NerdAlert! Moederborden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, het is wel een driver, maar wel een die pas werkt nadat je een foreground app opstart, zoals Cubase, Pro52, Absynth, enz, enz. ;)

Maar niet meer over lullen, herrie maken jij !

Origineel geplaatst door Boost303
Wat vinden jullie van de Asus P4T533-C, Intel 850E, 533 MHz, Socket 478, ATA100, RIMM, USB 2.0 ?

Ik denk dat ik die eerdaags ga aanschaffen

Goed bord, zeker aan te raden!
Hou wel rekening met het volgende: er zitten maar 2 RIMM sloten op, je kunt dus maar 1 paar RIMM plaatsen (RIMM moet je altijd per 2 gelijke modules plaatsen). Je moet legt dus direct je hoeveelheid geheugen vast bij de aankoop, dus als je wilt upgraden zul je ze moeten vervangen...
Ik zou dus direct voor 2x256 MB rimm gaan als je het geld hebt.

Je kunt eventueel ook kiezen voor de P4B533, gebaseerd op de i845E chipset, met DDR. Ben je dus vrijer in de keuze van hoeveelheid geheugen, echter wel een wat lagere performance (lees: iets minder supersnel dan de P4T). Er is echter nog niet goed bekend hoe de stabiliteit van de i845 chipsets is voor prof. geluidskaarten etc.

Ik zou dus voor de P4T533 gaan.

Origineel geplaatst door mikeandrews
Maar who cares about de theorie :). Het maakt bij mij het verschil tussen 12 of zelfs 24 ms latency en 3 ms latency. (laagst mogelijke latency zonder tikken/kraken etc.).

Ah kijk, daar kan ik me wel bij aansluiten.
De beste manier is die, die werkt. :)

Ga het dus ook gewoon proberen. (eens kijken of die 1.5 ms te halen is )

En qua mobo's blijf ik nog wel even kijken. D'r is geen haast bij en dan is elke maand die je wacht 20 a 40 pleuro's die je uitspaart. :)

Origineel geplaatst door fuse

Ah kijk, daar kan ik me wel bij aansluiten.
De beste manier is die, die werkt. :)

Ga het dus ook gewoon proberen. (eens kijken of die 1.5 ms te halen is )

En qua mobo's blijf ik nog wel even kijken. D'r is geen haast bij en dan is elke maand die je wacht 20 a 40 pleuro's die je uitspaart. :)

he fuse jij hebt toch ook een rme welke latency haal jijnu? en onder welke os?

3 ms met XP
Met een AsusM266 mobo en Athlon 1800+

En de grootste 'boosdoener' op't moment is de G450 videokaart

Origineel geplaatst door fuse
3 ms met XP
Met een AsusM266 mobo en Athlon 1800+

En de grootste 'boosdoener' op't moment is de G450 videokaart

hoezo ik heb een matrox g550 maar geen problemen wat heb je dan voor problemen?

Okay, na een dagje tweaken het beoogde resultaat : 3 ms latency in Cubase terwijl 8 VSTi's en 16 stereo sporen bezig zijn zonder een kraakje of tikje. :)

ASUS A7N266 - Athlon XP 1800+ - Egosys WT2496 - 1024mb RAM - Windows XP

Wel in Windows XP de processor-prioriteit op 'achtergrondtaken' zetten in plaats van 'applicaties', anders red je die 3 ms nooit...

En nu hoop ik NOOOOOOOOOOIT meer aan die PC te hoeven klooien zodat ik er gewoon mee MUZIEK kan maken voor de verandering...

VIA Chipset <---
smash.gif

Nforce Chipset <---
biggthumpup.gif

Hey, als je niet meer wilt klooien, doe je er misschien verstandig aan om met Norton Ghost een image te maken van je harde schijf en die op een partitie of een CD te zetten, zo heb je binnen 10 minuutjes weer compleet je OS op je harde schijf staan zoals toen het nog werkte. Echt perfect!

En dat je minder latency haalt met background apps heeft te maken met het feit dat softsynths losse processen zijn.

Je PC multitaskt als het ware beter met deze setting, waardoor ie meer dingen tegelijk kan doen.

Als je alleen maar photoshopt op je computer is juist het omgekeerde aan te raden bijvoorbeeld.

Voordat ik Windows XP draaide maakte ik inderdaad altijd een Ghost, maar dat blijft toch 'behelpen'. Ik hoop dat dit met XP beter gaat en dat als het misgaat 'system restore' de oplossing biedt :)

Thanx voor de uitleg over background apps. Makes sense :okdan:

Hoezo behelpen?

There's nothing like a clean fresh install of Windows in the morning.

Ik heb een teringhekel aan het telkens opnieuw installeren van alle software, dan ben ik gewoon echt 3 dagen zoet...

Maar er zullen maar weining mensen mij geloven als ik zeg dat mijn huidige win98se installatie dateert van april 2001.... :)
(nope, geen tikfout, echt 2001). Ik heb wel tussendoor m'n installatie moeten redden met een installatieherstel, maar ik kon 2 uur later gewoon weer verder met alle software die er nog op stond, niks geen herinstallatie...
Draait allemaal soepel en snel.... blauwe schermen? alleen als ik een blauwe achtergrond heb... :)

Nou kijk, omdat ik dus telkens een Ghost maakte terwijl ik *dacht* dat alles stabiel was. Om er vervolgens toch achter te komen dat dat niet het geval was :(... Je computer is iets dynamisch nietwaar? Plugins komen erbij, gaan eraf, software komt erbij, gaat eraf dus wilde ik om de zoveel weken een Ghost maken om zo telkens een 'stapje terug' te kunnen nemen in het geval dat. Maar de praktijk leert dat er dan in die Ghost ook wel weer een en ander mis zit. Windows '98 is en blijft immers een OS met een ingebouwde-langzaam-maar-zeker-self-destruct-button die altijd trouw zijn werk doet =(

En dan kun je wel echt een 'schone '98' Ghost maken maar dan moet je die erop zetten, je programma's installeren, je plugins weer installeren etc. etc. en dan ben je zo weer een avond zoet (zo niet langer).

Maar... computers hebben een geheel eigen leven lijkt het wel. Sommige mensen (lees: ik) hebben altijd problemen terwijl anderen nergens last van hebben. Een combinatie van geluk, hoe perfectionistisch je bent, de stand van de sterren en de onderbroek van Bill Gates denk ik ;)

Nou kijk, omdat ik dus telkens een Ghost maakte terwijl ik *dacht* dat alles stabiel was. Om er vervolgens toch achter te komen dat dat niet het geval was :(... Je computer is iets dynamisch nietwaar? Plugins komen erbij, gaan eraf, software komt erbij, gaat eraf dus wilde ik om de zoveel weken een Ghost maken om zo telkens een 'stapje terug' te kunnen nemen in het geval dat. Maar de praktijk leert dat er dan in die Ghost ook wel weer een en ander mis zit. Windows '98 is en blijft immers een OS met een ingebouwde-langzaam-maar-zeker-self-destruct-button die altijd trouw zijn werk doet =(

En dan kun je wel echt een 'schone '98' Ghost maken maar dan moet je die erop zetten, je programma's installeren, je plugins weer installeren etc. etc. en dan ben je zo weer een avond zoet (zo niet langer).

Maar... computers hebben een geheel eigen leven lijkt het wel. Sommige mensen (lees: ik) hebben altijd problemen terwijl anderen nergens last van hebben. Een combinatie van geluk, hoe perfectionistisch je bent, de stand van de sterren en de onderbroek van Bill Gates denk ik ;)

ik heb een ghost gemaakt van mijn systeem helemaal afgeinstalleerd met alle programmas die ik gebruik. maar zonder samples en andere data. dus alleen programmas drivers en dat soort dingen. van die ghost heb ik een cd'tje gemaakt en ik heb ook nog eens een cd'tje gemaakt met daarop alle drivers en programma's die ik gebruik. ik heb 2 hdd met elk 2 partities die ik verder helemaal voor data gebruik.

dus mocht de boel in de soep lopen dan kost het me ongeveer 5 minuten om de boel weer op gang te helpen. en de programma die ik dan na het maken van de ghost er op gezet heb dat duurt dan ook maar een paar minuten.

maar die problemen die jij hebt die heb ik niet.

Origineel geplaatst door EDP

ik heb een ghost gemaakt van mijn systeem helemaal afgeinstalleerd met alle programmas die ik gebruik. maar zonder samples en andere data. dus alleen programmas drivers en dat soort dingen.

En daar zit hem bij mij nou juist het probleem... Ik krijg mijn PC nooit 'afgeinstalleerd' want er komen altijd weer nieuwere versies van plugins en programma's, en nieuwe plugins en programma's, nieuwere drivers voor beeldkaart, geluidskaart, noem het maar op... Dus dacht ik om de paar weken gewoon een Ghost te maken, maar na een aantal maanden was Windows 98 weer ruk geworden en daarmee dus automatisch de Ghost ook...

Als ik genoeg geld had had ik overigens die hele computer de studio uitgekinkeld en dit gekocht :

Speeltje van Tascam

:) Misschien een stuk minder flexibel dan een PC met 100.000 plugins maar ik denk productiever...

ok erg interresant dat tascam ding inderdaad. 9000 dollar voor een apparaat met ook nog een 40 ingangen. vindt ik eigenlijk helemaal niet zo duur. (niet dat ik het op of het ooit zal krijgen maar toch)

Origineel geplaatst door Boost303

Kan je daar wat meer over vertellen? (Ik heb er nl een en volgens de jongens van RME is het juist een aanrader)

Nou ja, Cubase SX en zo werkt allemaal wel lekker enzo, na was geklooi met drivers en bios instellingen. Trouwens heb ik het ook overclocked naar 1.6Ghz
Misschien dat die kaart niet goed in de AGP Bus zit maar als ik een game wil proberen dan is het een geheide vastloper.
Maar ik verdenk de Matrox drivers ook hoor. Anders toch weer eens andere drivers proberen.
Trouwens fatsoenlijk geluid met games van die RME drivers kun je ook vergeten. De direct sound buffers trekken het niet. Toch wel jammer hoor dat de mensen van RME dat soort ondersteuningen niet belangrijk schijnen te vinden.

Origineel geplaatst door EDP

ik heb een ghost gemaakt van mijn systeem helemaal afgeinstalleerd met alle programmas die ik gebruik. maar zonder samples en andere data. dus alleen programmas drivers en dat soort dingen. van die ghost heb ik een cd'tje gemaakt en ik heb ook nog eens een cd'tje gemaakt met daarop alle drivers en programma's die ik gebruik. ik heb 2 hdd met elk 2 partities die ik verder helemaal voor data gebruik.

Wat ook wel werkt:
Op C:\ zet je windows + alle programma's.
Dan maak je een logisch station (D:\) waar je je documenten, email, favorieten enz enz opzet. Loopt de boel nu in de soep dan Ghost je C:\ en alles is weer goed. En je hebt al je documenten en instellingen nog.

Ik zoek trouwens ook nog een goed moederbord voor mijn AMD T-Bird 900. Liefst wel met SD-RAM. Want ik heb nu een moederbord met een VIA chipset (ole ole) en het is een en al feest.

Welke chipset kan ik het beste nemen voor muzieken ?

C:\ -> Windows (ghost image)
D:\ -> Programma's
E:\ -> Data (af en toe backuppen!)

Als je een ghost terug zet van Windows starten je meeste programma's van D:\ gewoon weer op. Als die niet werken kun je ze altijd nog herinstalleren. Scheelt je een hoop tijd, meestal ben je dan met een uurtje weer zo'n beetje klaar.

Origineel geplaatst door emkedouwe

Wat ook wel werkt:
Op C:\ zet je windows + alle programma's.
Dan maak je een logisch station (D:\) waar je je documenten, email, favorieten enz enz opzet. Loopt de boel nu in de soep dan Ghost je C:\ en alles is weer goed. En je hebt al je documenten en instellingen nog.

uhh zei ik dat zelf ook al niet?

Iemand trouwens ervaring met de K7S5A ?? Deze heeft een SIS chipset. Levert dat een beetje een stabiel audio systeem ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back