FM synth marcel (prototype)

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Een zelfgemaakte fm synth (als VSTi) met een twist .

Het leuke van dit kleine dingetje = dat hij eenvoudig lijkt, maar er kunnen zeer veel geluiden uit gehaald worden. Combineer vooral de 2 8va voice bars aan de rechterkant, met de fine tune aan de linkerkant.

Download het gratis, hier.

Attachments

• untitled1.jpg
    untitled1.jpg
    72,4 KB · Bekeken: 141
Heb hem nog niet gebruikt, maar het lijkt me leuk om wat met de interface te doen.
Ik ben zelf grafisch vormgever en nu ook alweer een tijdje student designacademy:
misschien dat ik je interface mag restylen?
weet niet hoe dat technisch in een prgrammatje gezet kan worden,
maar neem aan dat het gewoon een afbeelding is in een bepaad formaat toch?

t'iz nog wel een aardig omslachtig karwei om daadwerkelijk knoppen, sliders endergelijke in te passen binnen synthedit.
Macromedia Flash schijnt wel zeer makkelijk te zijn om draaiknoppen mee te fabriceren aangezien je maar 1x de knop hoeft te tekenen en deze dan naar gelang in stappen kan laten tweenen...

Ik wil gewoon geen gebrueksvisnung geven... en ik moet toch zeggen dat Synthedit echt leuk is. Betere kwaliteit in geluid dan Reaktor. Ook het gebruik van voltages is leuk.
De Pitch 1 en pitch 2 zijn de cutoff freqs van 2 low-pass filters na elkaar 'geplakt'.
De 8va zijn ... laat je hart spreken..:luv:

Iemand voor een wedstrijd met deze soft synth? Maak een leuke track, in wat voor stijl dan ook.
O ja, de interface is de standaard interface.

is dit een creatie van je eigen hand nate? je wilt het dus niet uitleggen...? ik vind het best...
waar wat wil je in de griekse goden namen toch met 2 lowpass filters achter elkaar geplakt? als het eerste LPF op bijv. value 2 staat en vervolgens de tweede op 5... erm wat heeft dat voor'n zin? ....je cut eerst dus iets weg en vervolgens wil je met de volgende meer freq's door laten gaan die er niet meer zijn... dat gaat dus nergens over nutuulk...

Origineel geplaatst door 6 trak
is dit een creatie van je eigen hand nate? je wilt het dus niet uitleggen...? ik vind het best...
waar wat wil je in de griekse goden namen toch met 2 lowpass filters achter elkaar geplakt? als het eerste LPF op bijv. value 2 staat en vervolgens de tweede op 5... erm wat heeft dat voor'n zin? ....je cut eerst dus iets weg en vervolgens wil je met de volgende meer freq's door laten gaan die er niet meer zijn... dat gaat dus nergens over nutuulk...

Tenzij het 1e filter 24 dB lowpass is en het 2e 12 dB lowpass bijv., met de resonantie op het eerste filter (of allebei) min of meer open kun je dan toch leuke dingetjes bereiken.
Ik zeg ook maar wat :)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Tenzij het 1e filter 24 dB lowpass is en het 2e 12 dB lowpass bijv., met de resonantie op het eerste filter (of allebei) min of meer open kun je dan toch leuke dingetjes bereiken.
probleem in deze is nutuulk dat er maar 1 resonance knop aanwezig is dus...
k'heb net ff gechecked... synthedit kent alleen maar een 24db LPF helaasch dus daar ga je al...

Een beetje zelfrespecterende wijsneus zoekt dat zelf uit nutuulk.....

nogmaals- ik ga UITSLUITEND af op het concrete geluid-

Bouw leuke geluiden zonder erbija na te denken- dat was ook de opzet.

dank... hoewel je hem niet speciaal voor mij had hoeven maken nutuulk...

maar in het kader van het niet willen prijsgeven van hoe je synth tot in detail werkt, mag ik dan aannemen dat je als je een synth aanschaft (hardware of software) je ook verder lak hebt aan enige achtergrond info qua werking van?

(de ruggegraat van de Monosynth adventures CD zijn ook jouw nummers.)

.._______***---------------

je slaat de spijker op zijn kop.

het gaat mij om de klank - en hoe het daaruit voortvloeit, de emotie, de 'Levende Wereld' (jaja... eeuwige jeugd), de opbouw en structuur van een nummer, en de Zeggings kracht (zie mijn site). Ik had daar, trouwens, ook enig menings verschil over tijdens mij studie.

Hier kan ik niets meer aan toe voegen.

loike demootjes alleen hoor ik nog maar weinig van waar de synth nu om draaid... FM dus...

het jammerlijke is dat 2 verschillende syntheses lijn recht tegen over elkaar staan, de ene creerd harmonischen en de andere breekt ze net zo hard weer af en dat nog wel met 2 dezelfde filters sequentieel geschakeld
mischien had je beter voor andere filter types kunnen kiezen, een LPF met HPF bijv en dan parralel geschakeld

Laatst gewijzigd:
Back