drumssound in oude Prince

Arv

Robot
Bv. When doves cry, 1999 etc.. Welke drumbak(ken) gebruikten ze toen? Ik heb zelf het idee dat ze de LinnDrum veel gebruikten maar ik weet het niet zeker! vooral de snares klinken zo lekkerrrr :)

Arv

Ik heb ergens gelzen dat die sounds uit de emu procussion komen...

Hmm, effe kijken...

He, die staat in m'n rack! Lekker zeg!

Linndrum all over the place

Inderdaad: LinnDrum, LinnDrum en nog eens LinnDrum...

Wat Prince altijd veel deed was de rimshot helemaal omlaag tunen, en van die ritmes met een omlaag getunde clap op de 4de tel van elke 2de maat. Ook veel te horen op Sheila E platen...

equate

heheh, de trucjes!!
Ik heb even geen voorbeeld, maar dat stukje in "1999" met die (klinkt als) laag getunede snare 'roffel' aan het eind van de 2e maat? Wat is dat dan?

Is er nog aan te komen, aan Linndrums? En zo ja, waar kan je die vandaan halen voor X Euro? Of zijn er goeie 'neppers' te krijgen?

Arv

de Linndrum was volgens mij keihard sample-based, dus een goeie sample kit die overal op het internet te vinden zijn, zal je een eind verder helpen

Gebruikte hij toen niet ook al vaak echte drummers? Het is wel ERG funky namelijk. Verder hoor ik veel vrij extreme effecten zoals heftige gated reverbs en vaak flanging of phasing op bepaalde drumtracks.

Origineel geplaatst door Arveyman
heheh, de trucjes!!
Ik heb even geen voorbeeld, maar dat stukje in "1999" met die (klinkt als) laag getunede snare 'roffel' aan het eind van de 2e maat? Wat is dat dan?

Is er nog aan te komen, aan Linndrums? En zo ja, waar kan je die vandaan halen voor X Euro? Of zijn er goeie 'neppers' te krijgen?

Arv

Ik kan me het ritme zo snel ff niet voor de geest halen, maar ik meen dat dat in 1999 een omlaag getunede rimshot is..

Kan je geen geschikte sample set vinden, laat het me ff weten. Ik heb er nog wel een voor je.

equate

ik dacht in n nr van prince een keer een 707 te horen...is dat dan mijn fout geweest? kom ff niet op t nr

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik dacht in n nr van prince een keer een 707 te horen...is dat dan mijn fout geweest? kom ff niet op t nr

Lijkt me niet onwaarschijnlijk...ik bedoel die gast had toen al zo veel geld: een paar drumcomputers meer of minder zal hem niet uitgemaakt hebben...
Volgens mij waren veel nummers van Prince en Sheila E vaak wat betreft het ritme combinaties van drumcomputers en echte drummers (drummeressen in het geval van Sheila E...)

equate

Voor de liefhebbers.

Roger Linn heeft onlangs weer de stoute schoenen aangetrokken en komt met een drummodule op de markt.

(ben te lam om een link op te snorren)

Ik heb wel een verzameling drumkits, waaronder ook een Linndrum Kit. Maar iets staat mij bij dat het geen goeie kwali samples zijn (en ook niet zo veel)... Als je me een setje wilt sturen Equate, graag!

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik heb wel een verzameling drumkits, waaronder ook een Linndrum Kit. Maar iets staat mij bij dat het geen goeie kwali samples zijn (en ook niet zo veel)... Als je me een setje wilt sturen Equate, graag!

Komt in orde, PB me ff je email adres, dan stuur ik het je morgenvroeg op (zit nu op mijn werk)

BTW: nu op 3FM : Sheila E - The Glamorous Life !!

equate

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Voor de liefhebbers.

Roger Linn heeft onlangs weer de stoute schoenen aangetrokken en komt met een drummodule op de markt.

(ben te lam om een link op te snorren)

no sweat, heeft hier geloof ik al als nieuwsitem gestaan

Was ik niet zo kapot van, is meer voor gitaarwerk toch?
We willen weer veel knoppen en schuiven (pitch)
heheh

Arv

Hallo vrienden ..
Het is een Sequential Drumtraks en geen Linndrum .
Heb twee vrienden met een Linn. En zelf heb ik een Sequential Drumtraks ..
Geloof me het is een Drumtraks .
Als je de Linn en Drumtraks zou kennen hoor je al meteen dat die lage rimshot niet in de Linn zit .
Trouwens aan alle geluiden kan je het horen ..
Zeker als ze naar beneden zijn gepitched zoals in veel Prince tracks .

Dusss

Back