Samplers??? (sorry)

speady

Love cutoff!
Sorry voor het weer openen van een al redelijk veel besproken onderwerp maar ik zit toch nog met een probleem waar ik met de andere threads niet uit kom nl..

Ik ben van plan een sampler te kopen maar ik twijfel tussen de
- Akai mpc2000xl
- Yamaha a5000
- Emu ESI 2000 Turbo

gear nu: rm1x en snovaIIR

Tips please.....

Laatst gewijzigd:
2de hands kan dan toch nog altijd bamse. Voor gear sowieso handig.

Ik neem aan dat je de rm1x vooral waardeert voor zijn mooie sequencer...dus dan kun je een MPC al wegstrepen. Verder is het meer een kwestie van geloof, geloof ik. Yamaha SCSI is wat traag. Als je een esi koopt, haal m dan 2e hands met een turbokaart erin, zodat je lekker veel outputs (en effecten) hebt.

bamse ... simpel Te duur.... ik heb nog meer op mijn verlanglijstje staan en daar heb ik geen zin in om nog al te lang voor door te moeten sparen.....

okay mpc valt weg....maar emu E5000 ultra komt erbij...
Wederom tips??

S5000 of S6000 tweedehands niet iets?

Akai S2000 of S3000 zijn ook wel OK hoor. Anders een A3000 v2.

Zijn niet zo duur maar toch ideaal om mee te beginnen dacht ik zo. Want de gemiddelde sampler is nou niet echt een my first sampler met 1,2,3 go functionaliteiten. Moet je echt wel een keer de handleiding voor doorgelezen hebben.

ook daarop is het antwoord vrij simpel...

Ben niet bang voor ingewikkelde software(in de hardware) daar kom ik wel uit..

Voor deze samplers heb ik aanbiedingen gekregen vandaar deze keus in kwaliteit en prijsklasse...

Maar heeft er nu eigenlijk niemand tips over die 2 emu modellen.

Ik ben geneigd om die 5000 turbo te kopen...

En johny die s5000 en 6000 weet ik eigenlijk niet veel van..... (ik zit nu op mijn werk, ik zal ze vanavond eens bekijken)Waar o.a. de prijs ligt...

Nog steeds ... TIPS???

wil je vnl presets afspelen? grote samplesets? kleine samplesets? of wil je de sampler meer creatief/als synth inzetten?

Voor het synthwerk gebruik ik mijn snova al .. ik wil er voornamelijk stukjes zang en stemmen mee samplen...

bassen beats en melody's maak ik wel met mijn rm1x en snova... af en toe iets door de sampler kunnen laten gaan zal vast wel gebeuren want das gewoon handig....maar hiervoor is het dus niet de bedoeling dat ik hem koop...

dus geen sample CD's maar zelf samplen?

uuuh das wel de bedoeling jah...

tips?

(het eerste wat ik nu eigenlijk dacht was ... tja wat moet je er anders mee...(ik weet wel wat maar toch))

als je veel grote sample-libraries wilt afspelen, dan is een Akai of EMU aan te raden....als je *ook* nog eens creatief wilt zijn met je samples dan blijft EMU over....
als je zelf sampled en creatief wilt doen dan moet je bij de Yamaha series zijn..zijn zeker het goeiekoopst en klinken prima, als je overweg kan met het yamaha OS....scsi is niet supersnel maar prima te gebruiken

Olaf

Om eerlijk te zijn ik vind mijn rm1x os al vrij ingewikkeld.....ondanks ik die nu wel onder de knie heb....dus je zegt eigenlijk dat die akai & emu niet echt zo geschikt zijn voor zelf samplen ....mijn vraag dan .. waarom niet?

Daar zijn ze toch voor.... :confused:

jawel zijn ze wel...maar EMU en Akai zijn beter geschikt voor het afspelen van sample-libraries dan de Yamaha's...

okay ik ben eruit....

heet word de Emu Esi e5000 Turbo..

iemand een goeie prijsindicatie??

ik dacht zelf:
1200-1300 Nieuw
800-900 2de hands

?

de ESI's zijn er alleen in 2000 en 4000 en 32..en turbo ook...maar je zal wel die E5000 ultra bedoelen :D

uuuh...jah... torry sypfout....

Er staat een E5000 te koop op marktplaats voor 800 Euro ( 128 mb ).

Zelf gebruik ik wat oudere samplers van Emu de IIIXP ( 24 MB ),
IIIXP ( 8 MB ) en de ESI32 ( 32 mb ) deze werken nog met de
oude H-chip en G-chip.

Attachments

• emu_eiiixp.jpg
    emu_eiiixp.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 135
Hij ziet er in elk geval 'Heavy' uit. :)

Maar eh, met of zonder......

..... dipsaus?

Back