Hi all! Looking for vintage synths

Ah okee, dus je bent die Polysix en JX10 wel tegengekomen via onderstaande links maar die waren niet voldoende interessant? Mogelijk natuurlijk, dan lees ik weliswaar 'te duur' tussen de regels maar kan natuurlijk ook 'te ver weg' of elke andere reden zijn! Lelijke sticker erop of beschadigd houtwerk of behuizing...

Er zijn recent enkele Polysix langs gekomen die alle best wat prijzig waren maar ook in heel mooie staat verkeerden. Kennelijk ook verkocht dus de prijs wel waard voor iemand.

Korg Polysix - 1400 euro - een bod doen mag
Roland JX10 - 650 euro
Klopt.
Ik wilde de JX kopen, maar hij wil hem niet versturen.

Synths met keyboard opsturen is eerder uitzonderlijk op synthforum, en dat begrijp ik volledig. Zonder originele verpakking of flightcase is het een grote uitdaging/risico..

En de kans dat we hier gewoon met een oplichter te maken hebben is ook niet klein ...

Nee hoor. De man is gewoon enthousiast. Beetje argwanend xenofoob gedrag, hier. Man toch. Ik heb hem vorige week doorverwezen naar dit forum omdat hier af en toe wel leuk spul te koop is. Zijn reactie was: "I like old skool forums!" Maar wat een achterlijk ontvangst krijgt die man. Die gaat hier niet lang blijven hangen

ik heb evt. Een korg DW6000 te koop voor 400,- maar idd wellicht meer iets voor de te koop/ruil gevraagd sectie. Hopelijk mag ik dit hier zo aanprijzen?

Laatst gewijzigd:
Jaren 80, wave table synthese, maar de filters en chorus zijn wel analoog. Komt in de buurt van de ESQ-1/80 maar dan wat simpeler, ook ā€œpoor man’s prophet VSā€ hoor je wel eens voorbij komen. Kijk eens wat filmpjes, ook de site van Legowelt heeft een sectie hier aan gewijd incl. geluidsvoorbeelden. Ik ben inmiddels overgestapt op het grotere broertje de DW 8000.

Laatst gewijzigd:
Ik wilde de JX kopen, maar hij wil hem niet versturen.

Er staat "Op de JX10 kan de rest ook gestuurd worden" Mist het woordje 'na'...
Maar dit geldt voor iedereen, niet alleen voor mensen die hier net aangekomen zijn.

Nee hoor. De man is gewoon enthousiast. Beetje argwanend xenofoob gedrag, hier. Man toch. Ik heb hem vorige week doorverwezen naar dit forum omdat hier af en toe wel leuk spul te koop is. Zijn reactie was: "I like old skool forums!" Maar wat een achterlijk ontvangst krijgt die man. Die gaat hier niet lang blijven hangen
Ja, bedankt voor de uitnodiging. Maar een paar mensen hier spraken nogal onbeleefd tegen me.
Ik wilde gewoon naar vintage synthesizers kijken, dat is alles.
Ik heb de DW-8000 ook; hij klinkt goed – in ieder geval bedankt voor de informatie.

Ik heb nog een Crumar Trilogy. 850 euro + verzendingskosten.
Dat zal niet goedkoop zijn naar Hongarije, dat ding is vintage zwaar.

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Jij had hem gewoon beter moeten inlichten, had even gemeld dat hij alleen in het Nederlands mag posten en dat hij zich even had voorgesteld. En daarnaast is men terecht een beetje achterdochtig bij zo’n openingspost. Het ontvangst is een logisch actie reactie verhaal.

Kan dit draadje niet gewoon worden verplaatst naar het MP deel van het forum onder 'Te koop/ruil gevraagd'? Een xenofiele behandeling van buitenlanders die gear zoeken is net zo ongewenst als eentje die xenofoob is. Iedereen, ongeacht herkomst of afkomst, kan op dat deel van het forum de vraag neerleggen wat degene zoekt. Hoeft niet hier op het forum, zoals nu met dit draadje wel het geval is.

​

Dit is niet iets waar ik aan gewend ben; ik heb me nog nooit eerder op een forum hoeven voorstellen. Het voelt heel vreemd en ongemakkelijk aan.
Ik heb al geschreven waar ik naar op zoek ben.
Het zou heel fijn zijn als je me gewoon met rust zou laten in plaats van me voortdurend aan te vallen. Bedankt.

Ik heb nog een Crumar Trilogy. 850 euro + verzendingskosten.
Dat zal niet goedkoop zijn naar Hongarije, dat ding is vintage zwaar.

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Bedankt voor het aanbod; de machine klinkt best goed, maar ik geef de voorkeur aan de Siel Cruise. Of de Crumar BIT One/99.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Dit is niet iets waar ik aan gewend ben; ik heb me nog nooit eerder op een forum hoeven voorstellen. Het voelt heel vreemd en ongemakkelijk aan.
Hoeft ook niet, maar mensen verwachten dat omdat je post in het 'Nieuwe Leden' forum, waar als beschrijving bij staat: "Ben je nieuw op dit forum? Hier kun je jezelf voorstellen!".
Dan is het misschien ook niet echt beleefd om daar in het Engels zonder je voor te stellen vrijblijvend naar dealtjes te gaan hengelen. Daar is het te koop gevraagd forum voor. Zet daar je vraag neer, dan laten mensen je vast met rust. Veel succes.

Het zou heel fijn zijn als je me gewoon met rust zou laten in plaats van me voortdurend aan te vallen. Bedankt.
Dat zou inderdaad fijn voor je zijn. Net zo fijn als het voor andere forummers is als je je even verdiept in de forumregels en even kijkt welke rubriek het beste past bij jouw vraag in plaats van em ergens neer te kwakken en het dan vreemd te vinden dat je niet de juiste reacties krijgt. Wat allemaal- vrij normale etiquette is voor "old school forums".

Wat een cringe topic is dit. De helft van de nieuwe leden plaatst een introductie van 3 regels en daar hoor je niemand over. Als je twee berichten in het Engels plaatst zijn we na 3 paginas nog steeds aan het zeuren.

Back