knoppies en schuiven

dries

Stamgast
goed, er zijn dus een aantal softsynths die me wel aanstaan (CS80V enz.)

nu is het zo dat ik graag met een externe controller met veel knoppen en schuiven de belangrijkste funkties zou willen bedienen (met een muis, is dat allemaal gepiel).

daarbij moet natuurlijk het draaien aan knoppen en bewegen van schuifregelaars ook opgenomen kunnen worden in cubase.

kan iemand mij een externe controller aanbevelen, met veel control mogelijkheden, die ook simpel werkt en waar het dus makkelijk is software funkties aan de controller te "linken" ?

de softsynths lopen als vst in cubase SL.

nog leuker zou zijn, als ik mijn externe virus c als controller voor een softsynth zou kunnen gebruiken. kan dat?

alvast dank

dries

Re: knoppies en schuiven

Origineel geplaatst door dries
nog leuker zou zijn, als ik mijn externe virus c als controller voor een softsynth zou kunnen gebruiken. kan dat?
naar mijn weten versturen de knoppen van de virus gewoon CC'tjes. Dus dat moet wel lukken ja.

Re: knoppies en schuiven

Origineel geplaatst door dries
goed, er zijn dus een aantal softsynths die me wel aanstaan (CS80V enz.)

nu is het zo dat ik graag met een externe controller met veel knoppen en schuiven de belangrijkste funkties zou willen bedienen (met een muis, is dat allemaal gepiel).

daarbij moet natuurlijk het draaien aan knoppen en bewegen van schuifregelaars ook opgenomen kunnen worden in cubase.

kan iemand mij een externe controller aanbevelen, met veel control mogelijkheden, die ook simpel werkt en waar het dus makkelijk is software funkties aan de controller te "linken" ?

de softsynths lopen als vst in cubase SL.

alvast dank

dries

Kijk eens naar de Yamaha 01X.

Je krijgt dan: een volledige digitale 28 kanaals mixer
een audio interface (dus geen geluidskaart meer nodig)
een controller om werkelijk bijna alles wat maar aan je DAW hangt te kunnen regelen
Alles in Cubase, plugin's vrtual instruments noem maar op

en dat alles voor een relatief lage prijs van rond de 1150 Euri

kijk maar eens op http://www.01xray.com

Back