Korg Trident

Wel er staat nu eentje hier, door een leuke ruildeal.

De Trident doet vooral in het laag van zich spreken, diepe lome bassen, de filters zijn zwaar ok!

Als je de synth & brass layerd, op de linkerkant van het keyboard zet en de strings op de andere kun je een hoop plezier hebben :D...die demo op die duitse site doet hem niet echt eer aan moet ik zeggen...alhoewel ergens ook weer wel...maar die mp3 is gewoon een beetje aan de lage kwailiteit.

Wat ik niet begrijp is waarom die 2e oscillator niet wat meer gedetuned kan worden voor intervallen enzo...

Een leuk ding maar het is echt wel een mythe verhaal dat zo een ding zich moest meten met de Jupiter 8 en CS80 zoals je op het internet wel leest. Daarvoor zou die toch echt wel wat meer in huis moeten hebben (2e oscillator waar je ook daadwerkelijk golfvormen kunt kiezen, een LFO, meer detunen, portamento, arpeggiator, chord memory , cross mod enz.).

Hij ziet er stevig gebouwd uit, mooie Korg MS20 knoppen in een dikke houten bak. Dat is een van zijn sterkte punten...hij ziet er gewoon heeeeeeeeel erg mooi uit.

En de Jupiter 4 kicked nog steeds ass...wat een synth!

Laatst gewijzigd:
Ik ben de Trident 1x tegengekomen bij MH, ik moet zeggen dat het wel een enorm bakbeest is, nog wel groter dan een JP4 en misschien wel zwaarder ook.

Dat is die zeker...

Een jupiter 4 isnie zo heel erg groot...toch...eigenlijk...vergeleken met een 8 en 6 is die best wel compact.

jupiter4ok.jpg

Nou nou nou nou nou
Een JP4 is gewoon een volwaardige synthesizer waarmee alles in te stellen is.
Het is echt 1 van de dikst klinkende polysynts die er maar is vind ik zelf.
Blaast alle mks-en en de jp6 zo omver en veel warmer dan een prophet 5 of obxa etc.

Even wat over de Trident.
Ik zou hier niet zo snel voor gaan want het is gewoon een grote lompe bak.
En de geluiden zijn niet zo bijsterend goed.

Ik heb de Trident vorige week even bespeeld, vlak voordat hij verhuisde naar huize Smackos.
Echt een beestig ding, vond ik. Zolang je 'm ziet voor wat het is: een stringbak.
Zoals Yoozer ergens de quote vond: "it outpads a jupiter".
Voor solo sounds vind ik 'm minder, maar als het BREEEEED moet... schakel gewoon even de stringsectie en brass sectie erbij. Nog niet breed genoeg? Tikkeltje ingebouwde flanger en hoppa!

En hij ziet er gewoon erg lekker uit, zeker het exemplaar dat naar Smack is gegaan.
Zit behoorlijk wat poetswerk van Mindbleep in, liet ik me vertellen... :D

:D

Zoals Yoozer ergens de quote vond: "it outpads a jupiter".

..maar dan wel met een soort bepaald geluid en alleen in de lage regionen. De basklanken uit de Trident zijn voller..er is een bepaald bas geluid waarbij de filter envelope negatief is met een kleine attack die echt super is. Heel karakteristiek voor de Trident, die kan ik niet zo snel uit iets anders halen. (Voor de freaks, het basgeluid uit Frederic Merciers "Spirit"...ok die is uit 1978 voordat de Trident er was, maar dit is wel een synth waar je die mee kan maken...misschien heeft hij een Korg PS3X00 gebruikt...nog waarschijnlijk omdat ook het resonator effect erover zit)

Maar qua pads kicked de JP8 de Trident ver weg...de Jupiter 8 kan veel organischer vloeienderende pads maken...zeker als je de arpeggiator and hold gebruikt...en dan ook 2 patches tegelijkertijd met 2 arpeggios....dus uhmmm...laten we realistisch blijven: "The Trident outpads the Jupiter 8"...uhmmm NO WAY 8)

Desalniettemin is de Trident een mooie en leuke machine, met veel "lol om op te spelen" waarde! (Wellicht het psychische effect van dat die zo groot is en veel knoppen heeft...en ook een heel lekker keyboard).

Ik zal binnenkort wel even wat soundjes neerzetten hier.

Laatst gewijzigd:
een mk1 exemplaar die ik een paar jaar terug even had (destijds 90 DM voor betaald toen ebay nog goedkoop was), vond ik ook lekker klinken en stoere outfit, alleen jammergenoeg zijn die niet aan te sturen en is een midifit erg duur en voor de mk1 iig ook erg lastig. er staat ergens op het net wel een tutorial hoe je een mk2 kan midificieren.

klopt het dat de strings uit vienna (ultravox) uit een trident komen?? mooi geluidje.
jammer dat ze inmiddels zo duur zijn geworden.

PS: ik heb de flightcase er nog van (in matige staat overigens), iemand interesse? smackos?? gratis!

juup4

juup4

Origineel geplaatst door smackos
Uhmm dat kan toch bij een Jupiter 4?

Heb je er ooit wel eens mee gespeeld?
Discrete Oscillators, super dik filter, extreem rare modulatie routings, strakke envelope generators enz.
wat nou orgel!!? :D Dit is een beledeging voor iedere Jupiter 4 bezitter :D
Roland had een string/orgel bak, de RS09 misschien ben je daar mee in de war?

uit de a/z van p.forrest
the new word for roland was compuphonic the jp4 and the pro mars were micro processor controlled
the processor controls the four identical 1 vco synth voices [sh like ], togheter whit a state of the art arpeggiator and the abbility to program eight memories
als ik dit lees denk ik meteen aan juno 60 [sh like 1vco synthstructuur ] controlled by micro processor
alleen is de juno 60 weel 4 jaar later uitgebracht
sooo nu jullie weer
oja het ging over de trident die heeft string van de delta klinkt erg ok volgens "kennisen "dier een hebben,..mk1
rest ik weet niet of dat soo byzonder is poly en monosectie on aanstuurbaar
4tot 450.- eu
hij ziet er wel erg ok uit
en val meer met de arp quadra te vergelijk [een van alles wat synth ,..doe mij de quadra maar dan ,...:okdan: ]

jp4

jp4

Origineel geplaatst door Vl1
...ben vooral blij dat ie in de 'familie' blijft ;)

hier ff een erf ok revieuw over de jp 4
mooie site
http://www.bluesynths.com/1Tests-e/Roland-Jupiter4.html
u bedoelt de synth forum i lie,...:D,
volgens mij is de juup meer rocka-billy synth,...met stomme looks
[ik heb een yamaha cs20m met nog groooootere fineer sides,..sounds ok ]
en de trident is meer performance bak met key-splitt ; string rechts brass links

als ik dit lees denk ik meteen aan juno 60 [sh like 1vco synthstructuur ] controlled by micro processor
alleen is de juno 60 weel 4 jaar later uitgebracht

Daar heeft die wel wat van weg ja, alleen een JP4 klinkt heel anders. Maar het minimum for the maximum idee van 1 oscillator met een suboscie zit er wel al in....de jp4 klinkt nog een stuk rauwer en analoger dan de 60 (en die klinkt al warm :) )

verschillen tussen de j60 en jp4 zo uit mijn hoofd: De JP heeft 2 Envelope generators ipv 1, extremere LFO met selecteerbare golfvormen en high frequency...voor bel achtige geluiden als je hem op de VCO moduleerd, portamento en VCA level die al op de helft van de schuif heel mooi overstuurd....fuzzed meer. Er zit ook een random op de Arpeggiator van de JP4...maar weer geen arp octave range select.

t verschil

t verschil

Origineel geplaatst door smackos
Daar heeft die wel wat van weg ja, alleen een JP4 klinkt heel anders. Maar het minimum for the maximum idee van 1 oscillator met een suboscie zit er wel al in....de jp4 klinkt nog een stuk rauwer en analoger dan de 60 (en die klinkt al warm :) )

verschillen tussen de j60 en jp4 zo uit mijn hoofd: De JP heeft 2 Envelope generators ipv 1, extremere LFO met selecteerbare golfvormen en high frequency...voor bel achtige geluiden als je hem op de VCO moduleerd, portamento en VCA level die al op de helft van de schuif heel mooi overstuurd....fuzzed meer. Er zit ook een random op de Arpeggiator van de JP4...maar weer geen arp octave range select.

MN BESTE samackie
je vergeet het belangrijkste juno heeft 2 voices meer
MAAR wel dco voices gnagna
dus doe mij ook maar een promars ,...komtie oshit = mono met osc

Attachments

• jupiter4_promars.jpg
    jupiter4_promars.jpg
    55,9 KB · Bekeken: 104
MN BESTE samackie
je vergeet het belangrijkste juno heeft 2 voices meer

Maar rond, dat is toch elementary...daar ging ik van uit dat dat al bekend was :D

Ok dan: De JP4 = 4 Poly, de J60 = 6 maar de JP4 = VCO en de J60 = DCO.

Die ProMarsen zijn zeldzaam ik heb er nog nooit een gezien. Maar het lijkt me inderdaad een dikke synth!

heb er zelf een middagje op gespeeld, bij Music House.

erg gaaf, dik, wreed !!! een jupiter-4, maar dan mono en volgens mij net een paar andere functies.

Back