Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dat is in pricipe hetzelfde, een Digital Analog Converter.
Daarom zet ik mijn cd-collectie nu om naar FLAC en werd dit als verbetering geopperd.
Zelf stream ik via de tv vanaf mijn NAS. dan de optische uitgang van een tv naar een DAC, die mijn versterker weer in gaat waar mijn zelfgebouwde vloerstaanders aan hangen![]()
Die Hidizs ap80 ziet er trouwens interessant uit. Daar ga ik maar eens verder naar kijken.de uitgang van een laptop is vaak zeer matig en is zeker een groot verschil te maken met een DAC
een geluidskaart is ook een DAC, maar heeft vaak nog andere opties en uitgangen die meer gericht zijn op studio gebruik dan op hifi gebruik
hier wat leesvoer. beetje met een korrel zout nemen. maar hier staan wel wat leuke betaalbare opties, wat iig een uitgangspunt is om van daaruit evt verder te zoeken.
https://aartjan.nl/blog/beste-dac/
zelf stream ik via de tv vanaf mijn NAS. dan de optische uitgang van een tv naar een DAC, die mijn versterker weer in gaat waar mijn zelfgebouwde vloerstaanders aan hangen
ik heb als mobiele player een Hidisz ap80, geweldig geluid, fijn touch screen, en ook als hele goede USB DAC in te zetten.
ook smet je smartphone te bedienen, of via bluetooth van je smartphone streamen

DAC staat voor Digital Analog Convertor, de tegenhanger is de ADC; Analog Digital Convertor.USB DAC (digital audio converter)