Underworld! ---> Loladamusica....

idd vond t ook tegenvallen. Had graag ze in hun studio bezig gezien. T was wel beter als die vent met zijn cubussen hoor (degenen die om 23.55 gingen kijken weten wie ik bedoel ;) ).
Toch een ding. Toen ik dat underworld zag, wilde ik OOK LIVE EN WEL NU! NU! ik wilde al live maar nu nog liever :D hoe die zanger loos gaat bij n optreden, geweldig

Een blikje achter de schermen vooral in de studio was helemaal geweldig geweest maar de beelden van het concert in de 013 waren toch wel erg lekker. Damn. Als je hier geen inspiratie van krijgt????

Eric

Origineel geplaatst door nick nova

Wow, die DVD wil ik ook wel eens tegenkomen (vrij in de handel?)

Ik heb hem deze week bij Plato in Leiden gekocht. Cool: ik kreeg er een limited 12" (vinyl) bij! Alles voor iets van 26 Euro ofzo.. :)

Arv

Origineel geplaatst door Ralf T
Oh, wat zijn die gasten toch super! Ik ga toch maar eens die CD "Beaucoup Fish" halen...

Héé, die heb ik laatst voor iets van 10 pleuro's bij de Free Record Shop op het station uit de bak gehaald. Ik heb er meer zien liggen! Dus eh.... rennen!!!

Origineel geplaatst door nick nova

Wow, die DVD wil ik ook wel eens tegenkomen (vrij in de handel?)

Btw ik vond de docu van underworld beetje tegenvallen:

- weinig over gear en werkingswijze
- weinig interessants gehoord
- wat deed die gitaar rond zijn nek als de noten gesampled waren?

Rez blijft wel een wereldnummer.
Precies wat ik ook al dacht

Origineel geplaatst door mono-poly
sorry maar ik vind er weinig lives aan aan underworld
ze starten de sequencer en puter meer niet volgens mij

Oh, oh, oh, beetje kortzichtig nietwaar? Krijgen we straks weer zo´n discussie of electronische muziek computermuziek is? En of het gebruik van loops wel of niet simpel is?

Eric

is gewoon een mening van me ik heb ze ook maar pas 5 keer "live" gezien. dus ik vind ze wel goed maar ik vind het naar mijn mening niet zo live als dat het is ken betere acts die meer live zijn in hoevere dat kan he

nou ja je zag de beste man toch aan de tom tom van zijn 909 tweaken en je hoorde t effect hiervan ook nog eens dus t is niet allemaal uit de HD recorder

Natuurlijk "starten ze gewoon de sequencer" dat doet iedere electronische live-muzikant toch? Het wordt verder live gezongen, live gemixt, en live bepaald welke sequences er spelen, live effecten gebruikt en nog wat live gespeeld met de 909, hoeveel meer live wou jij dan hebben?
Natuurlijk zijn er meer experimentele live bands die ook echt allemaal wazige dingen gaan doen met hun spullen maar of dat nou leuker is voor het publiek is dan maar de vraag. En bij UW moeten de tracks natuurlijk ook een beetje herkenbaar blijven.
Ik heb veel UW live bootlegs en natuurlijk zijn ze niet allemaal even goed, het leukst is het wanneer ze tracks doorelkaar mixen, de beats van de een en de melodie van de ander, dat werkt bij UW altijd erg goed.

Verder was de docu inderdaad niet zo uitgebreid over produktie, maar er was dan ook een liveshow waar het om ging. (het was in elk geval beter dan de nogal saaie Jazzanova van de laatste keer, daar heb ik toch wat weinig interessants gezien/gehoord) (wel goede muziek trouwens)

nou ik vind het zelf erg veel op mekaar lijken en er word alleen maar op de tafel iets gedaan en dat ken dus nooit fout gaan er word niks een beat geprogrameerd een sound gefilterd of iets ja ok de zang die is live ja voor de rest is het te veel van te voren bepaald vind ik maar dat is persoonlijk

Hoe heet dat ook alweer

Hoe heet dat ook alweer

Heb nog een vraagje over de uitzending zelf.

Naar het einde toe deden ze een nummer dat ik herkende vanop de radio (totnutoe kende ik UW eigenlijk niet :stupid )

Wellicht is dit hun grootste of meest herkenbare hit, alleen, hoe heet die dan ? 't is het liedje waar de zanger iets zingt dat lijkt op 'mega mega .... weet ik veel'

Dat nummertje wil ik wel in mijn audioverzameling hebben. De rest is niet echt m'n stijl (maar daarom vind ik het nog niet slecht of zo), smaken verschillen nu eenmaal.

Drive boy dog boy
Dirty numb angel boy
In the doorway boy
She was a lipstick boy
She was a beautiful boy
And tears boy
And all in your innerspace boy
You had
hands girl boy
and steel boy
You had chemicals boy
I've grown so close to you
Boy and you just groan boy
She said comeover comeover
She smiled at you boy.

Drive boy dog boy
Dirty numb angel boy
In the doorway boy
She was a lipstick boy
She was a beautiful boy
And tears boy
And all in your innerspace boy
You had
hands girl boy
and steel boy
You had chemicals boy
I've grown so close to you
Boy and you just groan boy
She said comeover comeover
She smiled at you boy.

Let your feelings slip boy
But never your mask boy
Random blonde bio high density rhythm
Blonde boy blonde country blonde high density
You are my drug boy
You're real boy
Speak to me and boy dog
Dirty numb cracking boy
You get wet boy
Big big time boy
Acid bear boy
Babes and babes and babes and babes and babes
And remembering nothing boy
You like my tin horn boy and get
Wet like an angel
Derail

You got a velvet mouth
You're so succulent and beautiful
Shimmering and dirty
Wonderful and hot times
On your telephone line
And god and everything
On your telephone
And in walk an angel

And look at me your mom
Squatting pissed in a tube-
hole at Tottenham Court Road
I just come out of the ship
Talking to the most
Blonde I ever met
Shouting
Lager lager lager lager
Shouting
Lager lager lager lager
Shouting...
Lager lager lager
Shouting
Mega mega white thing
Mega mega white thing
Mega mega white thing
Mega mega
Shouting lager lager lager lager
Mega mega white thing
Mega mega white thing
So many things to see and do
In the tube hole true
Blonde going back to Romford
Mega mega mega going back to Romford
Hi mom are you having fun
And now are you on your way
To a new tension
headache

Arv

ikd acht dat t bad boy dog boy was

Das inderdaad Born Slippy. En heel toevallig zag ik de clip net nog op TMF langskomen (en dat voor een donderdag morgen!).
Nou de TV ging weer heel effe op VERY LOUD!
Heerlijk!

Eric

Even voor de overbodigheid: Het nummer heet eigenlijk Born Slippy NUXX en was een B-Side van Born Slippy (tegenwoordig voor de duidelijkheid meestal Born Slippy Original genoemd) wat eigenlijk weer een hele andere track is. Pas na Trainspotting werd volgens mij BS Nuxx als single op zich ge re-released.

Origineel geplaatst door mono-poly
nou ik vind het zelf erg veel op mekaar lijken en er word alleen maar op de tafel iets gedaan en dat ken dus nooit fout gaan er word niks een beat geprogrameerd een sound gefilterd of iets ja ok de zang die is live ja voor de rest is het te veel van te voren bepaald vind ik maar dat is persoonlijk

Natuurlijk is een mening maar een mening, maar daarom is ' ie nog niet waar! ;) (zeker niet als hij in slecht nederlands en in één hele lange zin wordt opgeschreven! Foei!) :P
Geen sound gefilterd? Heb je wel eens Rowla live gehoord? Of Pearls Girl? Altijd genoeg gefilter (meestal aan de Nord volgens mij)
Zoals gezegd, de geluiden zijn inderdaad van te voren bepaald (meestal als loops in de Akai samplers) maar de volgorde en combinaties van de loops/tracks wordt toch echt live gedaan.
Ik wil alleen maar zeggen, een mening is een mening, maar dan moet je geen dingen zeggen die gewoon niet waar zijn.
Het ligt ook een beetje aan de set, soms blijft het inderdaad wel wat dicht bij het studio-geluid, maar soms wordt er ook echt wel goed "geimproviseerd".

Ach ja, ik ben misschien gewoon een obsessieve fan :P

Laatst gewijzigd:
underworld speelt live.
voor zover ik weet:

wordt er een sequencer gestart, muten en eq-en ze tracks live, draaien ze aan knopjes van diverse instrumenten, sampelen ze live stem en gitaarstukken en draaien ze af en toe een keertje aan de potmeters van de 909.

getuige het aantal fouten dat ze de laatste keer op lowlands maakten (met een man minder) is het dus ook echt live.

live genoeg voor mij althans, want het lijkt erg op onze methode en geloof me.. ik ben er live -d r u k- mee

thomas
www.quickandbrite.nl

Back