als je met die melodie op 2:04 begint een zware beat onder steken zodat het nummer wat
meer drive krijgt. je mag de bas ook wel wat harder zetten imo.
voor derest vind ik hem wel goed.
:okdan:

Goeie sfeer neergezet, Symen. Klinkt goed :okdan:
Ik mis af en toe een beetje de samenhang tussen verschillende gedeelten van de track.

Ten eerste: heerlijke track! Het heeft veel sfeer, klinkt dromerig en heeft mooie soundscapes (vooral de intro). Het pianospel vind ik er niet echt bijpassen. Je zou beter het pianogeluid wat vager en experimenteler kunnen maken door wat effecten te gebruiken (maar das persoonlijk).
Ten tweede: Mooie site! De foto's bij inspiration deden mij meteen denken aan de enigmatische plaatjes van Boards of Canada door de natuurlandschappen en wiskundige patronen erin.

Back