Nu wel met 5.1 gespeeld. Voornamelijk met voicestacks in the grid.
Heerlijke weirde sounds gemaakt en natuurlijk MPE. Jeetje wat patch dat toch makkelijk. Hoop nog steeds op een granular+ met meer parameters om mee te stoeien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In Beta2 zitten weer lange meters, denk dat er meer mensen over geklaagd hadden, bovendien was er een bug in de audio quantize, dat zou nu zijn opgelost, ik ga het testen.ik vond die oude beter met die lange meters, ik kan ze nu maar tot de helft van mijn scherm omhoog trekken. Rare jongens soms bij Bitwig dat ze dingen aanpassen die eigenlijk al goed waren, maar misschien is het een kwestie van wennen, net als hun nieuwe browser.
renewal van BWS voor 129 EU/$ tijd...
JRR doet niet meer aan GROUP of FORUM bij BWS. (Voor de Hollanders onder ons)
Een vriend van me vertelde me toevallig daarnet dat ie gemaild had met Uncle E en dat Forum het weer doet, was een foutje blijkbaar.dat is al een tijdje zo, maar een e-mail, of PM via KVR, kan je nog een korting opleveren.
wel is de dollar weer wat lager, dus scheelt het wel.
BW raadt het altijd af, maar ik installeer en gebruik altijd gewoon de beta versies alsof het de volledige versie is, nooit problemen mee gehad en maak er ook gewoon mijn tracks in, zo ook bij 5.1.Een vriend van me vertelde me toevallig daarnet dat ie gemaild had met Uncle E en dat Forum het weer doet, was een foutje blijkbaar.
Hmmm als 5.1 straks blijkt wat het lijkt, ga ik er denk ik ook wel weer voor. Helaas zelf geen tijd voor beta dingen.
Hoe is de status nu? Zijn er hier in synthforum Bitwig beta testers bezig?
ok beetje onnodig geweest achteraf want het is vrijwel net zo goedkoop als op de bitwig site zelf. Het scheelt alleen de dollar conversie.Bij JRRshop 85 dollar voor 12 maanden upgrade plan. gelijk maar 2 in mijn karretje dan:
Bekijk bijlage 3848501
Voor 24 maanden. Zo goedkoop zal het voorlopig niet worden.Maar waarom 2?

Voor mij is Bitwig de enige DAW, er is geen enkele DAW die bij mij ook maar een beetje in de buurt komt van Bitwig, en ik heb ze vrijwel allemaal geprobeerd.Ik heb bij de laatste halfjaarlijkse sale een licentie gekocht omdat we gekozen hadden voorlopig in Bitwig te blijven werken, meest als 2e DAW.
Ik schat de kans niet in dat het creatieve muziek maken groots gaat veranderen, tenzij je graag AI wilt gebruiken en met 1 druk op de knop een liedje wilt genereren, ook al zal dat waarschijnlijk bestaan over 2 of 3 jaar (bestaat zelfs nu al), verwacht ik dat ik net als de afgelopen 10 jaar gewoon nog met Bitwig aan het rommelen bent. Voor mij dan ook geen risico om voor 24 maanden bij te kopen."Zijn DAWs überhaupt nog wel relevant over 2 of 3 jaar gezien het snel bewegende IT-landschap?"
Het is alleen 85 euro voor een licentie van een jaar. de volledige versie kost nu denk ik 199 dollar. Bitwig lijkt op ableton maar is meer gericht op sound design en modulatie en sequencing, waarbij Ableton toch wat meer kan met midi en meer traditionele functies heeft. In principe zou een DAW met alle functies van Ableton en Bitwig bij elkaar een droom DAW zijn maar momenteel heeft de een dus functies die de ander niet heeft en andersom. Op YT zijn heel veel vergelijkingsfilmpjes.Ik zie deze aanbieding maar ken Bitwig behalve de naam verder niet, welke dingen zijn beter en/of handiger dan in Ableton Suite want die ben ik gewend?
Ik vind Bitwig Studio voor $85 wel interessant moet ik zeggen en als ik snel kijk dan is het verschil met de meest uitgebreide versie ook weer niet erg groot.