Purple Blue - Recharge (Synthwave)

Bahamut

yip yip
Hallo allemaal,

Heb sinds lange tijd weer een synthwave nummer gemaakt. Ben lekker los gegaan al zeg ik 't zelf. :D

Het melodietje lijkt ergens op (?), maar volgens mij heb ik t zelf verzonnen (als dat niet zo is, laat ff wat weten, dat zou wel klote zijn).

Feedback, tips, etc. welkom!
Alvast dank.

vorige nummers:

Het begint als synthwave maar daarna lijkt het meer Italo disco. De arp is te aanwzig en baslijn mag iets meer “presence”. Maar wel leuk, ik vind het een leuk nummer

Vet spul en gave sounds tot 1:20 daarna breek je de mood idd naar Italo toe.

Ik zou er twee mixes van maken,1 houden op sfeer en sounds van eerste deel en dan eentje met de rest.

Zit wel potentieel in,kan je zeker uitbrengen als ze af zijn.

Synthwave, Italo ... wat maakt het uit? Als het goed klinkt is het goed. Klinkt dit goed? Absoluut :okdan: :okdan:. Ik voel me gelijk terug 18 jaar als ik naar dit nummer luister :). Af en toe ervaar ik dat hier en daar een leadje iets te hard staat of de snare in het begin. Maar dat is echt geneuzel. De gitaar is knap ingespeeld en werkt goed met de rest samen.
Dat het herkenbaar klinkt, ligt volgens mij vooral aan de 80-ies stijl, dan kom je al vlug bij deze sound en feel.

Het zou leuk zijn als je wat meer kon vertellen wat je allemaal voor deze track gebruikt hebt ;).

Maak gerust meer van dit.

:doei:

Danny

Dank voor de reacties!:halleluja

Ik leg m eventjes opzij en zal binnenkort eens kijken of ik nog iets kan bijschaven.
De opmerkingen over het genre snap ik, maar eigenlijk maak ik me niet zo druk erover, dan is 't maar een soort crossover. :)
Ik gebruik een M-Audio Oxygen88 als MIDI keyboard, Cubase en m'n vaste softsynths Spire, Nexus, Omnisphere en Battery (het gitaartje is een iets getweakte preset uit Omnisphere).

Wat is SynthWave? Leuke plaat man :-) Ik was vroeger fan van het nummer Cocoon van TimeRider. Jouw plaat heeft er wel iets van weg dus de verwijzing naar Italo disco begrijp ik helemaal :-) Maar boeiend! Leuk plaat!

Hier is het nummer dat ik bedoel. Hoef je het niet te zoeken: https://youtu.be/-IA9Ck9qIwA

Altijd tof synthwave op synthforum. Ik vind het heel goed gedaan. Zelf houd ik erg van gitaar in synthwave en dat is hier niet anders, mooi! :okdan: Ook de productie vind ik top, al valt de snare voor mij persoonlijk wat zwaar.

Bedankt allemaal! Ik ga 'm binnenkort afronden en zet de finale versie op Soundcloud.

M'n vorige track "Night Cruise" is onlangs verschenen op het Youtube Synthwave kanaal van The 80s Guy. Misschien stuur ik deze ook wel in.
Wel leuk om zo wat meer luisteraars te krijgen. :)

ik ben helemaal into SynthWave en deze vind ik wel prettig, catchy en ik zie helemaal zo'n 80s videogame (racegame) voor mij, zou het prima in passen

De bass arp zou iets beter behandeld kunnen worden met de EQ. Net even wat scherpe randjes er af halen. Het is geen muziek die ik zelf zou maken, maar merk wel dat ik dit soort muziek goed kan waarderen. Komt voor mij over als muziek uit de jaren 80. Mix klinkt voor de rest ook goed. Alles is goed hoorbaar en veel afwisseling wat de aandacht er bij houd.

Oh yeah ! Dit vinnik goed. (doet me denk aan m'n jeugd...) ;-)
Ik vind wel dat dit absoluut vocals nodig heeft.

Suppah!! Ik vind het wel een mooie versmelting.. die lead, sommige accents, toms en die delayed claps geven het idd een soort Italo feel maar super goeie productie en sound :okdan:

Erg goed gemaakt! Fijne klanken en mooie mix. Het stuk tot aan de break vind ik persoonlijk zeer vet qua sounds en opbouw, met die subtiele bell sounds en de arpeggios die zo mooi rond dwarrelt, heerlijk! Vanaf de break tot het eind is het daarna bijna drie minuten zonder verder rustpunt. Nu krijg ik dat zelf ook vaak op mijn nummers te horen dus ik snap het helemaal:D De laatste minuut waarin de gitaar lead over de synth lead komt is voor mij persoonlijk iets te druk bezet in die hoge frequenties en creëert bij mij een moeheid in dat laatste deel.

Ik ga je andere tracks ook eens luisteren!

Back