Ik ben compleet aan het ver-behringeren, anderen ook?

Ik heb de Pro-1 naar aanleiding van een video met een vergelijking met het origineel. Het enige minpunt tot nu toe is de calibratie van de frequentie van VCO1, maar het origineel ontstemde geregeld, dus zo erg is het niet. Deze blijft tenminste toonvast. De Cat gaat er ook komen en - als die werkelijkheid wordt - de DS-80 ook. Die zou ik nooit als origineel hebben gekocht. De rest heb ik als origineel of kloon. Dus voor mij gaat het zeker op dat ik nu gekloond spul van Behringer koop omdat het bereikbaar is.

Terracide: Ivm de vc340, ik gebruik m niet. Heb er geen klik mee. Dus weg ermee als je een goed bod doet.
Mijn pro one ontstemt niet. Heb m laten reviseren en werkt helemaal goed.

Nope. Heb een Neutron gehad, die heb ik ook weer verkocht. Vond er niet zo heel veel aan, plus wat ik al had aanzienlijk beter klinkt. Dus ik zie mij niet zo snel nog een Behringer proberen.

Ik heb de VC-340 gehad en weer verkocht. Prima ding, maar beetje te beperkt en niet heel bruikbaar voor mij. Geldt overigens voor de meeste mono-synth klonen ook: het is leuk spul maar ik heb niet zoveel met oude (mono)synths omdat ze vaak erg beperkt zijn qua modulatie en geen basale functies als 'initialise patch' en preset opslag hebben. Heb wel een TD-3 omdat een pruttelkastje altijd leuk is voor erbij, en hij klinkt goed. Voor de toekomst hou ik de UB-Xa en DS-80 in de gaten. Vooral de UB-Xa maakt een goede kans om aangeschaft te worden als het ze lukt de OB-Xa sound dicht genoeg te benaderen, want dat is toch wel een favoriet van mij maar waar ik geen 8k+ voor neer ga leggen.

Laatst gewijzigd:
Nope. Heb een Neutron gehad, die heb ik ook weer verkocht. Vond er niet zo heel veel aan, plus wat ik al had aanzienlijk beter klinkt. Dus ik zie mij niet zo snel nog een Behringer proberen.

Neutron lijkt me wel een leuk ding maar dat zelfde had ik met de Model D. Ook niet mijn ding, al vond ik hem wel goed klinken.

Heb laatst de ms-1 gekocht en ben daar eigenlijk best content mee. Filters zijn goed, scheurt lekker, en in elke situatie kan ik er wel iets bruikbaars of passends uithalen.

Ben wel benieuwd hoe dat straks op de 2e hands markt gaat, ik heb het gevoel alsof er een overproductie aan gear is/komt. Maar we zullen zien! :)

Neutron lijkt me wel een leuk ding maar dat zelfde had ik met de Model D. Ook niet mijn ding, al vond ik hem wel goed klinken.

Ik vond vooral de ruis in het circuit bijzonder hoog, de 3340's klinken wel gewoon goed. Maar ik heb al de beschikking over een SH-101, MS-20, Slim Phatty, Sub37 en m'n modulair met onder andere de Endorphins Furthrrrr Generator (Buchla VCO's). Dus stond de Neutron vrij snel weer in de kast.

Ik heb een 8 kanaals ruizige headphone amp.
super handig als je met meerdere speelt of opneemt.
Ik gebruik hem ook als active multiple. 1 - 4 mono.

Mijn alle eerste serieuze gear is toch wel de virtualizer pro voor 50 euro.
Wist niet wat ik zeg.
Wat een pro connectors. Dat tape effect daarin was wel leuk :)

Met de kleine utilities is het hit and miss. Expressie pedaal is bruikbaar. Maar meer niet. De goedkope DI's verneuken het signaal.

Mijn model d is een blijft geil. En ze hebben leuke controllers.
Pro1 heb ik ook nog. De deepmind heb ik overwogen maar is uiteindelijk een prologue geworden.

Eigenlijk niet. Ik vind eigenlijk heel weinig van hun synths nou echt interressant. Oude synths vind ik mooi maar voor dagelijks gebruik vind ik modern spul met presets enzo fijner. Bovendien hoeft mijn muziek niet als vroegah te klinken dus ik heb liever iets nieuws dan een kloon.
Ik heb een tijdje een neutron gehad, enorm vette synth maar paste niet goed in mijn workflow. De Deepmind vind ik wel interessant maar ik heb al twee poly's.
Er is zo veel gear voor zo weinig geld en er zijn ook onderin de markt betere, originelere opties dan behringer. Novation basstation of circuit mono station. Se-01. Korg monologue. Waldorf Pulse II etc. loop ik warmer voor dan de klonen die nu op de markt zijn.
De Prophet 600 kloon en de Yamaha waar ze mee bezig zijn zijn misschien nog leuk. En ik houd ook in de gaten wat er nog aan Oberheimerigs aan komt. Maar voorlopig ben ik Behringer vrij.

Ik heb nog niks maar ik zou de model d, pro 1 en 303 wel willen hebben

Ik heb nog niks maar ik zou de model d, pro 1 en 303 wel willen hebben

voor die 149 euro is die 303 echt een no-brainer die klinkt echt goed. Al heb ik wel een bug dat ik de patterns niet meer van triplets af kan halen en dat de knop niet werkt op het apparaat zelf. De software crashed zodra ik de pulldown menu weer op 16 zet(ik heb een MAC). Dus als ik alle patters op triplet zou zetten (15 stappen) zou ik hem nooit meer kunnen gebruiken :dubbel: Maar waarschijnlijk is er wel een hardware reset.

Een MS-1 is onderweg, samen met een ADA8200 :) ben ook behr-smet denk ik. Tegelijkertijd, ook aan de eurorack begonnen dan toch eindelijk.. de MS-1 lijkt me geschikt om die aan te sturen, heb 'm gekocht gewoon om feeling te krijgen met Behringer producten. Erg benieuwd!

Verder super benieuwd naar de Prophet600 kloon (een van mn favo bakken) en ook de Monopoly (m'n favo bak) en de DS80, ja te gek! Laat maar doorkomen

Gebruik de synths ook in een Band, waar ze vast prima tot hun recht gaan komen... ideaal, de Behringers durf ik mee te nemen om te giggen, de originele vintage bakken gewoon lekker thuis laten staan. Dat vind ik wel een vd grootste voordelen, als toetsenist. (en ze wegen vast ook minder).

Laatst gewijzigd:
Ik herken het wel, al voel ik ook een soort verzadiging aankomen. Als dingen nagenoeg onbereikbaar zijn worden ze extra interessant. Als je ineens alles kan krijgen wat je hebben wilt, dan veranderd er wel iets in de beleving. Zo ervaar ik het in ieder geval. Dat gezegd hebbende heb ik inmiddels een behoorlijke verzameling en is het einde nog niet in zicht. Aan de andere kant krijg ik ook juist interesse voor andere spullen (die Behringer (nog?) niet doet) zoals bijvoorbeeld de Hydra, de Korg Wavestate en de MFB Synth Pro.

Ik heb dit ook wel een beetje. Niet eens vanwege de prijs, maar meer dat er in sneltreinvaart een lading synths uitkomt met een vergelijkbare formfactor. En omdat er natuurlijk behoorlijk wat sonische overlap zit tussen subtractieve monosynths, heb ik al snel de neiging te kijken naar andere instrumenten die wat uitgesprokener zijn qua concept. Misschien had het geholpen als die modules gewoon zouden zijn uitgevoerd als full size synts met keyboard. Ik word namelijk warmer van die sh-101 of Odyssey klonen.

Het doet me een beetje denken aan iOS apps. Toen de ms-20 kloon uitkwam was het erg bijzonder. Na een paar jaar waren er zoveel iOS synths dat ik ze nauwelijks meer probeer. Ik probeer nu vooral de Model D app en Syntronik goed onder de knie te krijgen.

Misschien had het geholpen als die modules gewoon zouden zijn uitgevoerd als full size synts met keyboard. Ik word namelijk warmer van die sh-101 of Odyssey klonen.

Het doet me een beetje denken aan iOS apps. Toen de ms-20 kloon uitkwam was het erg bijzonder. Na een paar jaar waren er zoveel iOS synths dat ik ze nauwelijks meer probeer. Ik probeer nu vooral de Model D app en Syntronik goed onder de knie te krijgen.

Ik snap niet precies wat je zegt....de Behringer clone van de Sh101 is toch de full size MS1? En de Oddessey is toch ook full size? Alleen roland maakt slappe digitale mini synths van zijn eigen classic synths? In dat gat is Behringer gesprongen
​​​​​...

Ik herken het wel, al voel ik ook een soort verzadiging aankomen. Als dingen nagenoeg onbereikbaar zijn worden ze extra interessant. Als je ineens alles kan krijgen wat je hebben wilt, dan veranderd er wel iets in de beleving. Zo ervaar ik het in ieder geval. Dat gezegd hebbende heb ik inmiddels een behoorlijke verzameling en is het einde nog niet in zicht. Aan de andere kant krijg ik ook juist interesse voor andere spullen (die Behringer (nog?) niet doet) zoals bijvoorbeeld de Hydra, de Korg Wavestate en de MFB Synth Pro.

Dat heb ik ook wel. Hoeveel van die Mono synths heb je eigenlijk nodig? Als je er al twee hebt, vooruit drie, dan ben er toch wel. Ik ben meer geïnteresseerd in nieuwere originelere synths en niet zo in al die clonen. Verder kan ik me niet over mijn Behringer gene en hun ethiek en teasing methoden en kopieerdrang heenzetten. Ik heb alleen een TD-3 omdat ik al heel lang zat te wachten op een goede 303 cloon (de enige cloon waar ik echt in geïnteresseerd ben). Nu is de TD-3 ook zeker niet perfect en vind ik de TB-03 veel degelijker en betrouwbaarder maar ik ben er toch blij mee.

Ik heb ook helemáál niks met Behringer. Het is alleen dat die dingen op de één of andere manier vanzelf lijken te vermenigvuldigen.. :duivels::duivels::duivels:

20200424_145127.jpg

Da’s niet moeilijk: gewoon op ‘play’ drukken :D

Back