Demo's mailen: wie heeft hier ervaring mee?

ze zijn gewoon aardig tegen je, maar heel eerlijk zijn je tracks gewoon nog niet goed genoeg voor een label. En dat is helemaal niet erg. Luister naar wat je zelf goed vindt en wees kritisch waar het gat is, ga daar aan werken. Om je een idee te geven, de meeste commerciele tracks hebben weken, soms maanden werk nodig, om van wat jij laat horen releasbaar te maken, dus heel veel slijpen en een lange adem. Hier moet je wel zin in hebben, ff “iets voor lol maken” is natuurlijk geen basis om verwachtingen te hebben dat iets releasewaardig is. En als zij uit 20 tracks er één kiezen om geld in te stoppen, dan moet je gewoon de beste zijn.
Dat kan, ergens denk ik dat ook, maar tegelijkertijd zijn er voldoende labels die dat gewoon zeggen. Persoonlijke frustratie maar zeg dat dan, daar heb ik tenminste wat aan. Enfin, ik piel lekker verder en blijf positief/naïef pogingen doen

In het verleden zou ik een kontrakt tekenen
Dat vleek dus een wurgcontract te zijn
Ik zou dus nergens er kunen zingen .
Heb dat dus niet gedaan.
Groeten van andreos

Dat kan, ergens denk ik dat ook, maar tegelijkertijd zijn er voldoende labels die dat gewoon zeggen. Persoonlijke frustratie maar zeg dat dan, daar heb ik tenminste wat aan. Enfin, ik piel lekker verder en blijf positief/naïef pogingen doen
Aan je kwaliteiten ligt het niet, ik denk dat je iets beter een richting moet kiezen, voor Techno lijkt mij je BPM wel ietwat te hoog, probeer eens wat meer tussen de 130 en 135 bpm te zitten en dan wat meer Techno duisternis ipv Hardcore, met name de kicks. Dat definieert je stijl wat beter en ligt denk ik ook goed in de markt tegenwoordig. Ik vind je tracks al vet, maar ze zijn wel een beetje lastig in een hokje te plaatsen.

Aan je kwaliteiten ligt het niet, ik denk dat je iets beter een richting moet kiezen, voor Techno lijkt mij je BPM wel ietwat te hoog, probeer eens wat meer tussen de 130 en 135 bpm te zitten en dan wat meer Techno duisternis ipv Hardcore, met name de kicks. Dat definieert je stijl wat beter en ligt denk ik ook goed in de markt tegenwoordig. Ik vind je tracks al vet, maar ze zijn wel een beetje lastig in een hokje te plaatsen.
Ik weiger om m'n stijl aan te passen ten behoeve van de markt. Ik geloof ook dat een 'eigen' stijl belangrijker is om op termijn eventueel succesvol te kunnen zijn.

Overigens zijn er genoeg industriële techno labels die met BPMs boven de 150/160 releasen. Die termen zijn nogal relatief tegenwoordig. :D

Ik zou het ook moeten doen om wat naamsbekendheid te genereren. Het maken van remixes kan daar ook bij helpen.
Maar ik heb er een hekel aan om met mijn werk te leuren. Daarom is er nog optie 2 waar ik voor gekoezen heb:
Begin gewoon m'n eigen label.
Mogen anderen bij mij aankloppen voor een release :okdan:

Back