[PIANO] van Bartology

hoi bartology,

mooi stukkie piano spel man.....:halleluja :halleluja :okdan: :okdan: :geslaagd: :biertje:

raak alleen niet echt geraakt door de piano van de cvp of van de fantomX7??

gok op de x7

gr JD

post nog es wat.....:D :doei:

De directe link voor de menschen:

http://www.acidplanet.com/mediaserver/AP/0441000/439407-5441-377590.asf

Bart: dit klinkt lekker!! Lekkere wakkerword muziek :koffie: . Live inspelen heerst :okdan:
Dit moet volledig gehost worden man. Als je wil kan ik m wel hosten voor je. Mail je track maar naar info@xtrecist.nl , dan kunnen we er allemaal van genieten!

Btw, kan het zijn dat rechts harder is dan links? Zo niet, dan is mijn Tehringer niet meer betrouwbaar.. hehe.

Wat bedoel je precies met hosten? Als je me dat ff uitlegd, kan dat misschien wel.
(Je bedoelt misschien het gehele nummer hosten?)

Ik zal thuis even verder kijken, zit nu op m'n werk=(

Ik vinnum mooi. Ben niet zo kapot van je pianogeluid (naar mijn mening: beetje weinig dynamiek, laag is wat flauw, hoog soms wat kort; waar komt-ie uit? Met hamerklavier ingespeeld?), maar het is echt goed gespeeld. Smaakvolle vertragingen (dat eindakkoord van je loopje met links bijvoorbeeld) en toch 'strak' (niet strak als bij trance maar strak als bij klassiek, als in dat alles komt op het moment dat het moet komen). En een mooie partij natuurlijk. :)

(ik ben trouwens vóór directe links; toen ik gisteren de acidplanet-link zag had ik 'm in eerste instantie maar geskipt; ik heb daar nooit zin in...)

Erg mooi en ook met klasse ingespeeld. Dat die piano even iets minder klinkt vergeet ik al heel gauw omdat ik geboeid luister naar de melodielijn. :okdan:

Mooi man!

Rustgevend om naar te luisteren :okdan:

Ik vind trouwens alle vier de nummers die je bij AcidPlanet hebt staan goed in het gehoor liggen.

De panfluit van het nummer Pale Sun speelt wel een goede partij, maar wanneer het gespeeld zou zijn door iemand op een dwarsfluit zou het er veel beter op worden. Een fluit instrument is altijd lastig om realistisch te krijgen en klinkt vaak te houterig.

Je zou gewoon heel brutaal de muziekschool of een conservatorium binnen kunnen lopen en het op de man af vragen. Ook kun je daar een briefje ophangen (minder brutaal maar ook effectief).

Het is maar mijn mening, maar ik denk als je wat nummers met meerdere muziekanten zou maken n.a.v. wat je daarvoor zelf al digitaal hebt gemaakt kan het er muzikaal gezien alleen maar beter op worden. :W

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door hermax
Erg mooi en ook met klasse ingespeeld. Dat die piano even iets minder klinkt vergeet ik al heel gauw omdat ik geboeid luister naar de melodielijn. :okdan:

Ik zie regelmatig commentaar op het pianogeluid. Dat is gezien het opname verhaal terecht.
Dat valt te verklaren door het feit dat het hele nummer is gere-sampled. Dat gaat altijd ten koste van het geluid, zeker als het gaat om een acoustische piano. De sample komt als .wav uit de fantom en wordt met de PC geconverteerd naar .wma of.mp3. Nooit ideaal!! :(

Ik streef ernaar het nummer op te nemen met mn geluidskaart van de PC '(Audigy 1) en het dan af te maken qua geluid, maar ik weet niet hoe dat moet en met welke tools, dus als er suggesties zijn, graag.

Het nummer is idd (live) ingespeeld op een gewogen klavier, maar met het pianogeluid van de FantomX. Als je hem "live"hoort zit er enorm veel dynamiek in. :geslaagd:

Dit is geen skipback sampling. Dat kan nl. maar 40 seconden en gaat om korte stukjes, waarvan je denkt: Hey dat deed ik gaaf, wat was dat?? En dan druk je op ""Skipback Sampling"

Dit is re-sampling. En dat geeft opzich nog niet zoveel kwaliteitsverlies, maar het bakken van een mp3/wma wel, vind ik. Er komen soms ook kleine foutjes in het geluid.

Het kan ook zijn dat ik het niet helemaal goed doe, hoor. Zou daar graag eens wat uitleg en tips over krijgen.

klinkt goed :) goed arrangement maar idd piano geluid is minder. Goede piano geluiden zijn lastig te vinden en zeker als je idd heb geresampled. Piano heeft gewoon veel boven en ondertonen door onder andere resonantie in de klankkast en snaren die er naast liggen en dat is lastig om mee te samplen omdat ze niet bij alle aanslagen het zelfde zijn...

Origineel geplaatst door Slipperman
klinkt goed :) goed arrangement maar idd piano geluid is minder. Goede piano geluiden zijn lastig te vinden en zeker als je idd heb geresampled. Piano heeft gewoon veel boven en ondertonen door onder andere resonantie in de klankkast en snaren die er naast liggen en dat is lastig om mee te samplen omdat ze niet bij alle aanslagen het zelfde zijn...

Klopt Slipper!

Origineel geplaatst door metatron
Klinkt zeker niet verkeert dit en mag ook heel graag piano muziek beluisteren maar vind het net iets te vrolijk.

Ik zal een treurige posten voor jou dan!! :biertje:

Origineel geplaatst door Bartology
Dit is geen skipback sampling. Dat kan nl. maar 40 seconden en gaat om korte stukjes, waarvan je denkt: Hey dat deed ik gaaf, wat was dat?? En dan druk je op ""Skipback Sampling"

Dit is re-sampling. En dat geeft opzich nog niet zoveel kwaliteitsverlies, maar het bakken van een mp3/wma wel, vind ik. Er komen soms ook kleine foutjes in het geluid.

Het kan ook zijn dat ik het niet helemaal goed doe, hoor. Zou daar graag eens wat uitleg en tips over krijgen.

Aha, ik dacht dat skipback langer kon :)

op welke rate converteer jij je mp3's dan, als ik vragen mag..... en wil je anders is een klein gedeelte in wav posten?

Oeh! dit is werkelijk een rustgevende verademing tussen al dat beukende geweld (niets ten nadele van dance/hardstyle/etc trouwens!), heerlijk! Vrolijk zou ik em niet noemen, eerder lekker herfstig. Een tussenstukje met een beetje een "uitdaging" voor de linkerhand zou imo ook wel welkom zijn trouwens :P maar zoals je zei is dit ook maar een deel van een langer nummer...

Wbt dat geluid, ik heb zelf ook een X7 staan :mega: en dit is inderdaad niet representatief voor hoe die echt klinkt! :)

Back