'Regen'

JimZ

ZANG-TUMB-TUUMB
Dag allen!

Heb eindelijk weer eens een nieuwe track af, deze keer voor een cassette van een label in London, WannaMarchi.Club. Voor mijn doen een redelijk melodieuze, uptempo track geworden. Eindeloos aan gesleuteld, wil 'm ook gebruiken in wellicht een andere vorm voor m'n EP. Ben heel benieuwd naar jullie oprechte meningen over deze track. Dus kom maar met die kritiek! ;)

goede track, zou naar mijn gevoel perfect passen bij een spannende scene in een film. Ohja de bassen zijn subliem, mijn krk sub heeft heel mijn huishouden overhoop gezet in de kasten. :D:D

Ah top, thanks!

Nice! Met name that 'haunting' geluid, hoe dat gemaakt?

> Dus kom maar met die kritiek!

Oops, als het dan moet... misschien die 'noise-snare' wat anders/minder, om te voorkomen dat mensen 'Leuk, het lijkt wel NIN' gaan zeggen, en dat wil je niet want het heeft genoeg eigens! ;-)

VET ! Dat je lang gesleuteld hebt is dan ook te horen. Pet af.
(nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zo geen 3 tracks na elkaar moet horen want dan krijgt m'n vrouw slaag)

Hoewel het misschien niet helemaal gemakkelijk in het gehoor ligt, vond ik het best prettig om naar te luisteren.. :-)

:biertje:

Dankjulliewel! :)

Merk toch zelf dat de bas wel vrij overdadig is, maar ben ook geen masteraar dus ja ach.

Oops, als het dan moet... misschien die 'noise-snare' wat anders/minder, om te voorkomen dat mensen 'Leuk, het lijkt wel NIN' gaan zeggen, en dat wil je niet want het heeft genoeg eigens! ;-)

Ahhh hm, tis overladen met claps en percussie geluiden, dus welke bedoel je precies? Moet zeggen, ben niet heel bekend met het oeuvre van NIN, word dan toch eens tijd voor, hoef ik t wiel niet opnieuw uit te vinden ;)

Zal er nog eens opnieuw doorheen luisteren om die percussie en c-word te localiseren (sorry, 'c-word' niet zo mijn ding qua geluid, my bad, maar ze waren me nog niet volledig opgevallen ;-) ).

Zonder je naar je keukengeheimen te willen vragen, hoe had je dat 'haunting' geluid gedaan?

Die door de hele track blijft terug komen? Was een trombone of trompet sample die ik helemaal kapot gestretched en gepitchshift heb. Ook door deze heen gehaald, denk dat dat de spookyness geeft: https://freakshowindustries.com/dumpster-fire

Aha!

Leuk om weer bij die maffe plugin-bouwers terecht te komen, destijds al eens kort naar gekeken en toen geskipped wegens gave vormgeving, prettig gestoord, maar wtf wat IS HET NU PRECIES wat het doet ;-)
Nu een YT-clip uitleg gezien en aha.

Gaaf, trombone of trompet jij als input, inderdaad volledig onherkenbaar, dit is het echte samplen en bewerken!

Haha ja iets met een pitchshifter en delays, en chorus ofzo? Geen idee wat t nu exact doet, maar vind dat juist wel chill soms. Mis het zelfs wel eens: gewoon maar wat aan knoppen draaien, okee klinkt leuk, next 8)

Back