Plasma - Crazy Polyphonic Aftertouch Soundscapes.

skrie

Ingeburgerd
Hallo gents,

Ik ben even weggeweest om te oefenen met mijn nieuwe Polyphonic Aftertouch keyboard. (Ensoniq TS-10)
Ik heb nu vierkante vingertoppen, maar het is echt een genot om Poly-AT te hebben.
Ik hoop in de toekomst nog wel op een iets lichter spelend Poly-AT keyboard. Maarja....

Hier is een extra extra lange improv sessie op de Novation Peak
en Yamaha CP4 in één keer ingespeeld vanaf de TS-10.
Ik gebruik de Poly-AT om meer tegelijk te kunnen doen met 2 handen.

Ik heb overigens alle begrip als mensen opzien tegen de chaos en lengte
van een track als deze. Het is meer voor de liefhebber zeg maar ;)

-Skrie 8)

Laatst gewijzigd:
Ik verdien helaas geen reward of cookie want ik heb stiekem vooruit gespoeld, maar de stukken die ik heb gezien zijn erg vet, je kan goed spelen en de geluiden zijn super. *D

Het stukje net na de cookie award is het best gelukt. Dus je krijg toch een gedeelte van een cookie!

Ik heb een kwartier geluisterd en vond hem heel mooi... Hoe je dat allemaal uit je hoofd kunt halen, amai. Zeer professioneel.. Het laatste kwartier ga ik een andere keer beluisteren.

Zo ... we zijn een half uurtje later :).

Ik heb de volle 33 minuten beluisterd en moet zeggen dat ik onder de indruk ben :okdan:. Het is een improvisatie en dat hoor je natuurlijk ... er zit geen muzikale structuur in. Maar dat is niet belangrijk.

e sfeer die uit deze oefening vloeit, is gewoonweg prachtig. Die Yamaha CP4 klinkt ongelooflijk mooi (zeker met die galm). En dan de afwisselingen met die Peak icm met jouw custom ontworpen controller (?) en dan de polyfone aftertouch brengen me stante pede naar Vangelis uit de jaren 80.

Prachtig hoe je zo lang zonder één speelfout aan de gang kan blijven. Super! Je hebt een zeer goede techniek, ik doe het je niet na.

Ik vraag me stiekem af tot wat jij in staat zou zijn met met een echte CS80 8~?

:doei:

Danny

Zo ... we zijn een half uurtje later :).

Ik heb de volle 33 minuten beluisterd en moet zeggen dat ik onder de indruk ben :okdan:. Het is een improvisatie en dat hoor je natuurlijk ... er zit geen muzikale structuur in. Maar dat is niet belangrijk.

e sfeer die uit deze oefening vloeit, is gewoonweg prachtig. Die Yamaha CP4 klinkt ongelooflijk mooi (zeker met die galm). En dan de afwisselingen met die Peak icm met jouw custom ontworpen controller (?) en dan de polyfone aftertouch brengen me stante pede naar Vangelis uit de jaren 80.

Prachtig hoe je zo lang zonder één speelfout aan de gang kan blijven. Super! Je hebt een zeer goede techniek, ik doe het je niet na.

Ik vraag me stiekem af tot wat jij in staat zou zijn met met een echte CS80 8~?

:doei:

Danny

Hallo Danny,

Bedankt voor je mooie review :)

Ik heb wel degelijk speelfouten gemaakt. Maar als je alles opneemt als midi kan je hier en daar
een nootje rechtpoetsen.Ik heb er best lang over gedaan om te leren alle automation goed op
te nemen en mezelf aan te leren een sys-ex dumpje te maken van mijn Synth settings in de daw.
Zodat ik de midi kan terugspelen en dat de opname identiek is als tijdens de performance.

Natuurlijk maak ik niet veel grote fouten, anders was ik te lang bezig met rechtpoetsen wat scheef is.
Het is meestal een dikke vinger , toch net een 2de toets geraakt waar één genoeg was geweest ;)

Ik zou zeker graag eens een CS80 uitproberen.

Heel gaaf, mooi gespeeld, super mooie sounds en inderdaad een Vangelis / Blade Runner sfeertje en dat is altijd goed. :okdan:
Ik wil dat Rhodes geluid ook hebben man, de EPs die ze in m'n Roland HP-505 hebben gestopt zijn tamelijk waardeloos vergeleken met dit.

Mooi zeg, lekkere sfeer.
Moet wel zeggen dat ik de cp4 erg mooi vind.
En combineerd goed met de peak.
Die TS 10 toevallig voor weinig vsn mp gehaald ongeveer 5 weken terug?

Was mooi om een Zondag te eindigen at middernacht.Beetje Vangelis.

Ik heb hem snel skip-skip geluisterd en vond hem mooi en heb hem in een van mijn youtube playlists gezet en ga hem dus nog integraal luisteren.
Om te voorkomen dat ik later vergeet een comment achter te laten doe ik dat alvast nu :D

Back