Into The Mad Cave (niet "gemastered")

Ozone is best leuk.
Maar ik zou niet de master assistance op 'Intensity high' gebruiken.
Want zo klinkt het nu ( wat aggresief in het hoog )

Wat voor setting heb je eigenlijk met ozone gebruikt?

Vind de laaste versie ook een stuk minder.
mede door de kick. Das wellicht smaak.

Een andere tip is om je master heel zacht te zetten.
zo hoor je makkelijk wat er te hard staat.

Als je je kick goed wil mixen is het zaak om de kick ( heel de beat )en bas in goede verhouding te zetten en daarna de rest.
Daarna compressor op de bas met langzame attack en snelle release en dan de kick of heel die beat op het sidechain kanaal.

Side chaining word in dance vaak creatief gebruikt maar als je het goed goed dan zorgt het er ook voor dat je track 'automatisch' mixed.

Ik heb de master assistent niet gebruikt... Zal sebiet eens kijken welke presets ik heb gebruikt als ik thuis ben, zal side chaining ook eens proberen met de info dat je gaf. Ik denk dat ik alles naar de kl*te doen met volume te raisen. Sebiet is bekijken

flyweight Sorry voor de late informatie maar ben thuis gekomen van werk en heb heel de namiddag geslapen. Ga nu nog even wat sleutelen aan het nummer voor ik in bed kruip.
Ik zal de presets even meedelen van Ozone:

De EQ staat op richness and depth.
Imager staat op enhanced space
maximizer op increase punch

Ik ga nog even wachten met het nummer aan te passen om eerlijk te zijn, vind het wel goed klinken zo...
Op drooble heeft tot nu toe 6 man het gehoord en 5 ervan liken het. Eentje heeft het zelfs gedeeld en die persoon deelt altijd alleen goeie nummers... it sounded catchy, zei em.
Ook een aantal comments gehad en die waren ook goed...

Je hebt wel gelijk over de kick, die klinkt inderdaad niet zoals zou moeten, ga deze nu aanpassen en nieuwe versie uploaden, laat je me even weten of dat beter is aub? Zal binnen 10 minuten zeker online staan op soundcloud.

Zal wat langer duren want heb nog vele andere zaken gevonden die moeten gedaan worden. Zal nieuwe post in deze topic maken zodra het in orde is

Laatst gewijzigd:
klink veel beter zo. Zware bas drum. best vet. Alleen een beetje het hoog boosten zodat die door de mix heen komt.

Tof zo igg

Niet goed, ik weet het, ik hoor het nu. Man man man, kga ulle niemeer ermee lastig proberen te vallen tot ik er absoluut zeker van ben. Sorry voor de vele berichten, hopelijk zult ge nu ff niet van me horen

Man man Jimmy, stop er toch mee om je altijd zo naar beneden te halen!!!! Ik vind dit een heel mooi nummer!!!

Het klinkt prima, als je dingen anders wil dan heeft het vooral te maken met smaak, weinig met objectieve criteria dat het nu niet goed zou zijn.

Thx Gloomy, de side chain tool die je hebt voorgesteld werkt goed in mijn ogen (als ik het correct gebruik maar de kick lijkt nu toch beter door te komen) Heb weer een aantal aanpassingen gedaan, kick wat harder gezet enzo maar nu stop ik met dit liedje voor de moment.
Het valt me op dat je na een half uur ofzo mixen best een ander liedje met een andere sound begint te mixen, en zo elk half uur veranderd of eens pauze neemt. Komt je oren te goed denk ik.

Binnen een half uur weer naar werk... is ook goed als pauze natuurlijk lol

Distortion op de bass gezet, meer effecten op instrumenten en ozone elements niet gebruikt voor volume te verhogen, vervangen door compressor en limiter. Geluiden van sommige instrumenten aangepast, minder high, meer low of omgekeerd. Ik denk dat ik er nu wel bijna ben maarja, dat denk ik altijd.

Ahja heb de kick ook veranderd naar de allereerste kick die ik zelf gemaakt heb, die klinkt eigenlijk nog het beste.

https://soundcloud.com/themadscientistbelgium/into-the-mad-cave

Heel erg mooie track, mooi samenspel van geluiden, I liked it. Maar je mag eens proberen een tweede, extra versie te maken...maar dan met een equalizer op de kick, en de hoge frequenties wat boosten, omdat hier op mijn Behringer monitoren klinkt ie nog redelijk dof, als ik het volume op luid zet. Wat denken anderen hiervan? Ook fijn dat je Kickstart hebt aangeschaft, je gaat er veel plezier aan beleven. Good luck, en een prettig weekend,...allemaal. ;)

Back