Arturia Pigments: wat een vette VST!

Ik gebruik Pigments ook als sequencer voor andere vst's. Misschien een tip als je daar nog niet aan had gedacht. Super uitgebreide arp/sequencer met keuzemogelijkheid van scales waarbij je ook nog kunt kiezen om bv per 4 bar nieuwe noten te genereren in de gekozen scale. Ik vind Arturia net zo'n bedrijf als Spectrasonics, goede gratis updates, alles werkt, is van hoge kwaliteit en geen gedoe met installeren van updates.

Ik vind Arturia net zo'n bedrijf als Spectrasonics, goede gratis updates, alles werkt, is van hoge kwaliteit en geen gedoe met installeren van updates.
Beiden goede software maar wel een belangrijk verschil tussen die twee; Arturia kan je doorverkopen zonder problemen als je 'm niet meer gebruikt en Arturia zet heel makkelijk en snel de license oer naar de nieuwe buyer, Spectrsonics staat doorverkoop één keer toe en daarna niet meer, wel belangrijk als je software overneemt van een ander.

Een hele mooie update...

Ik moest even kijken of hij wel ge-update was...
Bij automatische up-date druk ik meestal op install en verder niet naar gekeken en dus ook niet naar Pigments...

Vandaag kwam ik er achter dat hij weldegelijk 6.0 heeft ge-update :okdan:

Geweldige nieuwe Padderige Modalmoter:halleluja

Weet iemand of het mogelijk is om een function te syncen aan start/stop van de DAW? Ik zit daar nu al een tijdje mee te kloten. Je kan hem wel syncen aan de interne sequencer, maar die wordt getriggerd door iedere noot aanslag. Of zie ik iets over het hoofd?

Ook hier, aangekocht tijdens een promotie en nog nooit zo blij geweest met een softsynth. Wat een duidelijke mogelijkheden, vele mogelijkheden en een goed geluid.

This is brand-new library for Arturia Pigments 6 featuring 81 new custom samples recorded and processed by myself and Jason Graves and a whopping 120 custom presets.

Of course, all presets are fully macro'd and feature modwheel assignments so you can download them and do the most important thing of all right out of the box: make cool sh*t.

For those of you who want to check it out before buying or can't afford the full pack (all good, trust me I've been there) we've also released a free version with 20 presets that you can grab!

Om maar met de kop van dit topic te beginnen; het is idd een vette vst, alweer een update en weer gratis!
Ik ga de komende dagen ff de update doen en 'ns kijken wat voor nieuws er te zien valt.
Mooi cadeautje voor de kerstdagen!

Ik zag na inloggen nog steeds 99 als prijs, gelukkig niet meteen gekocht 🫣🤪
Iedere keer weer verbaasd over de gratis updates van Pigments.

Je moet updaten via Arturia Software Center ja. Op de site krijg je inderdaad de normale verkoopprijs (of in dit geval de sale prijs) te zien

net geinstalleerd, inderdaad gratis via arturia software center.

Deze video geeft een heel goed overzicht van de nieuwe features (met name de nieuwe filter modellen, de filter FM modulation addon aanpassingen en de Corridor effects zijn gaaf!)

Back