Korg Trident

smackos

Gepokt en gemazeld
Heeft iemand hier een demo mp3 ofzo?

Hoe klinkt dit ding, net zo als de andere Korgs uit die tijd (Poly 6 / Mono/Poly ?)

Of anders?

Wat kosten die dingen vandaag de dag?

Ik heb de mkI en de mkII in reparatie gehad.
Maar je kunt ze niet vergelijken met de Poly6 en monopoly.

Er zit een redelijk uitgebreide stringbak in.
En daarnaast een brass-sectie. helaas met 1 filter voor alle stemmen.
En een mager polyfoon synth gedeelte.
Maar alles bij elkaar zijn er best wel interessante (warme, volle) klanken uit te halen.

Wat de vergelijking met die twee andere synths betreft: ze gebruiken allemaal hetzelfde filter. ssm2044.

Wat de prijs betreft: ik heb ze gezien voor een euro of 700...niet misselijk dus.
Overigens zit hier ook zo'n geweldige batterij in die gaat lekken..en de print sloopt.

Ik heb ze niet opgenomen..

Kortom, nu weet je nog niets.:)

700 euro dat is een hoop geld zeg.

Ik dacht dat ze iets rond de 200 - 300 euro waren.

ze gebruiken allemaal hetzelfde filter. ssm2044.

Hmmm...dat beloofd niet veel goeds :D

die ssm2044 zit er wel 9 keer in...
in de polysix maar, je raadt het al, 6 keer.
En het is zeker geen slecht filter, alleen niet zo veelzijdig als de 2040

Uhm, maar daar konden ze zich toch niet echt aan meten?

De Jupiter en CS70 waren uitgebreide polysynths, de Trident voornamelijk een string machine met een polysynth erin voor zover ik begrijp, ik dacht dat het meer vergelijkbaar was met een Crumar Trilogy of Arp Omni ofzoiets.

Trident ziet er uit alsof ie erg brak gebouwd is. echt geen begerenswaardige bak volgens mij.

volgens mij een beetje zoiets als de JP-4...
kant en klaar geluiden die je er 'ingooid' met alleen een filtertje en een lfo die instelbaar is...

Uhmmm de Jupiter 4 is een van de dikste synths ooit, 100% volwaardig met oscillatoren en de hele mikmak.

Volgens mij ben je in de war met de presets, Op de JP4 zitten kazige presets maar ook geheugen voor je eigen sounds.

Ga je mond spoelen! :D

wat ik wil zeggen is dat een JP-4 meer naar een orgel 'neigt'...
juist vanwege z'n 'kazige' (leuk woord, word ook in andere stijlen gebruikt *hint* )
een volwaardige synth is bij mij een waarbij je echt alles vrij in kan stellen... maar dat vind ik...

Uhmm dat kan toch bij een Jupiter 4?

Heb je er ooit wel eens mee gespeeld?

Discrete Oscillators, super dik filter, extreem rare modulatie routings, strakke envelope generators enz.

wat nou orgel!!? :D Dit is een beledeging voor iedere Jupiter 4 bezitter :D

Roland had een string/orgel bak, de RS09 misschien ben je daar mee in de war?

ben het wel met SixTrak eens, ding weegt ook nog eens onnoemelijk veel, eigenlijk een lompe bak. er zijn leukere stabielere dingen voor hetzelfde geld waar je niet een hernia bij krijgt.

Naja...

Ik ben sprakeloos :D

De Jupiter 4 hoort in het rijtje met de Minimoog en Elka Synthex.

De klank is beter dan de jupiter 8 en 6 (ik heb ze allemaal)

Ik begin me dan af te vragen of jullie wel weten hoe zo een ding werkt dan :)....en van de presets zijn uitgegaan...:D...tja het is geen Yamaha DJXII he.

http://www.amazona.de/content/musictools/bluebox/jupiter4/jupiter4.htm

http://www.student.foi.hr/~rlogozar/mbsn1/AnalogSynthsRolandJupiter4.html

RolandJupiter-4-fromNov1978.JPG

Enfin, als er nog mensen hun Jupiter 4 weg willen doen omdat ze het te orgelig vinden, geef ze maar aan mij dan.

Trident

Trident

Ik vond de string sectie heel mooi, erg warme klank zeker met het ensemble effect erop.
een van de mooiste stringbakken ooit IMHO.

De synth sectie was mager maar dikte de string sectie vaak erg mooi aan. en sommige fx klankjes waren erg leuk.

De brass sectie vond ik niks. zwakke sound.
Als ik ze ooit voor 300 Euro zou zien zou ik er zeker weer een willen.

Maar 700 euro is wel erg duur.
Ze kunnen intern erg slecht tegen warmte (viel regelmatig uit op het podium ondeer de spots) trouwens.

Origineel geplaatst door 6 trak
wat ik wil zeggen is dat een JP-4 meer naar een orgel 'neigt'...
juist vanwege z'n 'kazige' (leuk woord, word ook in andere stijlen gebruikt *hint* ;) )
een volwaardige synth is bij mij een waarbij je echt alles vrij in kan stellen... maar dat vind ik...

orgel? orgel?

dit is pas een orgel jah?!

franeker-front-klein.jpg

hehehe

Ik ben erg blij met Mn JP-4 er komen vette/bizarre sounds uit, Volgens mij zijn er maar weinig mensen op het forum die een JP-4 bezitten.
De knoppen aan de voorkant heeft wel iets orgels of te wel de knoppen van een orgel ritme box.

Back