Bonken op vrijdag

Rvooh

Gepokt en gemazeld

niet op vrijdag opgenomen, maar gezien het vrijdag is vandaag..

geen idee welk genre ik er moet op plakken, dus ik houd het maar onder "techno"

Big grin op mijn snuit eens de kick invalt. Rattenvanger van Hamelen goes Boenk? Die vocal loop is enerverend. Maar dat was money ook en nu vind ik 'm de max. :D - de hel begint vanaf 1min 20 - ooit gehoord in La rocca en ze speelden de instrumental, dus zonder de rap, enkel die kweel :dubbel:

Misschien kan je een gate aansturen om die owaaaaa te gaten, ritmisch? Zoals cj bolland deed op YT

money https://www.youtube.com/watch?v=YBWkHrf1xJ4

cj bolland gate

Laatst gewijzigd:
Big grin op mijn snuit eens de kick invalt.
ik snap het gevoel, zo was het ook toen ik die kick "ontdekte" tijdens het tweaken :dubbel:

Misschien kan je een gate aansturen om die owaaaaa te gaten, ritmisch? Zoals cj bolland deed op YT
moet me eens verdiepen hoe ik dit zou aanpakken.. is nu een sample die met veel geduld geknipt en geloopt is op de Emu Esi4000.. Pitch envelope erop en dan krijg je dit effect. Dezelfde sample zit in iets andere context in 80ies nummer die paar dagen ervoor gepost is op mn soundcloud, daar is hij nog enerverender lol

maar dat "gaten", hoe ik dat technisch zou aanpakken, geen idee, mischien dat er een lfo in die emu zit en dat ik dat aan het volume kan koppelen, zou ik eens moeten checken, ben de laatste tijd na dikke 10 jaar weer bezig met die sampler

EDIT: bedenk me net dat je een ander soort "gaten" bedoeld, in dat cj bolland nummer is het volgens mij gewoon sample die geretriggerd wordt

Laatst gewijzigd:
Krijg er zo'n Bonzai gevoel bij (en dat gevoel is goed :) ). Zou de track wel wat verder uitwerken met fx geluiden die maar een enkele keer terugkomen - wat stereo effecten erin.

Ik vond die YT video niet meer. Maar denk dat ie een trigger stuurt die meeloopt met clock die de gate dichtmept.

Bonzai inderdaad.. lekker hypnotisch beuken.. Die sirene begint me wel te enerveren na een tijd, en die "ah's"-vocal ook.. dat zou ik minder gebruiken... Arpje is lieflijk, mocht eigenlijk eerder verschijnen. Speciale plaat zo vroeg op de ochtend :) Maar ik vraag me af: clipt je master niet een beetje?

Groetjes, fijne dag!

Gloomy :)

Luistert lekker weg voor een bonker. Waar ik een beetje op zat te wachten tijdens het luisteren wat niet gebeurde is variatie in de kick en dan met name in de distortion. Maar wil niet zeggen dat dat ook echt moet gebeuren. Ik zou dat wel mooi vinden als is het maar een beetje. Maar lekker nummertje hoor!

@gloomy
ivm clippen master, ik neem hier alle 909 sounds op 1 mono kanaal, incl die dreun kick, en die sounds vreten dus op elkaar in, waarschijnlijk denk je hierdoor dat het clipped, verlies je wat dynamiek, maar krijg je wel een rauw randje vind ik

thanks allemaal voor de reacties :okdan:

Hah cool!

sample komt van ouwe future music sample cd van 93, waar heel veel hitjes op gebaseerd zijn blijkbaat

Moest even zoeken maar ik ken de sample hier van.
https://www.youtube.com/watch?v=2lYyHAvVa8k&feature=emb_logo

Ok, door dat te zien zag ik in de description dat de sample daar van The Orb komt (Blue Room), die het op hun beurt gesampled heeft van Mad Professor - Fast Forward into Dub (1985)
en zo is de cirkel rond dan, denk ik

blijkbaar nog minstens 18 tal nummers die het gesampled hebben: https://www.whosampled.com/Mad-Professor/Fast-Forward-Into-Dub/sampled/
ik leer bij :) maar toch geen 1 van die nummers die de sample gebruiken zoals ik, dus safe :D

Back