Moog subsequent 37, polyfone opname.

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Natuurlijk is de Subsequent niet polyfoon, maar ik was benieuwd hoe hij zou klinken 'als' hij meerstemmig was.
Dus...
In midi diverse partijtjes ingespeeld en de automation op aparte midi sporen gezet.
Vervolgens stem voor stem multitrack opgenomen.
(de instellingen van de oscillators etc. waren verder hetzelfde per groep door de automation)

In totaal 4 lijnen ingespeeld met de Moog
- Akkoorden (5 stemmig)
- Arpeggiator (2 stemmig)
- Lead (soms 2 stemmig)
- Bas (monofoon)
En verder een drum ingeramt met de Arturia SparkLE via Reason's Kong.

We noemen hem 'Moglypoly' :P

Thnx allen!
Ik ben heel erg gecharmeerd van de Subsequent 37
Inderdaad heel dik en warm geluid.

(al mis ik het polyfone spelen wel)
Maar goed, met wat liefde en aandacht kom ik in de buurt.
Misschien toch maar gaan sparen voor een minitaur zodat ik die kan poly chainen en i.i.g. 2 stemmen heb (duo mode niet meegerekend)
Dat is niet helemaal hetzelfde, maar komt wel een beetje in de buurt van 2 subsequents
(dat laatste vraagt om een andere hobby plek en ander budget 8)8))

Heel cool gedaan, al vind ik de pad/poly sounds niet super goed te herkennen. Liggen beetje op de achtergrond I guess.

Heel cool gedaan, al vind ik de pad/poly sounds niet super goed te herkennen. Liggen beetje op de achtergrond I guess.

Klopt.
Die leggen een tapijtje neer. Af en toe gaat de cutoff wat omhoog en dan hoor je het beter.
Je ziet het wel in de bovenste sporen. (chord)

De arp is helemaal polyfoon trouwens (zo krijg je hem niet monofoon) en af en toe is de lead ook dubbel.
Ik verwacht dat ik het vaker zal gaan gebruiken, al kost het wel vreselijk veel tijd om alles in te spelen en dan vinger voor vinger op te nemen :)
Maar ja, wie mooie muziek wil maken, moet geen haast hebben 8)8)

Back