lp naar mp3

The Darkforce

There'll be no order
Een kennis van mij is op zoek naar een programma waar mee hij lps op zn pc kan zetten als mp3tjes die heeft hij maar die neemt zn hele plaat in een keer op nou zoekt hij een programma die automatisch dan de nrs weer los 'knipt' zodat hij niet van al zijn (ik dacht 2000) lp's de nr's afzonderlijk hoeft op te nemen

Wat raar, ik dacht dat je als je 2000 lp's moet opnemen je zowieso telkens van vinyltje moet verwisselen... Of heeft je maat een jukebox die hij wilt samplen?

By the way zo'n programma bestaat niet bij mijn weten. En je moet wel heel erg lui zijn vind ik om dat scheiden niet zelf te doen. Je moet uiteindelijk toch zelf een naam geven aan de mp3's...

Neem ze eerst op via een Minidisk. Die heeft wel de mogelijkheid om automatisch dingen te splitsen. Maar zoals Steven het al zei, uiteindelijk moet je dan toch via de PC om 1 voor 1 de nummers te gaan overnemen en benoemen. Bovendien zit er op vinyl veel ruis tussen 2 nummers, dus moet je toch elk nummer apart gaan trimmen voor- en achteraan.

hij kan beter die 2000 lp's op cd kopen, beginnen bij de plaatboef ......
Dat is niet te doen om zoveel lp's de tracks eruit te halen, dan ben je maanden bezig (30.000 songs ofzo ?)
En dan hebben we het nog niet eens over het nabewerken van overslaande platen, tikken etc .....

Dan moet je t ook niet doen.

Of beetje bij beetje. En ff 2000 LP's rippen vereist toch ook een grote HD lijkt me.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Is dit tegenwoordig het synth en dj forum ?:dj: :dubbel:

Ben jij tegenwoordig mod ? :bekdicht:

Bij dit ding zal best wel een stukje software zitten wat e.e.a. wat makkelijker maakt.

Suk6 :biertje:

Origineel geplaatst door Niel
hij kan beter die 2000 lp's op cd kopen, beginnen bij de plaatboef ......
Dat is niet te doen om zoveel lp's de tracks eruit te halen, dan ben je maanden bezig (30.000 songs ofzo ?)
En dan hebben we het nog niet eens over het nabewerken van overslaande platen, tikken etc .....
tsja je moet er wat voor over hebben nutuulk... en dat automatisch opknippen werkt ook niet altijd, helemaal als er in een nummer ineens een pauze van 1 sec zit bijv. (die nummers heb je idd)

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Is dat een antwoord op mn vraag? ;)

ben ik hier bij BNN's "de lama's"? en is dit de vragenronde?

Origineel geplaatst door Steven V
Wat raar, ik dacht dat je als je 2000 lp's moet opnemen je zowieso telkens van vinyltje moet verwisselen... Of heeft je maat een jukebox die hij wilt samplen?

Ik heb gehoord dat er ook LP's bestaan die je niet in een jukebox hoeft te draaien , die doen 't ook op een gewone draaitafel. En het mooiste is : er passen meerdere nummers op (PER KANT !!!)
8o)

Om even on-topic te gaan.....(of juist off omdat ik de vraag niet snap)

Wat zoek je nu voor programma?
Gewoon een programma dat je input opneemt (streamen?)

Of een programma dat je plaat opzet, de andere plaat weer in de hoes stopt,de audio streamt, het verkregen mp3-tje knipt en een naam geeft?

Hulde aan de persoon die dat programma schrijft (ik koop het)

Zonder gekkigheid....wat bedoel je nu?

Allereerst: met zowat elke audio editor kun je automatisch stiltes opzoeken en bestanden op die plekken in stukjes knippen. Maar ja, zoals gezegd zitten er in sommige nrs pauze´s, en daar staat tegenover dat bij live platen er altijd veel applaus is en ander achtergrondgedoe zodat het tussen sommige nrs helemaal niet stil is. Bovendien staat er op platen vaak veel ruis, zodat je mag hopen dat de PC de ruimte tussen de nrs ook interpreteert als 'stilte'. Al deze dingen hebben mij in het verleden zoveel gedoe veroorzaakt dat ik tegenwoordig alles 'handmatig' doe.

Ten tweede: als je een mooi resultaat wilt, dan moet je je ook bezig gaan houden met nabewerking. Ruis eruit, tikjes eruit, netjes knippen en plakken. En dat soort dingen moet je voor 2000 platen al helemaal niet gaan automatiseren.

Met andere woorden: ik zou wat meer tijd nemen en gaan voor een goed resultaat. Heb je uiteindelijk ook het langst plezier van. Maar goed, wie ben ik ;)

-- HW

Laatst gewijzigd:
Ey Dj

Ey Dj

Origineel geplaatst door hansbakker
ben ik hier bij BNN's "de lama's"? en is dit de vragenronde?
Waarom moet er nou op elke vraag een wedervraag gesteld worden? :D

Er bestaat wel een manier om dit te doen, n.l. met een stand alone harddisk recorder bijv. de VS 1880 van roland.

Zet die in de mastermode. Verwijs de input direct door naar spoor 17 en 18 (dit zijn de mastersporen). Zet daarna markers tussen de songs (kun je ook doen tijdens opname, of een scnene geheugenpuntje plaatsen). Opname converteren voor branden op cd en klaar is klara.

Ik heb dit al een paar keer gedaan en het werkt super. Zo heb ik zelfs een live optreden van Live op pinkpop vanaf mijn video recorder afgespeeld en er een cd van gebrand met markers, terwijl het concert gewoon doorliep (zonder pauzes dus).

greetz Erik

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Dan moet je t ook niet doen.

Of beetje bij beetje. En ff 2000 LP's rippen vereist toch ook een grote HD lijkt me.

valt wel mee, ik schat 60GB op 192kbit :)

Die man van die 2000 lp's vergeet zeker wel even dat het zo gemiddeld 40 minuten x 2000 duurt? Dat is 1334 uur. Joh, dan ben je als je 24 uur doorbikkelt in 60 dagen klaar, maar je bent natuurlijk geen 24 bezig per dag, ik denk een paar uur (je moet ook werken enzo) dus 600 DAGEN bezig... Zou hij er dan nog steeds zin in hebben? :D

R

Laatst gewijzigd:
En als je dan toch zoveel moeite gaat doen.. , neem dan lossless compressie in plaats van .mp3.. :geslaagd:

Back