"I try" featuring Jani Milfson by Roonan

Er zitten goede elementen in, leuke geluiden en de stem is ook mooi. De melodie die er ronde 2:20 in komt vind ik een beetje uit balans klinken met de gekozen noten. Je kunt wel horen dat je je best hebt gedaan!

Er zitten goede elementen in, leuke geluiden en de stem is ook mooi. De melodie die er ronde 2:20 in komt vind ik een beetje uit balans klinken met de gekozen noten. Je kunt wel horen dat je je best hebt gedaan!

Dank voor de moeite die je hebt genomen om feedback te geven :halleluja
Ik snap alleen de opmerking over de melodie niet helemaal. De noten vallen gewoon binnen de gekozen scale van de track.
Ik heb de melodie met drie bell sounds gemaakt en bells klinken sowieso wat dissonant.
Daarnaast is de timing van deze melodie hier en daar bewust een beetje laat.
Of bedoel je wat anders?

mooie track, leuk om te lezen dat je nog zo enthousiast bent na 25 jaar.

Jazeker, dat vind ik het leuke aan deze hobby.
Ik leer nog steeds elke dag nieuwe inzichten en wordt steeds een beetje beter.
Ik heb nooit les gehad en dus alles zelf moeten leren.
De eerste jaren ging dit erg langzaam, maar de laatste jaren met YouTube hebben veel inzichten gebracht.
Het maken van beats en loopjes heeft iedereen vrij snel door, maar gewoon een leuk liedje maken met een avontuurlijk verhaal vond ik altijd erg lastig.
Bleek (voor mij dan) dat ik het al die tijd gewoon verkeerd aanpakte. Sinds kort een andere workflow eigen gemaakt en dat gaat nu ineens veel beter.
Kan ik eindelijk iets opleveren waar ik echt tevreden over ben :luv:

Heel erg mooie en coole track. Hier moet heel wat werk ingekropen zijn, hoelang ben je hieraan bezig geweest? Knap, met plezier geluisterd. Fijne dag nog, Gloomy :)

Heel erg mooie en coole track. Hier moet heel wat werk ingekropen zijn, hoelang ben je hieraan bezig geweest? Knap, met plezier geluisterd. Fijne dag nog, Gloomy :)

Thanks!
Hoe lang ik er aan gewerkt heb? Durf het niet te zeggen. Een uur of 10 schat ik zo.
Zou ook ietsje meer of minder kunnen zijn, maar niet veel. Is voor mij in ieder geval meer dan normaal.
Ben vaak snel uitgekeken op een track. Bij deze was dat anders. Vind hem nog steeds fijn om naar te luisteren.

Dank je voor de uitleg Ronan... Weet je, ik ben nu al 35 uur bezig aan 1 track en begin ze werkelijk te haten. :D

Dat lijkt mij te lang. Snap dat je het dan zat wordt. Wordt er vaak ook niet beter op als je het "gevoel" al even kwijt bent.
Wat voor mij echt een eye opener was is om te beginnen met het vastleggen van de song structuur, nog voor de eerste noot or beat.
Daarna beginnen met 1 laag (drums, bas, melodie, whatever) en die dan al over de hele lengte invullen op de structuur.
Daarna laag voor laag eroverheen spelen. gaande weg kan het zijn dat je de structuur iets moet aanpassen, maar dat is niet erg.
Blijkt wonderwel te werken bij mij en lost mijn allergrootste probleem op en dat was een goede structuur vinden.
Ik werkte altijd loop based en had dan 4, 8 of 16 maten waarbij alle lagen er al waren.
Daarmee jammen was leuk, maar altijd handen te kort.
En wat wordt dan het intro, de break, een bridge? Was allemaal erg lastig voor mij.
Nu staat de structuur al vast en is het veel makkelijker geworden :okdan:

Back