Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het viel me trouwens op dat hij voor alles wat hij verkoopt het dubbele vraagt van wat het waard is. Is dat dan de JXL premium?

940 is idd te veel voor een PG maar weet dat er JD's verkocht geweest zijn voor 1500 en meer op ebay,toen ze in stijgend lijn waren,mogelijk is dat allemaal wat gezakt.
De Juno-60 die gaat op naar de 2500..,staat speelt wel een rol,niet opgelet hoe die van JXL is

De juno staat weldra 3k let maar op.
ik kocht geen jup 4 en ondertussen weet ik al dat ik er nooit een zal hebben. Zelfde met de tr909. Prijzen blijven sneller stijgen dan n mens kan sparen.
Ik leerde jaren terug van een pro dat klonen kopen je geldverlies geeft. En met wat pech verhelpt t GAS ook niet. En als de ware dan blijft stijgen in waarde, ben je veeeeel meer geld kwijt door eerst een kloon te kopen, met verlies te verkopen en daarna een echte die ondertussen enkel duurder werd.
909 kost je trouwens 5k dus met 3 k kom je er nt meer, sinds augustus dit jaar.
zelfs voor een tr09 vang je meer dan nieuwprijs. Hoe dat komt? Het schijnt dat studios gewoon alles opkopen, die hebben geld...
En waarom? Simpel, omdat een kloon maar zelden doet wat de echte doet... en dat is echt niet alleen klank. Maar dats snapte ik pas als ik de 808 kocht na de jomox888 en de tr8...
Het is goed als je de originele hebt om die te houden.
Maar wat je over klonen zegt klopt niet altijd.
Naam mijn mening gaat het er als artiest om dat je iets voor een bepaalde sound.
Net als een schilder bepaalde verf koopt of zelf maakt.
Als een kloon je de sound kan geven die je zoekt dan is de aankoop geslaagt.
De Pro1 en Model D en Yocto 808 hebben dat voor mij gedaan.
Wat ik bedoelde dat een 707 bijvoorbeeld trigger out heeft. Andere bakken zetten midi om naar cv gate. Zijn ook niet ultiem strak zodat een herhalend pattern van een tr808 niet verveelt zoals,dat vd tr8 wel onmiddelijk doet.
Zoals ik bewust schreef, het is niet enkel de sound. Als dat was kon je allen gewoon verder met samples.
Ik snap dat het in sommige gevallen voor het pro studio de investering waard is, maar voor de meeste hier? Voor 5k koop je echt heeeel veel leuk spul. Dit nog afgezien dat je ook nog retegoede ADC's moet hebben om het echt goed tot zijn recht te laten komen. Maargoed, volgens mij is hier deze discussie al vaker geweest, bij 2k en nu bij 5k.. Timing is naar mijn mening ook onderdeel van de 'sound'.
En indirect is de interface ook onderdeel daarvan.
Ik snap dat er klassieke apparaten zijn die unieke features hebben en dat je die daar voor koopt. Dat is toch jullie punt?
Maar in dat is er ook veel kudde gedrag.
Maar het semi random in de timing kan ook van de analoge triggers komen.
Maar dan is de vraag of je het prijsverschil kan verantwoorden voor die specifieke feature.
)).
!